sogkib10 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Har lyst til å kjøpe meg en bensindrevet radiostyrt bil, men aner ikke hva jeg skal se etter. Har sett et par stilige på ebay.com. Er disse billige kinaprodukter eller fungerer de bra? (Disse er jo svindyre i norge så blir vel billigere å importere, selv etter toll ) Vil ha on-road som går så fort som mulig og som kan brukes til drifting. Hvilken motor div. tilleggsutstyr etc. trenger jeg? Sigurd Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg var ganske aktiv tidligere, men har ikke engang sett på rc-biler de siste 2 årene - så jeg er jo helt utdatert på det 'nye' Jeg vil ihvertfall si et par ting: - Har du ikke hatt bensinbil tidligere så må du huske på at det mest sannsynelig blir mer skruing enn faktisk kjøretid (ble det ihvertfall på meg i begynnelsen). Ikke kjøp noe dyrt som du ikke klarer å holde i stand, da kjøper du heller noe billig dritt som det ikke er så fare med (jeg vet ikke noe om økonomien din...) - Det er en dyr hobby, og for å 'drifte' så har det ikke så mye å si hva du kjøper egentlig. Det som er essensielt er at bilen har bra med drag/dreiemoment på motoren. Hjuloppsett og innstillinger er vel viktigst. De fleste bilene, både billig og dyr burde være mulig å tune til en bra 'drifting' bil. Husk en god styreservo og selvfølgelig noe skikkelig å bremse med også (jeg hadde en readyset bil ifra kyosho som jeg tunet noe sykt, men pga. den enorme hastigheten bilen kom opp i etter litt drastiske modifikasjoner så hadde ikke styreservoen sjans til å holde tritt). Ikke kjøp brukt om du ikke vet hva du får eller vet så mye om hva en bil er i utgangspunktet. Å kjøpe katta i sekken er ikke kjekt! Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Er det mye å betale ca 1000 kr for en bensindrevet bil da? Ser på denne: ebay Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) står nitro gas så tviler på att det er elektrisk... Og det er innmair billig, men godt mulig att det bare er noe dritt som går i stykker med en gang men du kan jo være heldig. Endret 29. mai 2007 av Amaru Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Å ha rc-bil er en dyr hobby bare så det er sagt. Skal du begynne, er det en fordel og ha en kompis som kan litt og kan vise deg hvis du sitter fast. Husk også at disse nitrobilene(som det egentlig heter, da de ikke går på ren bensin men en slags flybensin om jeg ikke tar feil) bruker drivstoff som koster ca 100kr literen! Som førstebil kan jeg anbefake en Thunder Tiger MTA-4 som det selges på shop.miniracing.no. Dette er en bil som er billig, er utrolig let og skru på i forhold til andre biler i denne klassen, og har et drivverk som tåler en haug med påkjenninger. Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Å ha rc-bil er en dyr hobby bare så det er sagt. Skal du begynne, er det en fordel og ha en kompis som kan litt og kan vise deg hvis du sitter fast. Husk også at disse nitrobilene(som det egentlig heter, da de ikke går på ren bensin men en slags flybensin om jeg ikke tar feil) bruker drivstoff som koster ca 100kr literen! Som førstebil kan jeg anbefake en Thunder Tiger MTA-4 som det selges på shop.miniracing.no. Dette er en bil som er billig, er utrolig let og skru på i forhold til andre biler i denne klassen, og har et drivverk som tåler en haug med påkjenninger. 8734108[/snapback] Tenker vel ikke egentlig på å "begynne", men bare på å ha noe å tukle med i sommerferien. Ser for meg at det da ikke er noe hensikt i å kjøpe en bil til 4000 kr Går vel bra med en slik billiggreie da? Denne bensinen fås vel bare kjøpt hos hobbybutikker? Eller? Endret 29. mai 2007 av seggvart Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 De fleste hobbybutikker som fører noen form form RC har gjerne bensin også ja. Personlig så kjøpte jeg meg Savage X på fredag som var, og har hatt en digg helg. Ikke klart å kjøre i stykker noe, men litt skruing har det uansett blitt, må mod'e bremser blandt annet, så de blir som jeg vil ha de. Som de andre her sier, så blir det fort penger av å drive med RC, deler koster sitt, bensin er ikke så galt, men blir fort noen liter i uken om du kjører mye. Også er det alt som går med på ting du vil bytte etter du har hatt den litt, om du ikke mister interessen. Om du er usikker på hva du vil kjøpe, og kanskje ikke bruke så himla mye penger, har du "gate" bilene til 1500 spenn + radio. Evt om du vil ha noe å leke deg i naturen med, kan du alltids kjøpe en savage, 3.5 koster mindre enn f.eks X og X SS, min X kostet meg 5k med alt jeg trengte av ekstra utstyr av ladere osv. Gå inn på div Rc sider på nett, og se om du finner noe du liker, og youtube har gjerne div filmer, om du vil se hvordan de tar seg ut. Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Hvordan er Traxxas Nitro 4-TEC 3.3? Er det en bil for viderekommede eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå