Gå til innhold

(Løst) Kva slags portar er dette?

Anbefalte innlegg

Kva heiter desse portane her:

post-125541-1180213614_thumb.jpg

post-125541-1180213623_thumb.jpg

post-125541-1180213631_thumb.jpg

Bileta er litt dårlege pga. dei er tatt med mobil.

Og kva heiter det når det er hull, og kva heiter det når det er pigger?

Kva er forskjellen på to og tre radar hull/piggar?

Finnes det noko overgang frå porten på bilete 2 (berre at det er piggar) og porten på bilete 3?

Eg har ikkje peiling på dette, so viss du forklarar so eg forstår er det bra. :thumbup:

Unskyld viss det er feilposta, eg har ikkje posta i denne delen av forumet før.

Endret av Kiwien6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er pigger, heter det logiskt nok, hann plugg. Er det "Hull" heter det hunnplugg, også logiskt :p

Øverste er en COM port tror jeg, hvertfall en gammel port, brukes ikke mye idag.

Den blå er det som heter VGA port, og er for skjermbilde, analog. Den lysegrønne heter DVI og er det samme som VGA, bare digitalt og litt bedre bildekvalitet.

Jada, slike overganger du snakker om fins.

bare let på komplett på overganger, en plass.

Edit: Den øverste er en serial port. Igjen, en gammel standar som ikke brukes mer. Var til mus, tastatur og gamle modem og slikt.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Tenkte det var han og hunn plugger. Dei to første bileta er tatt av eit gamalt hovedkort. Det tredje er av eit hovedkort eg kjøpte idag saman med ein PC. Takk for hjelpa. Skal leite på Komplett (og andre butikkar om nødvendig) etter overgangen.

Lenke til kommentar

Eg har ein gamal skjerm som har ein gamal hann VGA port. Eg kjøpte ny PC igår, og på skjermkortet er det ein ho DVI port (lik det tredje bilete, som faktisk er tatt av den porten). Eg har ikkje lyst å kjøpa ny skjerm om eg ikkje er nødt.

Edit: So overgangen er til å kople skjermen (hann VGA port) til skjermkortet (ho DVI), viss det er mulig. Ellers får eg nok ein billeg skjerm av ein eg kjenner.

Endret av Kiwien6
Lenke til kommentar

Hva heter skjermkortet ditt a? Hvis det er av nyere type så skal det vel følge med en DVI Adapter ja. Hvis det er av gamlere type så er det ikke sikkert at det følger med.

På det skjermkortet jeg har nå. Som jeg kjøpte for noen måneder siden, fulgte det med DVI Adapter. Det er et ATi PowerColor 1950PRO Extreme Edition 512 MB Ram.

Men på det gamle skjermkortet som jeg hadde før. Et ja, hva het det nå igjen da?

XFX 7300GS 256 MB Ram fulgte det ikke med sånn adapter. Det kortet ble kjøpt når jeg kjøpte de andre delene til PC`en min for litt over et år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...