Bozzeye Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Kva heiter desse portane her: Bileta er litt dårlege pga. dei er tatt med mobil. Og kva heiter det når det er hull, og kva heiter det når det er pigger? Kva er forskjellen på to og tre radar hull/piggar? Finnes det noko overgang frå porten på bilete 2 (berre at det er piggar) og porten på bilete 3? Eg har ikkje peiling på dette, so viss du forklarar so eg forstår er det bra. Unskyld viss det er feilposta, eg har ikkje posta i denne delen av forumet før. Endret 27. mai 2007 av Kiwien6 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Hvis det er pigger, heter det logiskt nok, hann plugg. Er det "Hull" heter det hunnplugg, også logiskt Øverste er en COM port tror jeg, hvertfall en gammel port, brukes ikke mye idag. Den blå er det som heter VGA port, og er for skjermbilde, analog. Den lysegrønne heter DVI og er det samme som VGA, bare digitalt og litt bedre bildekvalitet. Jada, slike overganger du snakker om fins. bare let på komplett på overganger, en plass. Edit: Den øverste er en serial port. Igjen, en gammel standar som ikke brukes mer. Var til mus, tastatur og gamle modem og slikt. Endret 26. mai 2007 av SvennAndre Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Tenkte det var han og hunn plugger. Dei to første bileta er tatt av eit gamalt hovedkort. Det tredje er av eit hovedkort eg kjøpte idag saman med ein PC. Takk for hjelpa. Skal leite på Komplett (og andre butikkar om nødvendig) etter overgangen. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Nokon som veit kor en kan finna/kjøpa ein sånn overgang? Skriv gjerne link òg, for eg er ikkje god til å leite. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei, det beste er nok at du forklarer målet ditt slik at vil kan foreslå beste løsning, og vurdere om det i det hele tatt er mulig å utføre. Slike overganger finner du i alle webshopper under Kabler->Overganger/Adaptere. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=106841 Husk å kjøpe med rett kjønn i hver ende! Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Eg har ein gamal skjerm som har ein gamal hann VGA port. Eg kjøpte ny PC igår, og på skjermkortet er det ein ho DVI port (lik det tredje bilete, som faktisk er tatt av den porten). Eg har ikkje lyst å kjøpa ny skjerm om eg ikkje er nødt. Edit: So overgangen er til å kople skjermen (hann VGA port) til skjermkortet (ho DVI), viss det er mulig. Ellers får eg nok ein billeg skjerm av ein eg kjenner. Endret 27. mai 2007 av Kiwien6 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Og til den bruker er den beste løsningen å kjøpe en DVI->VGA adapter til 100,-. Slike følger med de aller fleste skjermkort, så om du har orginalesken til skjermkortet bør du titte i den før du kjøper. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Nei, eg har ikkje boks til noko. Skjermkortet var allerede satt i PCen då eg kjøpte den (brukt), men kan alltids sende mail/sms og spørre om han finn overgangen (viss den var med). Gjer det no med ein gong. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hva heter skjermkortet ditt a? Hvis det er av nyere type så skal det vel følge med en DVI Adapter ja. Hvis det er av gamlere type så er det ikke sikkert at det følger med. På det skjermkortet jeg har nå. Som jeg kjøpte for noen måneder siden, fulgte det med DVI Adapter. Det er et ATi PowerColor 1950PRO Extreme Edition 512 MB Ram. Men på det gamle skjermkortet som jeg hadde før. Et ja, hva het det nå igjen da? XFX 7300GS 256 MB Ram fulgte det ikke med sånn adapter. Det kortet ble kjøpt når jeg kjøpte de andre delene til PC`en min for litt over et år siden. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Eg ringte og me avtalte at me kunne hente overgangen hos han. Det er ikkje langt å kjøre, men må den vegen uansett, for mamma skal hente søstra mi som er på trening. So det er ikkje noko problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå