Gå til innhold

Bruke mobilen som Skalman-klokke...

Anbefalte innlegg

Hvis dere har sett den svenske tegneserien "Bamse - Verdens sterkeste bjørn" så vet dere nok hva jeg mener med Skalman-klokke.

For dere som ikke kjenner til Bamse, så er Skalman en figur som lever slavisk etter sin vekkerklokke, som ringer på bestemte tider på døgnet for å varsle om at han skal spise eller sove. (Naturligvis skjer dette på de mest ubeleilige tidspunkter så det oppstår forviklinger i tegneserie-historien..)

Her er en illustrasjon:

skalman463.jpg

Det jeg er ute etter er et tilsvarende opplegg på mobilen, hvor jeg kan programmere inn varsling på bestemte tidspunkter, og sette opp repetisjonsmønstre for disse varslingene. F.eks. gjentakelse hver dag (trene, sove), hver uke (skifte sengetøy), eller hver måned (klippe håret).

Bør helst være mulig å sette opp forskjellige alarmlyder (gjerne mp3) for de ulike varslene.

Og det bør ikke være slik at man kan gå glipp av et varsel. (Det ville f.eks. være litt kjipt hvis man var ute et øyeblikk akkurat da mobilen varslet om at "nå får du til svarte se til å komme deg i seng litt brennkvikt", og så kommer man tilbake 5 minutter etterpå og setter seg uforvarende til å se på "Lord of The Rings Extrended Directors Cut Trilogy", og vips så var det morgenen og man er drittrøtt.). Så varslet bør repeteres inntil man har bekreftet. Helst kunne styre dette pr aktivitet, hvor ofte den skal "purre" og når den skal gi opp. F.eks. "ta 10 pushups nå din latsabb" trenger bare én påminnelse etter 5 minutter, men "på tide å bestille time hos frisøren" bør på minnes 1 gang pr dag inntil man har bekreftet at meldingen er mottatt.

Er det noen mobiler som er spesielt egnet for dette - out of the box?

Eller er det noen bra tilleggsprogrammer som er laget for å brukes på denne måten?

Andre snedige måter å gjøre dette på?

Poenget er altså å minne meg selv på ting jeg må eller bør gjøre på bestemte tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror kansje det må finnes noe ala det? prøv på www.mysymbian.com eller søk på symbian sider, det er jo utallige program til den.

ellers lurer jeg på hvor du fant den tegneseriestripen? husker du hva den kanina het? dette var flashbacks de luxe fra 70-tallet! :whistle:

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar
jeg tror kansje det må finnes noe ala det? prøv på www.mysymbian.com eller søk på symbian sider, det er jo utallige program til den.

Jeg "frykter" at jeg må ty til noe slikt ja. Men det burde jo egentlig være en kjekk standardfuksjonalitet, synes nå jeg, så jeg håper at det finnes noen mobiler med dette inkludert også. Får se om noen har noen konkrete tips først.

ellers lurer jeg på hvor du fant den tegneseriestripen? husker du hva den kanina het? dette var flashbacks de luxe fra 70-tallet!  :whistle:

8710056[/snapback]

Det var "Lille Hopp" eller "Lille Skutt" på orginalspråket.

SkalmanLilleSkutt.jpg

Endret av alvevind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...