kune Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Har abbonment hos start. Problemet er veldig rart og ikke vart mer enn et par uker. På den stasjonære pc har jeg et trådløst nettverkskort (D-Link AirPlus G DWL-G510 Wireless PCI Adapter(rev.c) og der er det trådløse nettverket veldig ustabilt og med en veldig lav hastighet. 60/70 kbs max. På den bærbare pcen min er alt helt 100% med tanke på hastigheten på internett, men andre ord det er ikke noe galt med selve trådløse routeren (tror jeg). Har lest rundt på forumet og skjønner at dlink 624 er en router med en del barnesykdommer, jeg har aldri hatt problemer og har alltid vært fornøyd. Har også prøvd en firmware til selve nettverkskortet, men det finnes ikke etter hva jeg har sett. Finnes det noen program som kan diagnostisere kortet eller andre løsninger? Har også oppdatert driveren til kortt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Prøv å bytt kanal i router. Det kan være støy eller reflekser som gjør at du får lav hastighet. Lenke til kommentar
kune Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Prøv å bytt kanal i router. Det kan være støy eller reflekser som gjør at du får lav hastighet. 8710591[/snapback] Bytta til kanal 10 eller noe sånt og foreløpig ser alle mine frustrasjoner ut til å være borte. Lenke til kommentar
kune Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Prøv å bytt kanal i router. Det kan være støy eller reflekser som gjør at du får lav hastighet. 8710591[/snapback] Bytta til kanal 10 eller noe sånt og foreløpig ser alle mine frustrasjoner ut til å være borte. 8712429[/snapback] Men, nå er problemet tilbake, jeg blir gal. Prøver meg med å oppdatere driveren. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Forsøkt å oppdatert firmware på routeren? Det kan jo være at noen naboer plutselig har satt en router på kanal 10, så da kan du få problemer. Forsøk å bytt kanal også. Endret 30. mai 2007 av Glenn Lenke til kommentar
kune Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Forsøkt å oppdatert firmware på routeren? Det kan jo være at noen naboer plutselig har satt en router på kanal 10, så da kan du få problemer. Forsøk å bytt kanal også. 8739505[/snapback] Nei, har ikke prøvd å oppgradere firmwaren. Har prøvd å finne den nyeste firmwaren til nettverkskortet, men ikke lykkes med. Det er ikke ruteren det er noe galt med, jeg har en laptop og der er det aldri noe problem med nettet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ikke ruteren det er noe galt med, jeg har en laptop og der er det aldri noe problem med nettet. 8774490[/snapback] Det kan være signaler som forstyrrer kun den ene linken og ikke den andre pga styrke eller lokasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå