eightynine Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 hei! nå har jeg nesten helt bestemt meg for å kjøpe samsung digimax s500. det jeg lurte på var om noen hadde erfaringer med den og om dere evt. kunne ha postet bilder tatt med kameraet?? har også hørt at den spiser opp batterier veldig fort og at man helst bør bruke rechargable batterier. hvor mye er det for oppladbare batterier? eightynine Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Kameraet er helt greit til vanlig husbruk det. Har ikke bilder tilgjengelig da jeg ikke har det selv, men har solgt S500 tidligere, og selger nå S600 der jeg jobber. En pakke med lader og to oppladbare batterier fåes fra en 150 kroner. Om du ønsker å bruke engangsbatterier, bruk i såfall Lithiumbatterier (Energizer har noen slike... de er meget bra og varer 5-10 ganger lengre enn vanlige alkaliske engangsbatterier). Lenke til kommentar
eightynine Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 hvor lenge varer disse oppladbare batteriene? og hva er forskjellen på s500 og s600? hvilken av dem er best?? eightynine Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 hvor lenge varer disse oppladbare batteriene? og hva er forskjellen på s500 og s600? hvilken av dem er best?? eightynine 8710200[/snapback] S500 har fem megapiksler, S600 har seks. Det er vel største forskjellen. Oppladbare batterier varer en god del lengre enn vanlige alkaliske engangsbatterier, men kortere enn lithium. Se etter oppladbare batterier med så høy mah som mulig... de varer lengst. Men velg et kjent merke, for de billige merkene oppgir for høy mah eller måler mah på den mest gunstigste måten (som ikke akkurat er den riktige måten å måle det på). Lenke til kommentar
eightynine Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 ja leste på akam.no at de ellers er identisk like. men har megapikslene my å si? at den ene har flere? fordi 981,- er jo det billigste du kan få s600 for, mens s500 får du for 1004,-. ikke stor forskjell men andre forhandlere gir også s500 for en pris rundt 1004 +++, mens andre forhandlere gir s600 for 1300,- og oppover helt til 1700,-. mener du da å si at lithium-batterier har lengre levetid enn oppladbare batterier? i så fall hvillke størrelse vil jeg trenge om det er til s500/s600? ser at clas ohlson har lithiumbatterier til priser fra 40,- til 130,- avhengig av størrelse og volt. kan du likevel fortelle meg omtrent hvor lenge lithium batterier vil vare? dvs. hvor ofte må jeg kjøpe nye om jeg kommer til å bruke kamera i ca. 2t i gjennomsnitt per dag? eightynine Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Umulig å svare konkret på hvor lenge batteri vil vare på et digitalkamera, da det varierer veldig etter hvordan man bruker kameraet (blitsbruk, se på bilder, innstillinger, knipsing, temperatur, hvor ofte man slår av/på osv... osv... osv...). Lithiumbatterier har lengre levetid enn oppladede ni-mh batterier ja. Men oppladbare kan jo lades, så totalt vil de selvsagt vare mye lenger. Fem vs. seks megapiksler har ingenting å si. Du vil ikke merke forskjell før du nærmer deg A3 format, og da er optikken uansett en så stor begrensning at den forhindrer deg fra å få bruk for den ene ekstra megapikselen uansett. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Appropo batterier, på mitt forrige kamera prøvde jeg de gule AA batteriene fra IKEA (4 stk. om gangen). De ga ca. 50-60 bilder før det var tomt. De grønne AA fra Biltema ga knappe 10 bilder ! Duracel ga derimot over 250 og var fortsatt ikke antydning til klaging da jeg solgte kameraet med disse Det lønner seg derfor absolutt å kjøpe gode batterier til kameraer. Endret 31. mai 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå