Gå til innhold

Problemer å klokke E6600 med P5N32- E SLI

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg ny pc, og tenkte å tvinge ut noen hundre MHz til på den, men det gikk ikke så lett som jeg hadde trodd... Når jeg stiller opp fsb'en, så er det veldig skjeldent pcen vil boote i det hele tatt... uansett hvor lite jeg stiller opp og uansett om jeg har volten på auto eller stiller den selv... Hvis jeg er så heldig å få bootet opp, så er pcen veldig ustabil, og med en gang jeg spiller BF2, så restarter pcen.

Noen som vet hva det kan komme av? Om jeg må eventuelt oppgradere BIOS eller noe sånt?

Specs på pcen:

Asus Mainboard S-775 nForce680iSLI ATX 2xPCI-E 2xGbLAN SATA Raid 2x1394 Retail, P5N32-E SLI

Intel CPU Core 2 Duo E6600 2.40GHz S-775 1066MHz 4MB "Conroe" Boxed, BX805576600

Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminium Retail , GX22GB6400UDC

Thermaltake 850W ToughPower ATX 12V 2.2 & EPS 12V Active PFC Modular, W0131RE

XFX 8800 GTS 640mb

Scythe Ninja PLUS Cpu Cooler, SCNJ-1100P

Takker for alle svar. :w00t: kanskje dette kan hjelpe noen andre og... har lest at det har vert litt problemer med overklokking på P5N - serien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Still ram:FSB på unlinked og sett ram'n til å kjøre 800 4-4-4-12 på 2.2v

Da kan du stille opp FSB litt, emn når det blir ustabilt kan du prøve å stille opp volten på disse:

VTT CPU Voltage

CPU voltage

NB/MCH voltage (enten NB eller MCH huske rikke hvilke navn som brukes på kortet)

Lenke til kommentar

Ja det er en del ting du må sette deg inn i.

Gir deg noen linker,les dem så kan du ta spørsmål senere.

Dette er min faq.

Les linker.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

HW link det er en del info der og.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680407

----------------------------------------------------------------

CPU Core = Vcore (CPU Voltage)

CPU FSB = CPU VTT (FrontSideBus Voltage)

nForce SPP = NB (System Platform Processor = North Bridge Voltage)

nForce MCP = SB (Multimedia & Communication Processor = South Bridge Voltage)

HT nForce SPP <-> MCP = 1.2VHT (Hypertransport Bus Voltage

-------------------------------------------------------------------------

For 400fbs 9*400 3.6ghz

Er denne combo ok

1.2v HT Voltage: 1.35v

NB Core Voltage: 1.4v

SB Core Voltage: Auto

CPU VTT Voltage: 1.4v

Når det gjelder over 400fbs blir det vanskligere.

Kjøling på nb kan være lurt.

Høyere volt nb

Høyere volt cpu vvt

Må nok til for og nærme seg 500fbs.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Det er ikke noe 1006,bruk nå link jeg ga deg

1101 er den siste fixet noe minnetyper siden 1002 så bruk den.

Trykk crtl-alt-del prosessor så ser du over 50 grunner til og

ikke gjøre det.

Mange sier steng firewall antivirus så er det ok.

Det er det ikke,vet ikke hvor mange som har ødlagt

bios med winflash.

Begynner en av prosessorene og jobb litt kan det gå galt.

Msi har brukt ressuser på sin livebios i windows.

Den er vel nesten sikker.

Selv når jeg oppdatere på msi så bruker jeg dos.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Har problemer med å overklokke selv, jeg satt FSB multiplier på 11. 11*266 noe rundt 3ghz som jeg ville prøve, har e6600 på 2,4ghz. Samtidig prøvde jeg også å sette memory clock, tok unlinked og satte 1:1 har 6400 Geil ultra brikker, disse står på 1066mhz i bios men sånn her ser det ut på CPU-Z... det virker som Biosen ikke vil ha multiplier på 11

post-62097-1180530818_thumb.jpg

Ja jeg er ikke noe god på overklokking men et sted må jeg jo begynne...

Lenke til kommentar
Har problemer med å overklokke selv, jeg satt FSB multiplier på 11. 11*266 noe rundt 3ghz som jeg ville prøve, har e6600 på 2,4ghz. Samtidig prøvde jeg også å sette memory clock, tok unlinked og satte 1:1 har 6400 Geil ultra brikker, disse står på 1066mhz i bios men sånn her ser det ut på CPU-Z... det virker som Biosen ikke vil ha multiplier på 11

post-62097-1180530818_thumb.jpg

Ja jeg er ikke noe god på overklokking men et sted må jeg jo begynne...

8739664[/snapback]

Du har jo postet akkurat dette innlegget i en annen tråd. Uansett, E6600 har ikke høyere multiplier enn 9, dvs. den er låst til maks 9. For å overklokke må du stille på FSB.

Lenke til kommentar

sånn prøvde å skrive for litt sia men da fikk jeg blåskjerm, jeg vet jeg posta et annet sted, men det var i HK forumet. Nå har jeg prøvd ratio 1:1 det funka ikke, ingen ting skjedde med hastigheten på ram eller cpu :S så prøvde jeg sette ram på 1066 og cpu på 1200, da fikk jeg error med boot, så prøvde jeg manuelt å sette begge på 1066 samma skjedde, og prøvde 3:2 med ram på 800 og cpu på 1200, error da og, skjønner meg ikke på det her jeg :no:

Lenke til kommentar

Jeg har P5N32-E SLI PLUS. Her finner jeg ikke FSB direkte i BIOS, men stille QDR i stedet? (QDR/4=FSB?). Trenger hjelp selv med å overklokke.

P5N32-E SLI PLUS

E6600

OCZ 2048 MB (2x1024 MB) DDR2-800 4-4-4-15

GeForce 8800GTX

Noen tips, eller gjelder omtrent samme opplegg som i denne tråden for meg? Lastet ned siste versjon av BIOS (0602) og flashet. Ganske bra prosessorvifte tror jeg. Er ikke boxed vifta...

Prosessorvifte: https://prisguiden.no/product.php?product_id=56846

Håper noen gir meg litt hjelp. Mulig å få den opp i 3.3? Ser folk her har fått den opp i rundt der. Hadde vært kjempeartig om noen hjalp meg litt, ingen som svarer i de andre topicene mine... :hrm:

Takk for all hjelp!

Edit: Wow. Klarte å klokke den til 3.3 GHz og gikk opp 1000 poeng i 3dmark06 uten å forandre på noe annet enn QDR (som nå er 1470 iirc). Er dette sæift? Men kanskje jeg skal sove nå, skal ha matteeksamen på mandag. O_o Hadde satt pris på respons om hva jeg kan gjøre bedre. Herregud er jo bare nabben! :innocent:

Ligger på 40C idle og maks 55C load pluss at PCen står veldig dårlig ventilert.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-89409-1180842918_thumb.jpg

post-89409-1180842934_thumb.jpg

post-89409-1180842941_thumb.jpg

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...