Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Eternal Darkness

gamerman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først: Eternal Darkness er etter min mening et av de aller beste spillene i år, i det hele tatt. Spillbarheten er langt, langt mer gjennomført, avansert, og originalt enn Resident Evil, selvom det er et relativt "enkelt" og old-school eventyrspill på mange måter.

Men skumlere?

Vel... ikke hele tiden... Stemningen i ED er ikke på langt nær like trykkende som i RE, og ED er i tillegg så godt som blottet for sjokk opplevelene man finner så mange av RE.

Men ED er skummel på en annen måte. Det er en snikende skummelhet som kommer i de mørke nattetimer, da man begynner å tvile på hva som er spill og hva som er virkelighet, hva du ser og hva du tror du ser.

Mot slutten av spillet, har man mer eller mindre sluttet å være redd, men i bunn og grunn gjør det ikke noe særlig, siden spillet er så fordømt gøyt. For gøyt, det er det. Til tider rent morsomt. Du vil smile langt flere ganger under ED enn RE, men smilene kommer som oftest et øyeblikks panikk.

For å oppsummere: Skumlere? Noen ganger. Morsommere og bedre? Hele tiden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare tilbrakt noen timer med Starfox Adventures, men jeg kan si at det er ikke noe som det gamle Starfox. Flyve sekvensene virker i det hele tatt litt uinspirerte, og resten er som et slags zelda-lite med håpløse stemmer(Som man ikke kan trykke seg forbi!!!!).

Alle snakker om den flotte grafikken, som absolutt er ekstremt flott, men jeg syntes designet var litt sånn kvalmende halv-Disney-aktig(Noe som funket i Conker's Bad Fur Day), og ikke så flott og livaktig som i Nintendos japanske spill.

Men... spillet er utvilsomt morsomt... hadde det vært på PS2 eller X-Box hadde det vært et de desiderte "må-ha" spillene i sjangeren, men på Gamecube er det bare en påminnelse om at man venter på Zelda og Namco's Starfox spill.

Gress og pels-effektene er veldig flotte, da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...