Gå til innhold

Nye diskanter i Cerwin Vega

Anbefalte innlegg

Jeg presterte å sprenge en diskant i mine DC-15 under en fest på jobben. Festen tok av litt kan man si. Må jo synge litt, og en heftig feedback tok den ene diskanten. Må få meg en limiter foran EP2500'en.

Noen som vet hva ny original diskant koster? Bør kanskje være mulig å finne en erstatning. Den sprengte er 4 ohm, og da må den vel erstattes med en 4 ohm? Noen som har erfaring med DX25TG05-04 fra Vifa. Den koster bare 250 kroner, med det er ikke sikkert den tåler effekten. Hvis jeg dytter 400 watt inn i CV'ene, hvor mye effekt går i diskanten tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er bare-bare å få tak i originale diskanter til DC-serien.. Men er da verdt et forsøk! ;)

Ellers kan du jo prøve å finne litt data på diskanten som du har fra originalen, slik at du eventuelt kan få tak i et par diskanter som er så like som mulig! :)

Lenke til kommentar

Spute etter diskant til DC-15 på HiFi Klubben, men de sa at den var utgått.

Dro innom Eltek idag. Vi fant Seas 27TDF-H1211 som kanskje kan brukes. Fysisk så de ut til å passe til trakten som er skrudd på foran. Men de var 6 og ikke 4 ohm.

Men så var det det at i går kveld måtte jeg bare skru fra hverandre diskanten for å se hva som hadde skjedd. Det var ingen feil å se. Satte nytt blad på skalpellen og skrapte av litt isolasjon på strategiske steder. Målte meg fram til at det ikke var forbindelse mellom den myke "tykke" ledningen fra den ene terminale og den tynne spoletråden. Litt mere skraping og fram med loddebolten. Så litt lakk og skru sammen. Vips, diskanten virket igjen og jeg kunne ikke høre foskjell i forhold til den andre.

Hvis reparasjonen ikke holder, kjøper jeg 2 seas elementer. Verd et forsøk.

Bilde av partyanlegget mitt.

post-127145-1180556834_thumb.jpg

Endret av stedgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...