P1ndy Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Hei Noen som vet hvor jeg må utdanne meg eller gå hvis jeg skal begynne å jobbe i CTU? Eller selvfølgelig annet antiterroristpoliti? Endret 26. mai 2007 av Andy-P Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 CTU, er det noe som eksisterer¿ Jeg vil tro politiet i Norge trenger teknikkere innen et bredt felt, noe sånn som du ser i TV tviler jeg på at ting skjer. Uansett så er det er par/tre utdannelser om trengs mest av, noen andre får kanskje skyte inn på dette feltet. Jeg har rett og slett ikke så veldig mye erfaring. Kontakt politiet f.eks Innsatsstyrken delta driver med antiterror i samarbeid med forsvarets spesialstyrker. Det jeg tipper du tenker på er etterettningstjeneste, noe som også drives av både politiet og forsvaret. shoot me if I'm wrong. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 shoot me if I'm wrong. 8709327[/snapback] Nei! Skyter deg ikke Men du har helt rett, jeg tenker på etterretningstjenester.. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 CTU, er ikke det Jack Bauers avdeling? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 LOL, jo. Sånn går det når man ser for mye TV Men frra spøk til revolver: CTU ser ut til å være en slags lett blanding av etteretningstjenesten og FSK-HJK med en dæsj av politiarbeid ala SWAT. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det nærmeste vi kommer CTU i Norge, er Politiets Sikkerhetstjeneste (PST). Begynn med å avtjene verneplikt og ta politiskolen. Når du har fullført den, søker du deg over i PST. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 CTU, er det noe som eksisterer¿ 8709327[/snapback] Nei. CTU er en oppfunnet politienhet, kalt Counter Terrorist Unit, i TV-serien "24". Mer om CTU finner dere her. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Til trådstarter; ta militæret og politihøyskolen først. Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 CTU er vel mer PST da som det sies i tråden. Ønsker du å jobbe med militær etterretning så er Befalsskolen for etterretning og språk (BSES) et glimrende utgangspunkt. Du må lære deg russisk eller arabisk da, men det er jo bare en bonus. http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/sta...rticleID=132614 Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Bare husk på, det finnes ingen Jack Bauer. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Bare husk på, det finnes ingen Jack Bauer. 8721289[/snapback] Men det betyr ikke at man ikke skal prøve å bli som ham! Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
gorber Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hva gjør Jack Bauer hvis han roter bort nøklene sine? Han torturerer seg selv i en halvtime til han innrømmer hvor han har lagt de. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hva gjør Jack Bauer hvis han roter bort nøklene sine? Han torturerer seg selv i en halvtime til han innrømmer hvor han har lagt de. 8721512[/snapback] heh Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jada, jeg var selvfølgelig inspirert av Jack Bauer Takk for all info, dere kan mye om dette (noen av dere). Men det hadde vært litt stilig å jobbe i CTU da.. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg er også veldig facinert av CTU og arbeidet der. Selv er jeg veldig glad i å jobbe under litt stress og å jobbe med litt "etterretningsarbeid". Så en jobb i CTU i serien 24 ser skikkelig fristende ut. Men, desverre, det er nok bare TV. I den virkelige verden er det nok ikke så intenst og morsomt som de skal ha det til. Så, selv satser jeg på en utdannelse innenfor data og håper å få noen utfordrene jobber der. Gjerne no administrering av real-time applikasjoner eller no, det hadde vært spennende. Men CTU....vel, det holder for meg å se det på TV. Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg er også veldig facinert av CTU og arbeidet der. Selv er jeg veldig glad i å jobbe under litt stress og å jobbe med litt "etterretningsarbeid". Så en jobb i CTU i serien 24 ser skikkelig fristende ut. Men, desverre, det er nok bare TV. I den virkelige verden er det nok ikke så intenst og morsomt som de skal ha det til. Så, selv satser jeg på en utdannelse innenfor data og håper å få noen utfordrene jobber der. Gjerne no administrering av real-time applikasjoner eller no, det hadde vært spennende. Men CTU....vel, det holder for meg å se det på TV. 8732972[/snapback] Jeg har og lyst til å jobbe i CTU! Jack Bauer er feita-meita Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har og lyst til å jobbe i CTU! Jack Bauer er feita-meita 8929477[/snapback] Enig.. Han har sagt mye bra i løpet av 6 sesonger.. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Den første kommentaren som hadde en snert av humor i seg var vel det han ytret på slutten av episode 24 sesong 6 når han snakker med han karen med det grå håret Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du har jo alltids John Bauer Gymnaset. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå