krakil Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Jeg skal ha nytt hovedkort, men aner nermest ikke hvor i denne jungelen jeg engang skal begynne å lete. Hovedkortet skal i første omgang dra en E4300 og senere en quadcore. Jeg hadde også tenkt jeg skulle (for første gang) prøve meg på litt moderat klokking, så dette er også viktig i henhold til valg av hovedkort. Jeg har lest mye rundt på forumet, men klarer ikke helt å finne ut av hverken mest egnet brikkesett eller hovedkort. De brikkesettene som virker mest aktuelt er P965, 975X eller nForce 6xx. P35 brikkesettet har jeg i utgangspunktet ikke sett så mye på, da jeg ikke gidder å være noen prøvekanin. Men for all del, jeg er åpen for alle forslag. Elementer som er viktig for meg (oppsummering): * Gode overklokkingsmuligheter * Må støtte både dual- og quadcore * Bør være mest mulig klar til moderat klokking "out of the box" (uaktuelt med modding og slikt) * Må være plass til Scythe Ninja plus rev. b * SLI har ingen/liten betydning Jeg har plukket ut noen kandidater jeg har lest mye positivt om. P5B-E Plus (-står på komplett at den ikke støtter quad. stemmer dette?) P5B DLX/WIFI-AP (+wlan) MSI 975X Power Up Ed. P5N-E SLI (+billig) P5N32E-SLI (-dyrt) EVGA og XFX 650i Ultra Hvordan er eventuelt disse? Ellers så er det også massevis av andre hovedkort som sikkert er veldig aktuelle, så tar gjerne imot andre forslag også. Edit: La til P5N-E SLI Endret 26. mai 2007 av krakil Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Min mening er :P5B-E Plus eller P5B DLX/WIFI-AP.Hvis du har bruk for trådløst,sats på DLX kortet.WIFI kortet fungerer fint.Begge klokker sinnsykt bra,og er utrolig stabile. Dette er mine erfaringer. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Okei, har forresten lurt litt på en ting. Er det noen annen forskjell enn wlan på de to kortene? OC-messig er de like? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Det er ett PCI-E x16 spor på P5B-E Plus.Du kan dermed ikke kjøre crossfire i motsetning til DLX.Men så har P5B-E Plus 2 usb porter mer. P5B DLX/WIFI-AP har vel en sata port mer,ellers er det vel WIFI kortet som er forskjell. EDIT:Igjen,min erfaring er at de klokkemessig stiller likt. Endret 26. mai 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Selv har jeg et Asus P5B Deluxe WiFi/AP og er meget fornøyd med det. Jeg har en E6400 på 3.3GHz og kjører et par dårlig PC5300 minne @ 810 MHz (som skal byttes ut med Crucial BallistiX PC6400). Hovedkortet har et bra layout, er stabilt, overkommelig pris og er meget klokkevillig. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Høres bra ut! Da leder P5B-e plus/deluxe foreløpig.. Crossfire blåser jeg lang marsj i, så da blir det bare en vurderingssak om jeg vil ha wlan onboard eller utenom. Men jeg satser på å bestille i kveld tror jeg, ingen som har noe fornuftig å si om de andre hovedkortene jeg listet opp, eventuelt et helt annet igjen? Lenke til kommentar
krakil Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Legger meg nå, men bestiller ikke før i morgen kveld så om det er bare å fortsette å komme med innspill.. =) Lenke til kommentar
coRnflEks Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg ville gått for 680i. Rent referansedesign fra nVidia, ansett som det ypperste innen overklokking og det billigste kortet med dette brikkesettet. Spørs om du syns det er verd kronene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå