Xneon Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 min core 2 duo e6420 ligger på nærmere 55-65 grader med boxed kjøleren til vanlig er dette normalt? en kamerat har e6600 men har bytta kjøler og han sin er 30 grader... hva kan gjøres? Lenke til kommentar
tyan Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) min core 2 duo e6420 ligger på nærmere 55-65 grader med boxed kjøleren til vanlig er dette normalt?en kamerat har e6600 men har bytta kjøler og han sin er 30 grader... hva kan gjøres? 8708884[/snapback] Det kan ha flere årsaker. Festeramma til CPUen kan være for høy (nevnt i en annen tråd her i forumet med guide). BIOSen din kan også vise feil temperatur. På mitt ASUS Commando kunne jeg velge en metode for å lese av tempen som heter PECI Interface. Dette valget gjøre det mulig å lese de digitale sensorene i hver kjerne samt en overflate temperatur. Kombinert med Everest Ultimate fikk jeg da en avlesning som lå 20 grader under det den gjorde tidligere. Under Orthos Prime lå da kjernene på under 60 grader. Jeg bruker en Thermaltake Blue Orb II CPU kjøler. Endret 26. mai 2007 av tyan Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 min core 2 duo e6420 ligger på nærmere 55-65 grader med boxed kjøleren til vanlig er dette normalt?en kamerat har e6600 men har bytta kjøler og han sin er 30 grader... hva kan gjøres? 8708884[/snapback] Det kan ha flere årsaker. Festeramma til CPUen kan være for høy (nevnt i en annen tråd her i forumet med guide). BIOSen din kan også vise feil temperatur. På mitt ASUS Commando kunne jeg velge en metode for å lese av tempen som heter PECI Interface. Dette valget gjøre det mulig å lese de digitale sensorene i hver kjerne samt en overflate temperatur. Kombinert med Everest Ultimate fikk jeg da en avlesning som lå 20 grader under det den gjorde tidligere. Under Orthos Prime lå da kjernene på under 60 grader. Jeg bruker en Thermaltake Blue Orb II CPU kjøler. 8710202[/snapback] Jeg har samme HK og kjøler som deg gitt:-) Hvor fant du PECI interface? Bios? Lenke til kommentar
tyan Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) min core 2 duo e6420 ligger på nærmere 55-65 grader med boxed kjøleren til vanlig er dette normalt?en kamerat har e6600 men har bytta kjøler og han sin er 30 grader... hva kan gjøres? 8708884[/snapback] Det kan ha flere årsaker. Festeramma til CPUen kan være for høy (nevnt i en annen tråd her i forumet med guide). BIOSen din kan også vise feil temperatur. På mitt ASUS Commando kunne jeg velge en metode for å lese av tempen som heter PECI Interface. Dette valget gjøre det mulig å lese de digitale sensorene i hver kjerne samt en overflate temperatur. Kombinert med Everest Ultimate fikk jeg da en avlesning som lå 20 grader under det den gjorde tidligere. Under Orthos Prime lå da kjernene på under 60 grader. Jeg bruker en Thermaltake Blue Orb II CPU kjøler. 8710202[/snapback] Jeg har samme HK og kjøler som deg gitt:-) Hvor fant du PECI interface? Bios? 8710442[/snapback] Hei! Det skal ligge under Advanced -> CPU Configuration. PECI Interface Enabled/Disabled. Jeg flashet til siste BIOS med en gang jeg fikk kortet så jeg vet ikke om valget er der i tidligere versjoner. Endret 26. mai 2007 av tyan Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) min core 2 duo e6420 ligger på nærmere 55-65 grader med boxed kjøleren til vanlig er dette normalt?en kamerat har e6600 men har bytta kjøler og han sin er 30 grader... hva kan gjøres? 8708884[/snapback] Jeg ligger på 32 grader idle på mine E6600, men jeg har en Blue orb kjøler. Stiger til 37-38 grader idle om jeg klokker til 2,7GHZ Edit: Skriveleifer Endret 26. mai 2007 av Dentro Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 min core 2 duo e6420 ligger på nærmere 55-65 grader med boxed kjøleren til vanlig er dette normalt?en kamerat har e6600 men har bytta kjøler og han sin er 30 grader... hva kan gjøres? 8708884[/snapback] Det kan ha flere årsaker. Festeramma til CPUen kan være for høy (nevnt i en annen tråd her i forumet med guide). BIOSen din kan også vise feil temperatur. På mitt ASUS Commando kunne jeg velge en metode for å lese av tempen som heter PECI Interface. Dette valget gjøre det mulig å lese de digitale sensorene i hver kjerne samt en overflate temperatur. Kombinert med Everest Ultimate fikk jeg da en avlesning som lå 20 grader under det den gjorde tidligere. Under Orthos Prime lå da kjernene på under 60 grader. Jeg bruker en Thermaltake Blue Orb II CPU kjøler. 8710202[/snapback] Jeg har samme HK og kjøler som deg gitt:-) Hvor fant du PECI interface? Bios? 8710442[/snapback] Hei! Det skal ligge under CPU Configuration. PECI Interface Enabled/Disabled. Jeg flashet til siste BIOS med en gang jeg fikk kortet så jeg vet ikke om valget er der i tidligere versjoner. 8710460[/snapback] Ahh, takker.... Skal se etter det der... Førnøyd med oppsettet ellers da? Lenke til kommentar
tyan Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Ahh, takker.... Skal se etter det der... Førnøyd med oppsettet ellers da? 8710474[/snapback] Hovedkortet er sjef men er ikke fornøyd med E4300. Jeg har kjøpt en E6420 nå så skal bli spennende å se hva den klarer. Ellers har jeg et 8800GTS 640MB og 2GB Corsair TwinX CL4. Fikk 37000 i 3DMark03. Regner med høyere score nå med E6420. Endret 26. mai 2007 av tyan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå