erl1 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 vurderer å kjøpe meg førstebil snart. vil ha en bil som går godt nok til at man kan kjenne det av og til:p har vurdert en 92 golf vr6 2,8 men etter en stund slo jeg denne i fra meg pga veldig høyt forbruk (vil jo ha råd til å kjøre bilen også... vurderer nå en golf 3 med 1,9 TDI noen som vet noe om denne bilen? noe å satse på? og hvordan er forbruket på denne? men mitt egentlige spm er vel egntlig. må jeg regne med å få et krav om partikkelfilter om kort tid. og i så fall, hva vil dette koste å få innstalert? (er ikke SÅ flink til å skru selv.) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg har en slik bil som du snakker om. Forbruket er lavt, har aldri fått den til å bruke mer enn 0.5 liter per mil, selv om jeg har kjørt hardt. Den er ikke særlig sprek akkurat, men grei nok. Får fort lyst på mer, men sånn er det jo alltid, er det ikke? En OK førstegangsbil, men heller ikke mer. Forvent ikke den helt store komforten i disse bilene. Motoren er også veldig støyende, med generelt stygg lyd. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 men mitt egentlige spm er vel egntlig. må jeg regne med å få et krav om partikkelfilter om kort tid. og i så fall, hva vil dette koste å få innstalert? (er ikke SÅ flink til å skru selv.) 8708873[/snapback] Kommer neppe krav om ettermontering men det er snakk om differensiert årsavgift hvor man antagelig vil få en bitteliten rabatt om man har. Tror prisen i dag ligger mellom 5000 til 10000,- for ettermontering. Lenke til kommentar
erl1 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg har en slik bil som du snakker om.Forbruket er lavt, har aldri fått den til å bruke mer enn 0.5 liter per mil, selv om jeg har kjørt hardt. Den er ikke særlig sprek akkurat, men grei nok. Får fort lyst på mer, men sånn er det jo alltid, er det ikke? En OK førstegangsbil, men heller ikke mer. Forvent ikke den helt store komforten i disse bilene. Motoren er også veldig støyende, med generelt stygg lyd. 8708917[/snapback] ok.... gjelder dette alle TDI motorene til vw? heller veldig mot vr6... men er litt redd for et ekstremt høyt forbruk? noen som vet hva jeg må regne med å bruke på mila? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Du bør også være bekymret for hvor mye du må ut med i forsikring på en slik bil. Har du sjekket? Ørjan... Lenke til kommentar
erl1 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Du bør også være bekymret for hvor mye du må ut med i forsikring på en slik bil. Har du sjekket? Ørjan... 8715036[/snapback] har sjekket for en 92 vr6 kom på 8500 (ansvar og sjåfør/pasasjer forsikkring) i året for meg, men jeg kommer til å forsikkre den gjennom min far som har fullt opparbeidet bonus fram til jeg er 25, da blir ikke forsikkringen SÅ ille. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Når du har gammel bil så er det egentlig ikke forbruket som utgjør den største utgiften når alt kommer til alt, hva med slitedeler til bilen? Deler må byttes ut heletiden. Ikke tenk så mye på forbruk.. Det er forskjell på en 8-liters amrikaner og en 1.6liter når det kommer til forbruk. Men amerikanern har kanskje en mer slitesterk motor........ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Når du har gammel bil så er det egentlig ikke forbruket som utgjør den største utgiften når alt kommer til alt, hva med slitedeler til bilen? Deler må byttes ut heletiden.Ikke tenk så mye på forbruk.. 8715523[/snapback] Helt enig, kunne tenkt meg VR6 selv, men ikke i Golf da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå