lonnj89 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Har et lits spm jeg og: Nå har boxen min fylt 1 år og noen dager, alt har fungert fint og håper det vil fungere fint 10 år til..Men vist det skulle bli dommedag, altså tre røde, skumle, triste, sørgelige, lys...hva skal jeg gjøre da? Er det mulig å feste noe forsikring på den nå ettersom det har gått 1 år? eller er det ikke bare 1 års garanti? kjøpt via nett hos elkjøp btw.. Endret 28. mai 2007 av mX Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du har jo reklamasjonsrett i mange år fortsatt. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Du har jo reklamasjonsrett i mange år fortsatt. 8726425[/snapback] Å? trodde det bare var 1 år jeg.. Eller fører vi en annen politikk her i Norge når det gjelder elektronikse duppditter? Endret 28. mai 2007 av mX Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det mulig å feste noe forsikring på den nå ettersom det har gått 1 år? eller er det ikke bare 1 års garanti? 8726329[/snapback] Ganske så sikker på at det er minst 2 års garanti siden det er gratis å fikse xboxen den dag idag. (også for de som har kjøpt når den kom)Og Xbox kundesupport spør ikke etter datoen du har kjøpt xboxen. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det mulig å feste noe forsikring på den nå ettersom det har gått 1 år? eller er det ikke bare 1 års garanti? 8726329[/snapback] Ganske så sikker på at det er minst 2 års garanti siden det er gratis å fikse xboxen den dag idag. (også for de som har kjøpt når den kom)Og Xbox kundesupport spør ikke etter datoen du har kjøpt xboxen. 8726476[/snapback] Nice, trenger ikke å bekymre meg noe vist den skulle ta kvelden da Takker for raskt svar Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kanskje dem ikke spørr etter når den er kjøpt da den eldste uanz har garantitid igjen. Dvs de som kjøpte på release, Da er det vell meningsløst og spørre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du har 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. (§27 annet ledd.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Som nevnt rett over har du 5 års reklamsjonsrett. Men det er viktig å huske at dette gjelder ovenfor butikken du kjøpte maskinen din i, og ikke Microsoft. Så det kan godt tenkes at etter 1 eller 2 år nekter MS å sende den til reperasjon med dhl og hele den pakka. Da går du bare til butikken og reklamerer, som du har rett på i følge loven... Endret 28. mai 2007 av qoutor Lenke til kommentar
9374j Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Som nevnt rett over har du 5 års reklamsjonsrett. Men det er viktig å huske at dette gjelder ovenfor butikken du kjøpte maskinen din i, og ikke Microsoft. Så det kan godt tenkes at etter 1 eller 2 år nekter MS å sende den til reperasjon med dhl og hele den pakka. Da går du bare til butikken og reklamerer, som du har rett på i følge loven... 8726795[/snapback] Og dette har for eks. Komplett? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Dette er ikke noe som butikken `velger og ha`. Det er loven, uansett hvilken bedrift som selger el-varer er pålagt til og gi 5års reklamasjon på f.eks xbox. Det er loven rett og slett. Lenke til kommentar
Siccmade Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 av dere som har sendt inn boksen til MS uten å ha garanti, hvor mye har dere blitt fakturert for dette og hva har vært problemet (hva slags hardware har vært byttet?)? Lenke til kommentar
Giffy Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Dere som snakker om at butikken er bundet ved lov til å gi reklamasjon, dere gir et veldig misvisende bilde, det er faktisk ikke bare å komme med varen å kreve å få den reparert/erstattet. Etter garanti tiden så er det litt andre regler, skal man reklamere så må man skrive et reklamasjonsbrev hvor man forklarer hva som er feilen med produktet, dette brevet sender butikken videre til leverandør, som vurderer om reklamasjonskravet er berettiget. Ikke noe feil i det som blir sagt, men med en gang garanti tiden er utløpt så blir det mye mer jobb for kunden(skrive brev), og ting tar lenger tid(kommunikasjon butikk-leverandør). Er greit å ha en forståelse for dette når man henvender seg til butikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Dere som snakker om at butikken er bundet ved lov til å gi reklamasjon, dere gir et veldig misvisende bilde, det er faktisk ikke bare å komme med varen å kreve å få den reparert/erstattet. Etter garanti tiden så er det litt andre regler, skal man reklamere så må man skrive et reklamasjonsbrev hvor man forklarer hva som er feilen med produktet, dette brevet sender butikken videre til leverandør, som vurderer om reklamasjonskravet er berettiget. Ikke noe feil i det som blir sagt, men med en gang garanti tiden er utløpt så blir det mye mer jobb for kunden(skrive brev), og ting tar lenger tid(kommunikasjon butikk-leverandør). Er greit å ha en forståelse for dette når man henvender seg til butikken. 8784433[/snapback] Kjøper kan forholde seg til selger i hele reklamasjonstiden. Hvordan selger forholder seg til eventuelle leverandører eller verksteder, er ikke kjøpers problem. Det er heller intet krav om skriftlighet ved reklamasjon. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Er det en god og serviceminded butikk skal det holde i massevis og traske ned til dem med boksen under armen og forklare hva som er galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå