Gå til innhold

Hjelp til valg av Core 2 Duo cpu?

Anbefalte innlegg

Heisann

Som topic sier så skal media pc'n oppgraderes, og da faller valget på ett F190-HD hovedkort med socet 775.

Og da trenger jeg cpu og minne enda.

Hovedmålet er att det skal dra 1080P uten problemer, og er jo cpu'n det kommer mest ann på da.

I hovedkortet er det jo ett innebygd x700 skjermkort så må jo ha minne nok til det også.

Er vaneligvis AMD her i gården, men dette virker som ett knall hovedkort, men trenger hjelp til cpu, var og så på core 2 duo i prisguiden men ble ikke noe klokere over hva som var kraftig..

Klarer i dag og dra 1080P med en AMD 64 3500+, 1.5gb ddr pc3200 minne og XFX 7800GT som også tar noe av jobben, og da går det med CPU på 100% load.

Vil gjerne ha litt til overs på det nye oppsettet da jeg ønsker og ha ett ok lydkort som også bruker litt av cpu.

Lurer også litt på hva man kan ta når jeg skal selge det gammle her på bruktmarkede?

Er

AMD 64 3500+

XFX 7800GT

1.5GB pc3200 twinmos

Og ett 939 hovedkort med s-ata (tror det er HP)

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikker. Jeg har et ATI Radeon x1950Pro som skal ha Avivo-støtte, men jeg har ikke peil på om det er slått av eller på :p Det eneste jeg vet jeg gjør med GPU er å rendre videoen i DX9 etter at CPU har tatt seg av decodinga. CPU-bruk makser ut på rundt 25%.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...