Spinner109 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Er det noen som har erfaring med Vista Media Center og avspilling av HD video som er av filtypen .mkv (Matroska)? Jeg prøvde å installere CCCP, men den førte til at alt av HD materiale gikk hakkete, til og med WMV HD og høyoppløst divx (eller no sånt), så den var jeg ikke fornøyd med. Deretter forsøkte jeg å kun installere MatroskaSplitter (Haali) og den fungerte ikke i det hele tatt på Vista (fungerte perfekt med WinXP). Er det noen som har løsninger på dette problemet? Jeg vil ikke ha andre mediaavspillere da jeg ønsker å bruke Media Center programvaren til alt, så ønsker et filter eller codec for dette. Installerte codecs: DivX 6 AC3Filter nVidia PureVideo VobSub Har testet: CCCP (tregt på alt av HD) MatroskaSplitter (fungerte ikke) ffdshow (tregt på matroska) Er mulig dette er formulert idiotisk, men tror jeg fikk fram problemstillingen. EDIT: Har også testet ffdshow, men det har heller ikke no bra ytelse. Kan det rett og slett ha seg at prosessoren (Sempron 2800+) ikke takler Matroska video i 720p? Siden .avi filer med samme oppløsning går bra. Endret 26. mai 2007 av Spinner109 Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Prøvde med kun ffdshow og MatroskaSplitter og da fungerte .mkv på Vista, men enda laggete. Skal prøve å få tak i en Athlon 64 3000+ og se om det blir bedre. Har store begrensninger med mitt S754 HK Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har selv brukt Vista Codec Pack 4.4.4 på min installasjon. Etter å ha stappet inn denne fungerte mkv/x264 helt knirkefritt rett i WMP og MCE. Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har du en litt eldre PC, er CoreAVC veien å gå for x264 i matroska. Bruk AC3-filter til lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå