Sindra Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Hei! Jeg, eller retter sagt faren min skal kjøpe inn en del hifi utstyr etter at vi har pusset opp huset. Vi har fått tilbud på disse komponentene (høytalerne og forsterkerne), og jeg lurer på om de er gode? Skriver opp tv/prosjektor også, vet at dette er i feil emne/forumting, men tenkte det kunne være greit å vite om tv/hi-fi var i samme "klasse"... Tv-stue: Marantz 42” LCD tv Audio Pro black pearl høyttalere 4 stk Audio Pro Vector senter høyttaler Audio Pro subwoofer B1.36 Marantz DVD 6001 Marantz sourround forsterker sr 5001 Stue: Audio Pro Blue Diamond høytalere Vincent integrert forsterker (Integrated ampfilter sv-233) Vincent cd spiller alt Marantz Prosjektor-rom: Audio Pro Black diamond front høytalere Audio Pro Black Pearl bakhøytalere Audio pro vector senterhøytaler Audio Pro subwoofer B1.36 Marantz DVD dv 4001 Marantz sourround forsterker sr 5001 Panasonic projektor PT-AE900E Jeg er helt blank når det gjelder hi-fi, så setter pris på erfaringer eller eventuellt andre bedre allternativ i ca. samme prisklasse... PS. Si ifra hvis det er noe jeg har glemt å nevne, (spesifikasjoner eller lignende) så skal jeg prøve å finne ut av det! EDIT: tittel Endret 27. mai 2007 av Sindra Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Som f.eks hva TV'en heter? En tv f.eks heter ikke bare Marantz 42" Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Som f.eks hva TV'en heter? En tv f.eks heter ikke bare Marantz 42" 8708406[/snapback] Beklager, men jeg vet ikke noe mer om tven fordi; Vi skal ikke kjøpe dette før etter sommeren, så tv/prosjektoren er lagt med for og gi oss en pekepinn på hvor mye det vil koste iogmed at det stadigvekk kommer nytt... Tenkte mest på høytalere/fortserkerne... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hva slags informasjon er det du ønsker om dem? Hva slags lydsignatur de har,spesifikasjoner eller rett og slett hva folk syns om det? Audio Pro er et godt merke og skaper gode komboer sammen med Vincent og Marantz. Marantz er veldig musikalske forsterkere så det kan funke vel så godt i stereo som i surround. Men hvorfor både ha en tv-stue og et prosjektor-rom? Fordi dere ikke vil se tv på prosjektor? Hvis du ser på AVforum.no vil du se flere som har fått til veldig gode løsninger på dette,som å ha prosjektoren foran tven. Da kan man ha begge deler i samme rom og kan satse på et bedre annlegg man kan ha i det rommet. Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Hva slags informasjon er det du ønsker om dem? Hva slags lydsignatur de har,spesifikasjoner eller rett og slett hva folk syns om det? Audio Pro er et godt merke og skaper gode komboer sammen med Vincent og Marantz. Marantz er veldig musikalske forsterkere så det kan funke vel så godt i stereo som i surround. Men hvorfor både ha en tv-stue og et prosjektor-rom? Fordi dere ikke vil se tv på prosjektor? Hvis du ser på AVforum.no vil du se flere som har fått til veldig gode løsninger på dette,som å ha prosjektoren foran tven. Da kan man ha begge deler i samme rom og kan satse på et bedre annlegg man kan ha i det rommet. 8708968[/snapback] Som nevnt er jeg helt blank på dette området. Jeg hadde håpet å få høre erfaringer, er de f.eks. gode høytalere med tanke på film? Grunnen til to rom er; Et rom for ungdommen og et for de voksne ... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Aha,skjønner. Vel,om du ønsker anbefalinger om andre høyttalere burde du få med hvor mye som maks skal bruker og de andre punktene du finner i høyttalerguiden her inne. Audio Pro er nå mer skapt for musikk enn film,ikke høyttalerne med mest trøkk for å si det sånn. Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Poster en noe oppdatert førstepost... Det kan vær jeg egentlig heller burde oppdatert , men fant dette best... Stue Audiopro blue diamon høytalere 9995 Vincent forsterker sv 233 10995 Sony 500 cd karusell 3995 TV stue Marantz 42" LCD 16000 Audio pro black pearl høytalerere, 2 par 6990 Audi pro senterhøytaler, vector 2695 Audio pro Subwoofer B1.36 3995 Marantz dvd dv 4001 2495 Marantz sourround forsterker sr 5001 7995 Prosjektor-rom (Ungdomsrom) Adio pro front høyttaler Black diamond 5995 Audio pro black pearl bak høytalerere, 3490 Audi pro senterhøytaler, vector 2695 Audio pro Subwoofer B1.36 3995 Marantz dvd dv 4001 2495 Marantz sourround forsterker sr 5001 7995 Lærret, screenline sn 90 5990 Projektor Panasonic PT-AE900E 7196 Takhøytalere Kjøkken Mordan Short takhøytalere 2300 Spiseplass Mordan Short takhøytalere 2300 Uteplass Mordan Short takhøytalere 2300 Bad Mordan Short takhøytalere 2300 Soverom Mordan Short takhøytalere 2300 Multirom system Sonos 3 stk 29985 Docking fjernkontroll 1797 Multimedia pc 11995 Diverse 2 stk 26" lcd tv med DVD 12990 Kabler ca. 10000 Så, det jeg lurer på er om dette er bra? Eller er det mulig å få bedre høytalere osv. til den prisen? Er det noen andre enkle løsninger for multirom enn Sonos? (vet Sonos kun er for filer lagret på en data) Gjerne bedre med mer funksjonalitet...? Det er kun en hake, å det er at vi skal kjøpe fra Nebyhifi (Neby Hi-Fi Concept AS) enkelt og greit siden vi får noe rabatt derifra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå