Gå til innhold

7900GTX vs 8800GTS

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere resten av pcen og lurer på om jeg skal oppgradere skjermkortet også, eller om det er like greit å beholde mitt gamle.

Har i dag et XFX 7900GTX og er veldig fornøyd med det. Har kjøper som vil gi 2k, er da 8800GTS verdt de 500,- ekstra eller bør jeg like gjerne beholde mitt gamle..?

Fordelen med 8800GTS er jo DX10 da, men hvordan er de ytelsesmessig i forhold til hverandre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå syns jeg nesten dobbel ytelse høres drøyt ut. Et annet poeng er at XFX har en del overklokkede 7900gtx-modeller, og den beste av de har 700/1800 stock. Det minsker forspranget litt hvis du har en overklokket versjon.

Men altså, det jeg er usikker på er om det er nesten dobbel ytelse, ikke om dette er en god deal eller ei. 2k er en veldig bra pris, og jeg hadde slått til på flekken! Forvent en fin oppgradering.

Hvis noen har en link til diverse tester hvor opp mot dobbel ytelse er en relativt klar trend hadde det vært kjekt å se dem.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Vet ikke om åssen det ligger ann i spill, emn i 3dmark06 så merket jeg nesten dobbel forskjell på singel 7900GTO klokket høyere enn GTX og et 8800GTX og fikk selv bedre score med et singel 8800GTX enn med 7900GTO i SLI hardkloka til de svetta flamer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...