pal.carlsen Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Hva er så dette. Skal brenne noen .bin filer hra hd med min nye LiteOn 52x 8) Jeg krysset av for speed measurement og da rapporterer Nero at "Can only write at 24x because speed of source data is too slow" Det må da være feil her. Jeg har en western digital 80 gig m 8 m cach og den burde da være mer en god nok for enhver hastighet brennneren kan forsøke seg på. (hk er et asus a7v8x har "4in1 med fancy nytt navn" chipset driverne også og oppdaterte drivere ellers også) Vil ha full hastighet altså Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Hmmm... har et lignende problem... Sitter med samme harddisk som deg, og hver brenning så blir det "buffer underrun" på rundt 150. Har en Plextor 40X brenner. Skulle da tro harddisken klarte å levere nok data til at det ikke skulle bli underrun. Har alle de nyeste driverne osv. Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Buffer underrun med samme disk og en eldre sony rw-8x. Brenner ikke så mye at jeg bryr meg egentlig, men litt irreterende er det jo. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Du er sikker på at du har satt på DMA både på harddisken og brennern? Satt opp riktig med master/slave osv også. Bør vel stå som master på hver sin kabel vil jeg tro. (Brenneren og disken altså). Det fungerer i alle fall fint her. Med en plextor 40x og samme disk. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Fungerer fint her også med aopen 40x (har bare 2mb cache på samme disken ) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Hmmm... har et lignende problem... Sitter med samme harddisk som deg, og hver brenning så blir det "buffer underrun" på rundt 150. Har en Plextor 40X brenner. Skulle da tro harddisken klarte å levere nok data til at det ikke skulle bli underrun. Har alle de nyeste driverne osv. Har akkurat samme opplegget som deg nesten. 80GB WD Special edition og fikk litt over 100 bufferunderruns noen ganger. men det skyldes verken HDD'en eller brenneren, det er windows! Bare du formaterer, sä skal du se at du ikke fär en jävla Underrun. Funker fett! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Prøvd å defragmentere? Er jo litt enklere enn å formatere. :wink: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 kan ikke være det at CD'en takler max 24x da? anyway, 40x = ca 6MB/s, dette er noe som alle nye disker skal klare problemfritt. Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hmmm... det merkelige er at det ikke fungerer selv om jeg formaterer. Har gjort det en del ganger. DMA står på på både brenner og harddisk, og de er begge master på hver sin IDE-port. Men men...er jo ikke noe stort problem, er bare litt irritert over at jeg ikke får utnytta hastigheten til brennern fullt ut. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 om du går til: Fil -> Instillinger -> Cache og velget "test hastiget", da vil nero finne ut hvor rask HD du har. prøv å brenn på full hastighet etter at du har latt nero teste diskene. jeg vet ikke om dette hjelper, men det er jo værd et forsjøk da.. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 om du går til: Fil -> Instillinger -> Cache og velget "test hastiget", da vil nero finne ut hvor rask HD du har. prøv å brenn på full hastighet etter at du har latt nero teste diskene.jeg vet ikke om dette hjelper, men det er jo værd et forsjøk da.. Takker for det, Nero rapporterer hastigheten til å være 46 796KB/s på raskeste partisjon og 39 526 KB/s på den discen jeg har brukt. Dette burde da være tilstrekkelig ?? Den raskeste partisjonen er forrøvrig ntfs, de andre fat32 kan dette spille en rolle? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 skal ikke ha noe å si det, du trenger uansett ikke mer en MAX 10MB/s så det er nok ikke diskene det er noe galt med. har du prøv med et annet brenneprogram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå