fakey Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Skrudde på tv'n istad i håp om å finne noe på tv og så til min store forskrekkelse at de viste kvinnefotball, Røa - Strømmen eller no. Jaja tenkte jeg, kan se på litt. Jeg har jo alltid visst at kvinnefotball er totalt ræva, men kom til å tenke på hvorfor akkurat nå. Ja, jeg vet at mannen er det sterkere kjønn og at kvinnene har noen fysiske hindringer, men det bør da ikke hindre dem i å kunne tenke litt fotball. I løpet av de 5-10 minuttene jeg så var det mye latterlig, men spesielt 2 situasjoner jeg måtte bare riste på hodet av, og ingen av disse 2 situasjonene kan forsvares av at "det er kvinner som spiller". Situasjon nummer 1: Team Strømmen har en overgang, 3 mot 4. Den ene Team Strømmen spilleren fører ballen, og den ene andre går på et buet løp. Det er så åpenbart at det er bare å spille en ball i bakrom på denne spilleren så er hun igjennom og ballfører vet vel også dette, og man ser at hun skal slå denne pasningen. Men hun velger å holde på ballen lenge.. lenger....... enda lenger. Til nå har hun som går i bakrom rukket å komme seg i en soleklar 5-meter offside, og DA blir ballen spilt. Jeg måtte bare riste på hodet. Situasjon nummer 2: Nå er det Røa som er i angrep. Dene ene Røa backen overlapper, uten at jeg tror hun visste det selv, for hun har tydeligvis ikke skjønt at hun etter å ha passert vingen kommer til å motta en pasning. Heldigvis oppdager hun etterhvert at hun har fått en pasning mot seg. Uansett, nå er hun ved enden av 16 meteren, HELT alene. Ingen Strømmen spillere støter ut, ingen Røa spillere kommer for å møte, og ballfører gjør INGENTING selvom hun har omtrent halve 16-meteren for seg selv, mens resten av de 19 utespillerne har samlet seg i en flokk på den andre siden, som om det skulle vært corner. Ballfører står stille og venter og venter og venter på at noen skal løpe seg fri, selvom hun kan ta et par steg eller 10 om hun vil inn i 16-meteren og banke ballen i mål, helt upresset. Istede venter hun lenge, og omsider slår hun pasningen, FORBI de andre og ballen går ut eller noe. Til og med kommentatorene måtte le. Så da lurer jeg veldig på, hvorfor er de så dårlige? Greit, de har noen hindringer fysisk, men de aner jo ikke hva fotball er. Hvorfor har de blitt sånn at kvinner ikke klarer å tenke fotball? De har jo akkurat de samme forutsetningene for det som oss gutta. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Kvinnefotball er noe herk å se på, ikke skjer det noen stilige taktikker, ingen trikser, ingen alvorlige uhell, dommerene kan ikke noe og det er ikke noe futt i selve spillet. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, selv så ser jeg på de fleste kamper som er på tv, bare fordi det er gøy å se på fotballkamper, men hver gang det er kvinner som spiller så er det som å se en barneskole spille :| Endret 26. mai 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Ligger vel med intressene fra dei er små? Du ser allerede tidligt at jenter er mye dårligere enn gutter i fotball. Gutter starter og spille fotball mens jentene leker med dukker osv.. Mens gutter følger med på fotball og lærer ser jenter på Lost og Ugly betty etc.. Som du sa har også jenter " fysiske " hindringer, alt dette blanda i sammen blir som du sa jentefotball. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Ligger vel med intressene fra dei er små? Du ser allerede tidligt at jenter er mye dårligere enn gutter i fotball. Gutter starter og spille fotball mens jentene leker med dukker osv.. Mens gutter følger med på fotball og lærer ser jenter på Lost og Ugly betty etc.. 8707683[/snapback] Det er to grunner for at jenter ikke har de samme kvalitetene som menn. Først og fremst så er den fysiske styrken udiskutabelt veldig forskjellig for topptrente menn, og kvinner. Fotball yter heller ingen rettferdighet her for kvinner, som feks i håndball. (og hadde teorien din hatt et snev av fornuft i seg hadde tempoet i kvinne håndball vært mye lavere) Og det andre er at kvinnefotball ikke har de samme økonomiske ressursene til å ha et tilsvarende støtteapparat som mennene har. Slik at videreutviklingen på klubbnivå sakter akter ut! Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Men selv om man er dårligere fysisk skal det da være mulig å dempe en enkel ball, eller slå en enkel pasning når man har spillt fotball i 20 år? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Men selv om man er dårligere fysisk skal det da være mulig å dempe en enkel ball, eller slå en enkel pasning når man har spillt fotball i 20 år? 8707863[/snapback] Ja, må nok være noe med kvinner og fotball som ikke går sammen, slik som menn og shopping... Menn eier i alle sporter, så fant ikke på noe Har kanskje arvet litt hat angående kvinner og fotball fra å høre på faren min snakke drit om kvinnlige dommere og kjønnskvotering når han pleide å se på en kamp Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Er jo vakkert å se på pene jenter som løper etter en ball Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Er jo vakkert å se på pene jenter som løper etter en ball 8707917[/snapback] Eneste er at de aldri ser på deg! Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Er jo vakkert å se på pene jenter som løper etter en ball 8707917[/snapback] Fins det? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Er jo vakkert å se på pene jenter som løper etter en ball 8707917[/snapback] Fins det? 8708780[/snapback] Finnes ihvertfall pene damer som løper etter baller. Men altså. Kvinnefotball er jo helt teit, damene suger jo mer enn en 2-åring som såvidt har lært seg å gå. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Ligger vel med intressene fra dei er små? Du ser allerede tidligt at jenter er mye dårligere enn gutter i fotball. Gutter starter og spille fotball mens jentene leker med dukker osv.. Mens gutter følger med på fotball og lærer ser jenter på Lost og Ugly betty etc.. 8707683[/snapback] Det er to grunner for at jenter ikke har de samme kvalitetene som menn. Først og fremst så er den fysiske styrken udiskutabelt veldig forskjellig for topptrente menn, og kvinner. Fotball yter heller ingen rettferdighet her for kvinner, som feks i håndball. (og hadde teorien din hatt et snev av fornuft i seg hadde tempoet i kvinne håndball vært mye lavere) Og det andre er at kvinnefotball ikke har de samme økonomiske ressursene til å ha et tilsvarende støtteapparat som mennene har. Slik at videreutviklingen på klubbnivå sakter akter ut! 8707768[/snapback] ?? Dei fleste junior lag i Norge slår damelaga i fotball.. Har junior lag så bra " støtteapparat " og " økonomiske ressurser" ? Så nei, jeg nekter å tro at damer hadde vert så mye bedre tekniske og hatt bedre fotballforståelse med litt bedre økonomi å støtteapparat. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 ?? Dei fleste junior lag i Norge slår damelaga i fotball..Har junior lag så bra " støtteapparat " og " økonomiske ressurser" ? Så nei, jeg nekter å tro at damer hadde vert så mye bedre tekniske og hatt bedre fotballforståelse med litt bedre økonomi å støtteapparat. 8710988[/snapback] Nei, det er der det fysiske kommer inn..... ikke noe med at barbie er mer gøyalt enn riise! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 ?? Dei fleste junior lag i Norge slår damelaga i fotball..Har junior lag så bra " støtteapparat " og " økonomiske ressurser" ? Så nei, jeg nekter å tro at damer hadde vert så mye bedre tekniske og hatt bedre fotballforståelse med litt bedre økonomi å støtteapparat. 8710988[/snapback] Nei, det er der det fysiske kommer inn..... ikke noe med at barbie er mer gøyalt enn riise! 8711029[/snapback] Du trenger ikke fysikk for og se når du skal sentre ein stikkpasning. Ser ikke helt hvordan du skal trenge fysikk for og dempe ein ball og slå ein pasning. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Har sett på jentelag som har trent oppå banen her, og jeg må jo si at god skuddteknikk er helt fraværende. Stort sett går det i en slags avart av tupping, og nøyaktigheten/styrken blir deretter. At de ikke får teknikken til å sitte er jo litt rart, da det der ikke har noe med fysiske forskjeller å gjøre. Vil tro det er litt bedre på et høyere nivå, men det lille jeg har sett av kvinnelig toppfotball har hvertfall ikke inneholdt susere fra distanse - noe som godt kan si noe om kvalitetene på toppspillerne på det området. Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 http://mediacontent.ap.publicus.com/wmv/AP355158521.WMV Dette sier vel alt om kvinne"fotball".... Lenke til kommentar
............... Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) http://mediacontent.ap.publicus.com/wmv/AP355158521.WMV Dette sier vel alt om kvinne"fotball".... 8727907[/snapback] Det er en tabbe. Hva med mannlige keepere som lar bommer på ballen, kaster den selv i mål etc.? Er de dårlige selv om de gjør en tabbe innimellom? Vel, jentefotball er jentefotball. Forventer ikke så mye kvalitet men morsomt innimellom. Fysikken trekker mye ned, syns de fleste greier og dempe bra og skyte. Men alt over er det bare ikke bra nok til å matche et godt junior lag for gutter dessverre(Noe som sier litt i seg selv) Endret 28. mai 2007 av karlsn Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det mest skremmande med kvinnefotball må vere keeperane. Heilt hinsides dårlig standard på majoriteten virker det på meg. Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 ...damene suger... 8708804[/snapback] Er det ikke det damer skal gjøre da? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kvinnefotball, hva er det? Ikke er det fotball, og ikke er det kvinner.Kan i alle fall gi Hoff kred for den første biten av utsagnet Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Fotball yter heller ingen rettferdighet her for kvinner, som feks i håndball. 8707768[/snapback] Hvilke fordeler har Kvinner kontra menn i håndball? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå