Gå til innhold

Eg har blitt svindla, hjelp? [løyst?]


Anbefalte innlegg

Jeg har betalt på forskudd en eneste gang, og jeg var livredd de dagene jeg gikk og venta på pakken for at den ikke skulle komme eller at det ikke var noe i pakken. Det jeg faktisk gjorde lurt var at jeg betalte halvparten på forhånd og resten i postoppkrav slik at det ikke skulle bli noe lureri. Faktisk selger sitt forslag så jeg gikk med på dette.

 

jeg fikk pakken og alt var i tipp topp stand :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har blitt svindla av ei i ålesund. Eller egentlig ble jeg ikke det. For etter tre måneder betalte hun tilbake.

 

Dette var på qxl, qxl er forresten ikke så seriøse som de skryter av med tank på svindel. Lang historie kort. Jeg var kontaktperson. Var VELDIG mange som var blitt svindlet. Mange som ikke anmeldte. Etter tre måneder fikk alle som anmeldte tilbake penger. De som anmeldte fikk ikke en dritt.

 

Så noen ganger lønner det seg å anmelde....

Vet ikke hva som skjer videre med saken mot hu, men jeg fikk ihvertfall tilbake pengene mine.

Lenke til kommentar
Det jeg faktisk gjorde lurt var at jeg betalte halvparten på forhånd og resten i postoppkrav slik at det ikke skulle bli noe lureri. Faktisk selger sitt forslag så jeg gikk med på dette.

Veel.. Eg gjorde det same då.. Så kan jo seia eg var litt "heldig".. Og i dette tilfellet var det eg som pressa gjennom den avtalen..

Lenke til kommentar

Har no fått kontakt med dei to brukarane på QXL og han eine skreiv følgjande til meg:

 

*NAMN PÅ SVINDLAR* har inkl. min anmeldelse 68 anmeldelser for svindel/bedrageri siste året på QXL og på Finn.

 

Det er en etterforsker på Trondheim politidistrikt som har saken, og denne personen kommer til å måtte møte i retten for grov svindel/bedrageri.

 

Men med så mange anmeldelser tror jeg vi kan se langt etter pengene.

 

Seriøst at folk har samvittighet til slikt.. Er jo heilt utruleg.. :mad:

Lenke til kommentar
Har no fått kontakt med dei to brukarane på QXL og han eine skreiv følgjande til meg:

 

*NAMN PÅ SVINDLAR* har inkl. min anmeldelse 68 anmeldelser for svindel/bedrageri siste året på QXL og på Finn.

 

Det er en etterforsker på Trondheim politidistrikt som har saken, og denne personen kommer til å måtte møte i retten for grov svindel/bedrageri.

 

Men med så mange anmeldelser tror jeg vi kan se langt etter pengene.

 

Seriøst at folk har samvittighet til slikt.. Er jo heilt utruleg.. :mad:

8866662[/snapback]

 

Nå snakker vi om samme person som svindlet trådstarter?

Lenke til kommentar
68 anmeldelser ? og han kan enda fortsette ?

Helt sykt vil jeg si.. Han skulle aldri fått lov til og selge noe som helst på lenge!

8866739[/snapback]

 

Hvis jeg samler sammen en gjeng og anmelder deg for noe så betyr ikke det at du er skyldig. Uskyldig inntil det motsatte er bevist, ved enkelte tilfeller :innocent: .

Lenke til kommentar

Politiet vil neppe gjøre noe med denne lille saken.

Spiller vell ikke noe rolle om kjærringa som svindla har barn og mer til.

Hvis du har mulighet, og hvis du kjenner noen som bor i området, få noen til å dra innom å kreve inn pengene på en eller annen måte.

Hvis jeg hadde kommet utfor en sak som dette, hadde jeg kjørt ned dit, uansett om det er nesten 100 mil dit, og krevd inn pengene. Pengene skulle jeg ha hatt tilbake uansett.

Endret av jrppp
Lenke til kommentar
68 anmeldelser ? og han kan enda fortsette ?

Helt sykt vil jeg si.. Han skulle aldri fått lov til og selge noe som helst på lenge!

8866739[/snapback]

 

Hvis jeg samler sammen en gjeng og anmelder deg for noe så betyr ikke det at du er skyldig. Uskyldig inntil det motsatte er bevist, ved enkelte tilfeller :innocent: .

8868034[/snapback]

Er du seriøs? 68 anmeldelser taler vel for seg.

 

Politiet vil neppe gjøre noe med denne lille saken.

8868224[/snapback]

Leser stadig her inne slike feilaktige påstander. Jo, politiet gjør noe med slikt svindel-pakk. Ei tøyte her i nærheten ble tatt i fjor etter å ha svindlet rundt 20 personer på Qxl.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Har sett hvem svindleren er, og hun har tydeligvis råd til silikonpupper. Lurer på hvor hun fikk de pengene fra? :D :D

8871739[/snapback]

 

Du la vel ikke merke til kneskål-størrelsen også vel ? ^_^

Lenke til kommentar
Jeg har stor sympati ovenfor trådstarter og andre som har opplevd det samme.

Men ikke bruk denne tråden som "sannhetsvitne" for at forskuddsbetaling ikke er en grei måte å benytte ved handel på bruktmarkedet.

Har ikke hatt dårlig erfaring med dette, og foretrekker forskudd dersom noen skal kjøpe av meg.

Det er selvsagt best/sikrest å handle "face2face" (eller i butikk). :)

8864528[/snapback]

 

Enig der, synes forskuddsbetaling vanligvis fungerer helt greit.

 

MEN, personlig betaler jeg aldri dyre varer på forskudd (med ytterst få unntak). Har jo også solgt en del varer med forskuddsbetaling, og det har alltid gått fint for seg. Gjelder vel egentlig bare å undersøke skikkelig før man overfører pengene (stemmer navn, tlf.nr, bosted, mail osv. overens?), hvis du har den minste tvil eller uro ville jeg trukket meg fra handelen. Det er selvsagt for sent for trådstarter nå da :p

Lenke til kommentar

Det enkleste og beste er å ikke bruke noe mer tid på svindleren enn å anmelde svindleren. Ikke for å få tilbake pengene (fordi det skal utrolig mye til), men heller lage et lite problem for svindleren. Jeg har blitt svindlet før, og brukt mye tid på etterforsking osv. Jeg brukte mye frustrasjon og tid på saken, uten noen gevinst. Nei, det beste er å jobbe tilbake pengene v/sommerjobb eller lignende.

 

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar

Det er en del meldinger i denne tråden som forsøker å utheve et poeng om at det er ingen vits i å anmelde vedkommende som du føler har svindlet deg. Ikke hør på disse!

 

Det beste du gjør er å anmelde vedkommende. Jeg ble på samme måte som deg svindlet for 2500kr tidlig høst 2006. Jeg kommuniserte litt med vedkommende, og det hele endte med at jeg leverte en anmeldelse. Ettersom du anmelder en navngitt person, så må du stille til avhør. Etter ca. 2 måneders venting mottok jeg et brev i posten hvor politiadvokat i vedkommedes hjemstedskommune hadde åpnet tiltale som følge av lignende anmeldelser fra andre personer.

 

Jeg måtte vitne over telefon (høytalertelefon i rettsal), hvor på vedkommende ble dømt. I april i år mottok jeg 2500 kr tilbake på konto fra den dømte. Det faktum at du ikke har noe å tape på å anmelde vedkommende, men faktisk har en liten mulighet til å få igjen pengene gjør det idiotisk å la være å anmelde forholdet!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

UPDATE: 09.01.08

 

Idag havna det eit brev ned i postkassa mi, merka "Trondheim Tingrett". Dette var ei god blokk på mange sider som beskriv alt og alle denne kvinna har svindla. Ei lita oppsummering:

 

Ho har sagt til NAV at ho har 5 unger (i tillegg til mange frå før av, +fått attest på dette osv) og dermed svindla NAV i Trondheim for nesten 200.000kr. I tillegg har ho svindla MANGE privatpersonar. Svindlinga har i hovudsak gått ut på mobiltelefonar og Playstation konsollar/spel, oppretta mobilabonnement i forskjellige folk's namn osv. Totalt har ho svindla rundt 70 personar! Og dette er berre personar som har sendt inn anmeldelse. Eg kan godt tenkje meg det er ein god gjeng som ikkje har anmeldt.

 

I domsslutninga står det at ho har fått ei straff på 6 månader og noko. Rundt 90 dagar av straffen vert gjort betinga med ei prøvetid på 2 år.

Tatt direkte ut frå domsslutninga:

"<Navn på person> dømmes innen 2 - to - uker fra dommens forkynnelse å betale erstatning med tillegg av alminnelig forsinkelsesrente etter forsinkelsesloven §3, 1. ledd, 1. punktum fra og med dagen etter oppfyllelsesfristen utløp til betaling skjer med følgende beløp til følgende personer:

<lang liste med navn og summer>"

Totalt er det snakk om summer på litt under 425.000 kr, alt i alt.

Var vel eit bra utfall av saka dette, men kan eg forvente å få pengane mine? :)

 

Mvh. aspic

 

Eg fann og ein artikkel som har tatt for seg saka:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1005312.ece

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...