AudiTQ Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Noen her som vet hva man gjør viss man har rundet kalipper skruen. Finnes det noen verktøy som man kan få opp driten med. holder på og skifte bremser på en Audi A4. Alt gikk fantastisk bra helt til jeg kom til den siste skruen. Typisk.. Endret 26. mai 2007 av AudiRS4 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Forsøkt en bitteliten rørtang? Lenke til kommentar
AudiTQ Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Forsøkt en bitteliten rørtang? 8707201[/snapback] Skruen er en slags umbrako inne i skruen men på utsiden er den rund. den sitter som bare juling måtte ha ett rør på 1 m på skrallen for å få opp de andre. Lenke til kommentar
adverb Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Bruk for Guds skyld rustløser, type 5-56 eller WD40 og masse av det. Men dersom det virkelig brenner på dass, bruker du en Dremmel (har ikke peiling på hvordan det skrives) og kutter et snitt til standard flatt skruejern. Anternativt kan du bruke et spesialverktøy for å "borre" ut skruen. Endret 26. mai 2007 av adverb Lenke til kommentar
AudiTQ Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Bruk for Guds skyld rustløser, type 5-56 eller WD40 og masse av det. Men dersom det virkelig brenner på dass, bruker du en Dremmel (har ikke peiling på hvordan det skrives) og kutter et snitt til standard flatt skruejern. Anternativt kan du bruke et spesialverktøy for å "borre" ut skruen. 8707421[/snapback] Høres ut som jeg må ta meg en tur på Biltema. Lenke til kommentar
adverb Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det er nok en ide. Dersom du ikke har brukt rustløser, vil jeg påstå at det er kilden til problemene dine. Biltema selger ikke 5-56 eller WD-40, de har sitt eget produkt som rett og slett heter rustløser. Det burde gjøre susen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Spesialverktøy som lager egne spor klarer og få den ut. Bruk godt med rustløser(WD 40) eller lignende. Får du ikke tak i, eller har ikke, så kan du kappe av hode og borre ut resten. Lenke til kommentar
AudiTQ Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Spesialverktøy som lager egne spor klarer og få den ut. Bruk godt med rustløser(WD 40) eller lignende. Får du ikke tak i, eller har ikke, så kan du kappe av hode og borre ut resten. 8707497[/snapback] Altså kappen den av med en vinkelkutter? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Spesialverktøy som lager egne spor klarer og få den ut. Bruk godt med rustløser(WD 40) eller lignende. Får du ikke tak i, eller har ikke, så kan du kappe av hode og borre ut resten. 8707497[/snapback] Altså kappen den av med en vinkelkutter? 8707669[/snapback] Ja, selve hodet. Om du kommer til. Så må du borre ut det som sitter i gjengene da. skal ikke være noe stress. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Eller bare kjøpe en "grisepikk" Da borrer du et mindre hull i skruen og skrur grisepikken inni hullet. Etter hvert som grisepikken kommer inni hullet stopper den pga at den er konisk og da kan du skru ut skruen ved hjelp av grisepikken... Grisepikk får du sikker på biltema, er ikke sikker hviket navn den har der. Og dive og borre ut hele skruen er nå siste utvei for min del Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Et triks jeg lært av en mekaniker når man focker opp boltene er å ta et tynnt borr og borre litt i skruen, for så å banke en liten torx-bit nedi og skru opp Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 de skruene sitter noe j**vlig.. rådet mitt er at du sveiser en vanlig bolt på skruehodet, og bruker pipenøkkel for å løsne Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Bruk en mini gassbrenner, slik du fyller med ronsol gass, du får dem på jernia for knappe 200 kroner. Funket på pappas nye (gamle) Mustang Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Om du bruker Dremel, vil jeg egentlig anbefale deg å bruke en kappskive og kappe igjennom mutteren (mot gjengene), og litt før du treffer gjengene stopper du, og tar en meisel e.l. og dunker på den med en hammer. har du kutta dypt nok sprekker da mutteren opp, og blir lettere å få ut. Kan hende man blir nødt til å kutte på begge sider av mutteren, men ikke nødvendigvis. Har brukt denne metoden senest i dag, og den funker bra. Så lenge man stopper og ser hvor dypt man har kutta ned i mutteren og er påpasselig med ikke å treffe gjengene går det bra. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Og kanskje det er en god idé å ta på kobber-/alupasta på skruen når man skrur den inn igjen? Trur dette vil lette på problemene neste gang du skal ha OPP skruen Slik pasta bør man bruke på skruer som du gjerne vil ha ut igjen . Slikt har de på bilrekvisittabutikker og butikker som selger litt verktøy og løsemidler. -Biltema -Thorshov -Bilxtra -Clas Ohlson Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Eller bare kjøpe en "grisepikk" Da borrer du et mindre hull i skruen og skrur grisepikken inni hullet. Etter hvert som grisepikken kommer inni hullet stopper den pga at den er konisk og da kan du skru ut skruen ved hjelp av grisepikken...Grisepikk får du sikker på biltema, er ikke sikker hviket navn den har der. Og dive og borre ut hele skruen er nå siste utvei for min del 8708087[/snapback] mulig "grisepikk" er begge deler men jeg har når jeg har forespurt det jenrvare foretninger og bilverksted(for lån) fått sånn som går utenpå bolter ikke som skal inni. men mulig det er begge seff. må si jeg ville enten ha kuttet spor til en flat skrutrekker eller hamra inn en umbraco/torx som du kan feste i ei pip/skralle for å få løsnet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå