Gå til innhold

Hjelp! Coords funker ikke med firefox

Anbefalte innlegg

Hei!

Har laget ei webside for en kompis, som hovedsaklig er bygd på ferdig templates.

Har deretter redigert litt på bildene på menyen for å så bruke coords til navigering. Koordinatene funker fint med både IE og Opera, men Firefox-brukere klarer _ikke_ å navigere seg rundt omkring på siden! :no:

Dette er selvfølgelig et stort problem, så jeg lurte på om noen hadde gidda å se kjapt igjennom koden for å sjekke hva som kan være feilen.

Her er websida

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flott med litt luft i HTML-koden, det gjør den jo lettere lesbar. Men dette var jo helt forferdelig mye (2-3 linjer med mellomrom for hver linje kode) , det er jo utrolig vanskelig å få et inntrykk av koden.

EDIT: Har bare sett igjennom en brøkdel av koden, men det verste feilen jeg har sett til nå er at du har fem (?!? :dontgetit: ) BODY-tagger, og bare en av dem er lukket.

EDIT 2: Koden er ihvertfall ikke XHTML, men en form for obskur HTML, så doctypen du bruker på denne siden er litt feil

Mener ikke å være frekk, men koden er helt på trynet, vet ikke om jeg vil kalle det HTML en gang... :thumbdown:

Den teksten med "optimized for IE6+" er jo rett og slett latterlig, denne siden er jo ikke "optimized" for noe som helst.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Det er flott med litt luft i HTML-koden, det gjør den jo lettere lesbar. Men dette var jo helt forferdelig mye (2-3 linjer med mellomrom for hver linje kode) , det er jo utrolig vanskelig å få et inntrykk av koden.

EDIT: Har bare sett igjennom en brøkdel av koden, men det verste feilen jeg har sett til nå er at du har fem (?!?  :dontgetit: ) BODY-tagger, og bare en av dem er lukket.

EDIT 2: Koden er ihvertfall ikke XHTML, men en form for obskur HTML, så doctypen du bruker på denne siden er litt feil

Mener ikke å være frekk, men koden er helt på trynet, vet ikke om jeg vil kalle det HTML en gang...  :thumbdown:

Den teksten med "optimized for IE6+" er jo rett og slett latterlig, denne siden er jo ikke "optimized" for noe som helst.

8707741[/snapback]

Hehe, takk for konstruktiv kritikk! :no:

Skjønner godt hva du mener med at koden er luftig, men at den inneholdt så mye feil hadde jeg ikke anelse om, så får vel se igjennom dette. Fant du noe galt med den coords-delen eller så du bare på alt det andre?

Lenke til kommentar

Kan gjerne hjelpe med coords-greia, problemet er bare at jeg klarer ikke å finne ut hvor den er... :hmm:

Har lett lenge gjennom koden.

EDIT: Fant coords-delen nå, den var helt sist i koden :)

Det letteste ville vel være å begynne på nytt, kan godt vise deg noen eksempler på hvordan koden kan være, og det du burde gjøre da er å dele opp designet til flere små bilder.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Kan gjerne hjelpe med coords-greia, problemet er bare at jeg klarer ikke å finne ut hvor den er...  :hmm:

Har lett lenge gjennom koden.

EDIT: Fant coords-delen nå, den var helt sist i koden  :)

Det letteste ville vel være å begynne på nytt, kan godt vise deg noen eksempler på hvordan koden kan være, og det du burde gjøre da er å dele opp designet til flere små bilder.

8708095[/snapback]

ctrlf + f - til neste gang ;) ;)

Hmm.. joda, va å googla litt i går, å brukte noen andre coords koder som var litt annerledes en mine. Hjalp liksom ikke.. Synes det er rart at ie og opera tar koden, men ikke firefox ..

Om koden ellers er rotete får så være, men ting funker ihvertfall (bortsett fra koordinatene ihvertfall) :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan ikke hjelpe deg så mye med coordsen. Men kansje du får ryddet opp i koden og løst problemet ved å validere den?

8791504[/snapback]

Takk. Ser at den fant mange feil (ikke uventet :whistle: )

Kan prøve å rette så langt min html-kunnskap rekker :)

edit: Synes fremdeles det er rart at en feil i koden skal gjøre coords`ene uleselig for FireFox, men at IE skjønner språket mitt? :p

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
...

Mener ikke å være frekk, men koden er helt på trynet, vet ikke om jeg vil kalle det HTML en gang...  :thumbdown:

...

8707741[/snapback]

Må si meg enig med deg IQ.

Men tror jeg veit hvorfor firefox ikke vil følge linkene dine kenzuke, etter det jeg kan se bruker du <AREA HREF="..."> som link, bytt det heller ut med <A HREF="..."> (store eller små bokstaver har ingenting å si :p )

Håper dette hvertfall fikser litt av firefox problemene dine ;)

Og en ting til, du se å få rydda opp i kodene dine :p

Lenke til kommentar
...

...

8707741[/snapback]

Må si meg enig med deg IQ.

Men tror jeg veit hvorfor firefox ikke vil følge linkene dine kenzuke, etter det jeg kan se bruker du <AREA HREF="..."> som link, bytt det heller ut med <A HREF="..."> (store eller små bokstaver har ingenting å si :p )

Håper dette hvertfall fikser litt av firefox problemene dine ;)

Og en ting til, du se å få rydda opp i kodene dine :p

8793404[/snapback]

Prøvde å erstatte alle "area href" med "a href" men det hjalp ikke. Gjorde bare at IE heller ikke klarte å tyde koden lengere :|

Lenke til kommentar
Prøvde å erstatte alle "area href" med "a href" men det hjalp ikke. Gjorde bare at IE heller ikke klarte å tyde koden lengere :|

8796442[/snapback]

Ja, det kan stemme :p trodde du hadde delt opp bildene dine for så å lage linker med bildene. Men jeg leste visst ikke koden godt nok :p Men du burde kanskje dele opp bildene i menyen, også bruke en div, med overflow: auto, istedenfor iframe. Har du brukt dreamweaver til å lage layers over et bilde du hadde fra før? :p Ikke for å ødelegge moroa, men tror du burde satt deg ned og bygd hele sida fra bunnen ;) For det er så utrolig mye der du kunne klart med css, men det er bare hva jeg syns, hva du gjør er helt opp til deg ;)

Men jeg aner ikke hva du kan gjøre for å få den map-en til å funke i firefox :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...