Gå til innhold

Gamer-skjerm 19-22" Maks 3000. Noen gode forslag?

Anbefalte innlegg

CTR`en min er ikke på godsiden med mitt 8800GTS 640, så derfor må jeg ha en ny skjerm, men dette med skjermer er en Jungel. :no:

Hva skjerm burde jeg gå for? Vil jo helst ha 22", men ikke om det betyr betydelig redusert kvalitet. Da tar jeg heller er god 19".

Er 5ms bra nok for gaming, eller burde man ha 2ms?

Er virklig åpen for forslag her :ermm: . Sleng gjerne med linker til tester osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CTR`en min er ikke på godsiden med mitt 8800GTS 640, så derfor må jeg ha en ny skjerm, men dette med skjermer er en Jungel. :no:

Hva skjerm burde jeg gå for? Vil jo helst ha 22", men ikke om det betyr betydelig redusert kvalitet. Da tar jeg heller er god 19".

Er 5ms bra nok for gaming, eller burde man ha 2ms?

Er virklig åpen for forslag her :ermm: . Sleng gjerne med linker til tester osv.

8707069[/snapback]

Vel, noen andre får ta bryet med å finne skjermer til deg, men jeg ville uansett ikke gått for en 19". Minst 20", fordi da kommer du opp i høyere oppløsninger på skjermen som er viktig. Og om det er 2ms eller 5ms har lite å si. det med responstid er veldig individuelt, og kan måles på forskjellige måter, så som regel går det bra så lenge du finner noe med 8ms eller mindre. Selv har jeg hatt to LCD skjermer, begge fra Samsung, en SyncMaster 730BF og en 740BF, altså oppgraderingen. 730BF har 4ms og 740BF har 2ms. Selv sytnes jeg den 730BF var best.

Jeg ville sett på en Samsung SyncMaster 204B (tror jeg den heter) den skal være ganske god, men mer vet jeg ikke. Les litt tester rundt om ;)

Lenke til kommentar

Denner er ukas tilbud på psdata kjøpte den får 2 veke sidan og kan seie den er veldig bra, snakka med ein konsulent der og hadde tenkt og køjpe ein mykje dyra og stør men han anbefalte den viss eg skulle spille mykje (veldig bra responstid på den og 2 ms). Har skjermkorte "Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 320MB"

"Asus Monitor 20.1" Wide 1680x1050 DVI 700:1 ViewAngle 160(H)/160(V) 2msSpeaker1.2Wx2 "

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Denner er ukas tilbud på psdata kjøpte den får 2 veke sidan og kan seie den er veldig bra, snakka med ein konsulent der og hadde tenkt og køjpe ein mykje dyra og stør men han anbefalte den viss eg skulle spille mykje (veldig bra responstid på den og 2 ms). Har skjermkorte "Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 320MB"

"Asus Monitor 20.1" Wide 1680x1050 DVI 700:1 ViewAngle 160(H)/160(V) 2msSpeaker1.2Wx2 "

8707233[/snapback]

Denne er herved av interesse :hmm:

Finner ingen 22" til under 3k uansett. Noen plasser er Samsung 226BW til 3080,- men er lite lysten å handle et slikt produkt hos "jallabutikker" :ermm: .

Har derimot meget positiv erfaring med psdata.

Lenke til kommentar

8707233[/snapback]

har tenkt på dinna skjermen eg også. ditta er vekas tilbud på psdata men i dag er det søndag. so spørsmålet er får eg den til tilbudspris viss eg bestille den i dag??

svar helst i dag :p (Helst)

Lenke til kommentar
har tenkt på dinna skjermen eg også. ditta er vekas tilbud på psdata men i dag er det søndag. so spørsmålet er får eg den til tilbudspris viss eg bestille den i dag??

svar helst i dag  :p (Helst)

8715597[/snapback]

psdata kjører tilbud i en uke, fra tirsdag til neste tirsdag.

Viss du leser Ukens prisbombe, står det at de garanterer prisen i en uke.

Ja, du får den prisen om du bestiller i dag.

TC

Lenke til kommentar
Vudere selv en samsung 226BW. Har i dag en samsung 213T.

8707199[/snapback]

Fikk min samsung 226BW for noen dager siden, den rocker vilt, har ikke fått testa den ut så mye ennå, pga at maskinen min horer meg vil

Mener jeg har sett at Dell eller var det deal har kjørt den til rund 3000

Endret av Dingo666
Lenke til kommentar
ok.takk for hutig svar sudemannen/dame?....

et spm. til huska ikkje heilt men va TFT beidre en LCD? dinna har TFT btw.

ka er hovud forskjellen?

8715771[/snapback]

Saudemannen :)

TFT er bare en teknologi som blir brukt i LCD skjermer. Det står for Thin Film Transistor. Det jeg tror du tenker på er hva slags panel som sitter i skjermen.

Her finnes:

TN-film

IPS

MVA

PVA

og i tillegg varianer av disse, som S-IPS, S-PVA mm.

De har litt forskjellige fordeler og ulemper, da de er utviklet av forskjellige produsenter. TN-film er den vanligste, best kjent for god responstid.

TC

Endret av tokki
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kjøpte nettopp en 225BW. Fantastisk skjerm uten alt det "krommet" som er å finne på 226BW.

EDIT: Ja, jeg vet det er andre forskjeller mellom de skjermene, men neppe merkbart i praksis.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål før jeg bestiller Samsung Syncmaster 226BW.

Folk som anmelder skjermene sine, har ofte med "ingen døde pixler". Mitt spørsmål er, hvor vanlig er det med døde pixler på nye skjermer? er det vanlig, eller er det untaket? :ermm:

Om det skulle ha vært pixelfeil, hadde jeg selvsagt benyttet meg av angrefristen, men er jo noe dritt å sende ting i retur med fraktkostnader og det hele.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
hva er forskjellen mellom samsung 226BW og 225bw? kjøpte selv sistnevnte for en uke siden, er 226 mye bedre?

8731481[/snapback]

Kjøpte samme skjerm som deg i omtrent samme tidsrom. 226Bw er bedre på arket, men i praksis tørr jeg kalle dem like gode.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål før jeg bestiller Samsung Syncmaster 226BW.

Folk som anmelder skjermene sine, har ofte med "ingen døde pixler". Mitt spørsmål er, hvor vanlig er det med døde pixler på nye skjermer? er det vanlig, eller er det untaket? :ermm:

Om det skulle ha vært pixelfeil, hadde jeg selvsagt benyttet meg av angrefristen, men er jo noe dritt å sende ting i retur med fraktkostnader og det hele.

8727781[/snapback]

tjaa, jeg kjøpte en billigskjerm på elkjøp, den måtte jeg bytte to eller var det tre ganger pga døde pixler.

men har kjøpt andre skjermer i ettertid, de har det ikke vært noe problem med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...