GNUfan Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg lurte på hvor jeg skal sette opp at keycode 223(power down knapp på tastaturet) og 222(sleep knapp, kan vel brukes til noe den og ...) er f.eks F15 og F14. Har prøvd /lib/kbd/keymaps/i386/include/linux-keys-bare.inc, men da fikk jeg beskjed om at keycode 222 var for høyt. har sjekket med xev, og 222/223 stemmer det. Men det rare er: Dreiv på og gjorde det med xmodmap -e 'keycode 223=F14' xmodmap -e 'keycode 222=F15', men det funka ikke etter en restart. Gjorde dette både som root og vanlig bruker, det funka helt til maskina blei restarta. Det rare er at når jeg logger inn i Bluecurve, så er disse knappene på plass. Selv etter en restart. Men når jeg bruker Fluxbox, så er de ikke der, uten at jeg skriver inn de to kommandoene. Har prøvd å legge de inn i den fila som starter fluxbox (bruker gdm, fila ligger under Sessions i gdm sin etc-mappe) men det virka heller ikke. Med de to linjene før fluxbox, så starta ikke fluxbox, og når de var etter, så blei ikke disse to linjene utført. Det er i fluxbox disse skal brukes.. Trenger de ikke i Bluecurve, der de funker..... Hjelp Lenke til kommentar
Booth Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Sleng det inn i ei av oppstartsfilene dine, rc.local e.l Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Legg til xmodmap-linjene i ~/.xinitrc så blir de korrekt satt hver gang du starter X, f.eks: # map keys xmodmap -e 'keycode 115=F13' # Venstre windows tast xmodmap -e 'keycode 116=F14' # Høyre windows tast # start fluxbox exec /usr/bin/fluxbox Så kan du mappe tastene i ~/.fluxbox/keys, f.eks: None F13 :execCommand xmms None F14 :execCommand aterm For å lese mer om keybindings i fluxbox kan du lese her: http://fluxbox.sourceforge.net/docbook/en/.../html/c235.html Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Sleng det inn i ei av oppstartsfilene dine, rc.local e.l Det går ikke. den må visst ha en X server å koble seg til. Legg til xmodmap-linjene i ~/.xinitrc så blir de korrekt satt hver gang du starter X, f.eks: # map keys xmodmap -e 'keycode 115=F13' # Venstre windows tast xmodmap -e 'keycode 116=F14' # Høyre windows tast # start fluxbox exec /usr/bin/fluxbox Har prøvd det og. Se litt før du skriver!! skreiv jo at jeg bruker GDM, og at jeg har prøvd å legge det inn i Sessions-fila til Fluxbox. Har nå forresten greid å ødelegge no-latin1.map.gz fila mi, så Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 I did it!! Brukte /etc/X11/xdm/Xsession-fila til fixe alt for meg. La en Xclients.flux fil i den mappa som jeg ikke husker kor er. Alt er ok. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 er det ikke en global xmodmaprc fil eller noe slikt som slenger et sted a? så du slenger en xmodmap -someflags /path/to/xmodmaprc i xsession fila du nevnte Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 /etc/X11/xmodmap fixa litt i den for å få det opp men måtte bare få til å kjøre xmodmap før start av fluxbox fant ut at når jeg brukte Xsession fila, da gikk det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå