Muffinman Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 5 mbps? Blir vel ikke så vanvittig mye HD av det når det skal være plass til lydspor også... Lenke til kommentar
abene Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 NextGenTel tilbyr nå visning av langfilm i HD-kvalitet over bredbånd. Les mer Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Er vel begrensa å mye mer mbit de kan garantere i det kronglete nettet sitt Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 BLir nok ikke så mye HD nei... Tror nok "HD" er mer et markedsord i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 æhh.. fungerer dette her? prøvde å åpne fila i VLC, men kommer bare opp grusomme farger - ingen film. Er det slik at man er påtvunget WMP11 for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Tja er nå relativt god kvalitet må jeg si. En time med film på den bitraten tar vel ca. 2GB så det er en del som skal streames. Kvaliteten vil nok være rundt dobbelt så bra som en vanlig piratfilm. Tror ikke det er mulig med så veldig mye bedre hastighet på streaming enn dette med ADSL. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 funka ikke her heller, brukte vlc Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Skal like å se nextgentel gjennomføre noe som innebærer "stabil overføring".. men, kan jo alltids håpe tror uansett ikke "jenter" kommer til å være den filmen jeg vil se først Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Fungerte i WMP11, er DRM beskyttet. Synes kvaliteten var elendig i forhold til bitrate og HD-labeling. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Streame HD over 5mbit? Blir ikke mye hd det. Streamer 1080p fra apple her og da ligger inn hastigheten her på 27mbit.. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 5 mbit er langt dårligere enn DVD. Og for de som mener en kan løse alt ved å innføre en "mer optimalisert koding" enn mpeg2, så har det allerede vært gjort forsøk på å presse inn "HD"-filmer inn på en DVD-plate. Uten hell. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Uten hell? Er jo ingen problem det. Problemet ligger mer i å få spilt den av igjen på annet enn en datamaskin. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 5 mbit er langt dårligere enn DVD. Og for de som mener en kan løse alt ved å innføre en "mer optimalisert koding" enn mpeg2, så har det allerede vært gjort forsøk på å presse inn "HD"-filmer inn på en DVD-plate. Uten hell. 8707342[/snapback] ja det er mindre enn dvden bruker Men nå må du huske at det sendes i noe annet enn vob da... dvd filmer er i vob, som egentlig er unødvendig lite komprimert. Derfor får du faktisk tak i mpeg4 filmer som er langt bedre og tar langt mindre plass ^^ syns dette er bra jeg, men det er sikkert 720p altså bittelitt bedre enn dvd, men ikke spesielt merkbart. Man må også være ops på at enkelte filmer selges biligere enn de leies Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 VOB er ikke et format - DVD bruker MPEG-2. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 VOB er ikke et format - DVD bruker MPEG-2. 8707595[/snapback] sorry, skrev feil... Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Sugen kvalitet - å kalle det HD må vel være tidenes overdrivelse... Kanskje de mener "Higher Definition (than the first TV ever)", men bortsett fra det - sammenlignet med vanlig DVD på PC'n min. DVD > NGT-"HD". Lenke til kommentar
magnus Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 "Syns dette er bra jeg, men det er sikkert 720p altså bittelitt bedre enn dvd, men ikke spesielt merkbart." Makan til uvitenhet. 720p er betydelig bedre en dvd. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jepp, et 720p-bilde inneholder langt mer enn dobbelt så mye bildeinformasjon som et vanlig DVD-bilde. Det er jo dessuten det reneste sprøyt når man setter spørsmålstegn ved hvorvidt 720p er HD eller ikke. 720p er en av flere definerte HD-standarder. Man kan selvfølgelig mene at det ikke er bra nok sammenlignet med 1080p, men det er i alle tilfelle HD. Og når det gjelder komprimeringsalgoritmer er dessuten MPEG-2 laaaangt bak MPEG4-variantene som i dag ofte benyttes til HD-materiale. Riktig nok er det vanlig med temmelig kraftig komprimering i fargeinformasjon og en ganske brutal destruksjon av informasjon som ofte gjør videosignalet ubrukelig til viderearbeide. Som distribusjonsformat er det derimot usedvanlig imponerende. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg sier ikke at 720p ikke er HD, jeg sier at NGT's komprimering av HD-signal til 5mbit gjør at kvaliteten er betraktelig dårligere enn det av en vanlig DVD. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 5mbit/s hørtes mer enn nok ut. Vanlige 720p-tvreleaser er encodet i 3mbit/s. Har ikke noe å si på kvaliteten med 3mbit xvid. Men hvis det er slikt at ngt bruker wmp-encodere (og drm) så synes jeg det hørtes mer tvilsomt ut. Skal ta å sjekke kvaliteten senere når jeg kommer hjem til min ngt-linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå