Gå til innhold

holdninger til narkotika?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Problemet med narkotika er at det oftest fører til avhengighet. Avhengighet fører til kriminelle handlinger (ettersom forbruket må jo finansieres på en eller annen måte) som blir et problem for samfunnet og da er det ikke en "personlig" sak lenger...

8712016[/snapback]

 

Å si at narkotika fører til avhengighet blir feil.

Du tar ekstremt mange forskjellige stoffer under denne påstanden...

8713596[/snapback]

 

Problemet med narkotika er at det oftest fører til avhengighet. Avhengighet fører til kriminelle handlinger (ettersom forbruket må jo finansieres på en eller annen måte) som blir et problem for samfunnet og da er det ikke en "personlig" sak lenger...

8712016[/snapback]

Problemet med narkotika er begrepet "narkotika" i seg selv. I medisinsk betydning er det et "bedøvende" middel, og omfatter altså alkohol, men ikke amfetamin og kokain. I politisk betydning er det ingen logikk bak; cannabis og khat er to eksempler på rusmidler som ikke "som oftest fører til avhengighet." Ikke alle er enige angående ecstasy, LSD eller fleinsopp heller. Antakeligvis er de ikke avhengighetsskapende.

8713649[/snapback]

 

Nå vil jeg bare legge til at min oppfattning av (avhengighets skapende) narkotika er kokain, heroin, amfetamin, metamfetamin. Og ikke Cannabis.

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er så mye som kan føre til avhengighet. Man trenger ikke å stjele for å få tak i narkotika. Man kan få tak i det på samme måte som man gjør med alkohol eller sigaretter (to ting man kan bli avhengig av) - tjene penger ved å jobbe. De fleste som tar seg en joint iblandt er bare helt vanlige personer som du aldri hadde trodd røyka.

 

Betaler man for narkotika når det er forbudt så støtter man også terrorister, videre og økt produksjon av flere stoffer (umulig å stoppe narkotika ved forbud) og annen kriminalitet.

8712088[/snapback]

 

Jeg kunne tenkt meg å se en arbeidsgiver (bortsett fra Kirkens Nødhjelp, Frelsesarmeen e.l.) som ansetter personer som går på narkotika (av de sterke, ikke medisinske stoffene).

Lenke til kommentar
Nå vil jeg bare legge til at min oppfatning av (avhengighets skapende) narkotika er kokain, heroin, amfetamin, metamfetamin. Og ikke Cannabis.

...Og ikke LSD, fleinsopp og ecstasy og sånt? Da sitter vi med en temmelig avgrenset liste stoff i forhold til hva trådstarter antakeligvis tenkte på. Siden du ser bort fra cannabis, inkluderer du da alkohol i begrepet, eller er dette en definisjon du har skapt selv?

 

Jeg kunne tenkt meg å se en arbeidsgiver (bortsett fra Kirkens Nødhjelp, Frelsesarmeen e.l.) som ansetter personer som går på narkotika (av de sterke, ikke medisinske stoffene).

Jeg tror ikke du trenger å se så langt, men du må nok se godt etter. Det er nok riktig at arbeidssøkere ikke kan si til sjefen sin at de bruker narkotika; det foregår i så fall i det skjulte - hjemme.

 

Men når du sier "går på narkotika" får jeg følelsen av at du snakker om narkotikaavhengige, og det blir vel en annen sak. Det spørs om det er så mange av dem som lar seg motivere til å søke jobb.

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenkt meg å se en arbeidsgiver (bortsett fra Kirkens Nødhjelp, Frelsesarmeen e.l.) som ansetter personer som går på narkotika (av de sterke, ikke medisinske stoffene).

8716816[/snapback]

Hva mener du med å gå på?

være narkoman?

dra litt cola i helgene?

Forklar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...