kjeklulf Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvis det er noen måte å få pakkeinformasjon om uten å ha sporingssnummeret så ville det hjulpet meg veldig. Finnes det? Det hadde vært logisk hvis de hadde gitt meg det svaret med en gang jeg begynte å mase. Ikke mange måneder etterpå. 8816578[/snapback] Du har ingen kvittering, du har ikke noe sporingsnummer, du har ikke noe pakkeinformasjon, du har ikke forsøkt å kontakte postkontoret der du leverte pakken for å se om de kan finne ut noe, og så klager du over at Netshop er trege med å gi deg noe du rett og slett ikke har krav på? Og klager også over at du ikke har fått kompensasjonen?? Og som om ikke det er nok har du heller ikke noe dokumentasjon på når du begynte å mase? For all del: får du hostet opp dokumentasjon kan det vise seg at du snakker sant. Men inntil da bør du holde en langt lavere profil synes nå jeg. Lenke til kommentar
jayleno Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Har du ingen som helst epost som kan hinte til at de har fått dvdspillern? 8816607[/snapback] Tja, denne sier vel dette indirekte. Legg merke til datoen: ---------------------------------------------------------------------------------- -------- Opprinnelig melding -------- Emne: [supportsak: #61636]: Problemer med cd-rom 1559 Dato: Tue, 30 Jan 2007 11:03:14 +0100 Fra: [email protected] <[email protected]> Svar-Til: [email protected] <[email protected]> Til: [email protected] Referanser: <[email protected]> Hei! Har dessverre vært leverings tid på denne modellen. Trodde vi hadde fått inn en idag, men var ikke kommet til lager. Sendes straks den kommer. Ved retur av varer for reparasjon, husk å legge med returskjema, dette finnes under kundesenter på siden vår. Dersom du ikke har skriver, skriver du feilmeldingen på ett ark. Varer uten returskjema vil bli returnert ubehandlet på kunde`s regning. Varer testet uten feil, eller feil som ikke dekkes av garanti får gebyr/arbeidstimer. Anbefaler og ta backup av viktige data før den sendes inn til service. Send pakken som smartpakke da vil vi få sporing på den. Svar på mottatt mail må anses som generelt, da det er gitt ut fra den info som er mottatt fra kunde. Angrefrist betalt med Visa/MasterCard kreditteres tilbake til Visa/MasterCard konto. Med vennlig hilsen Kundesenter / Netshop Telefon 33422210 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hadde og en 2 år gammel hdd som gikk føyken. Netshop sa at siden den var en del av en "selvbygger" pc, så var det ikke mer en 2 års reklamasjon. Det er jo greit nok, men fikk en rar beskjed om at jeg kunne sende den alikevel også kunne de se på den.. ? Siden det hadde kostet meg en hundrings i frakt, (og jeg hadde lest på forumet her om andre som slet med servicen til netshop om dagen) så gav jeg blanke.. Ellers har jeg bare hatt positive erfaringer med servicen deres tidligere. 8814730[/snapback] Er vel 5 års reklamasjon på harddisker uansett om den er brukt i selvbygg eller ferdig? Det var først i april at de påstod at de ikke hadde mottatt cd-rom'en. Da kunne ikke jeg finne noe sporingsnummer, derfor trakk jeg meg fra hevingssaken fordi jeg visste jeg ikke kunne bevise noe. Men de bekreftet i januar over telefon at de hadde mottatt den, men dette blir jo selvsagt ord mot ord. La oss si at de ikke mottok den da. Hvorfor sa de ikke ifra om dette før i april?? 4 måneder etter at jeg hadde sendt den inn. 8816517[/snapback] Hvorfor har ikke du bare kontaktet posten og fått nødvendig dokumentasjon? Har du noe annen dokumentasjon fra Netshop på at de har bekreftet at de har mottatt den? Ellers er jo svaret fra Netshop i april helt logisk. 8816536[/snapback] Problemet er jo at han ikke lenger har kvitteringa fra posten. Regner med han kastet denne da han fikk beskjed fra Netshop om at varen var motatt i Januar. Nå har Netshop rota den bort/dreti seg ut i forhold til produsent ved å godta kun dvd-rom og påstår dermed at de aldri har motatt den. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Greit nok i forhold til datoen at du har meldt fra men jeg leser ikke det som noe bekreftelse på at de faktisk har mottatt noe fra deg. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hei! Har dessverre vært leverings tid på denne modellen. Trodde vi hadde fått inn en idag, men var ikke kommet til lager. Sendes straks den kommer. Ved retur av varer for reparasjon, husk å legge med returskjema, dette finnes under kundesenter på siden vår. Dersom du ikke har skriver, skriver du feilmeldingen på ett ark. Varer uten returskjema vil bli returnert ubehandlet på kunde`s regning. Varer testet uten feil, eller feil som ikke dekkes av garanti får gebyr/arbeidstimer. Anbefaler og ta backup av viktige data før den sendes inn til service. Send pakken som smartpakke da vil vi få sporing på den. Svar på mottatt mail må anses som generelt, da det er gitt ut fra den info som er mottatt fra kunde. Angrefrist betalt med Visa/MasterCard kreditteres tilbake til Visa/MasterCard konto. Med vennlig hilsen Kundesenter / Netshop Telefon 33422210 8816621[/snapback] Eneste som kan tyde på at de har fått den er første delen som tyder på at de har bestillt, men resten tyder på at de gjerne vil du skal sende dvd-spilleren nå. Lenke til kommentar
jayleno Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Eneste som kan tyde på at de har fått den er første delen som tyder på at de har bestillt, men resten tyder på at de gjerne vil du skal sende dvd-spilleren nå. 8816654[/snapback] Jo enig i den. Men det er det nærmeste jeg kommer en skriftlig bekreftelse. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Problemet er jo at han ikke lenger har kvitteringa fra posten. Regner med han kastet denne da han fikk beskjed fra Netshop om at varen var motatt i Januar. Nå har Netshop rota den bort/dreti seg ut i forhold til produsent ved å godta kun dvd-rom og påstår dermed at de aldri har motatt den. 8816634[/snapback] Det er nok av muligheter til å få tak i en bekreftelse fra Posten men det virker ikke som trådstarter har benyttet noen av disse mulighetene. Å "regne med" og gjette på hva Netshop har gjort og ikke gjort er bare latterlig. Som tidligere skrevet kan man ikke direkte lese Netshop sin e-post som en bekreftelse på at de har mottatt noe som helst. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Da blir det fort kun ord mot ord ja. Hvis du ikke klarer å overbevise de om å sjekke gjennom telefonlogger da (regner med supporten til Netshop tar det?). Har du flaks har de ett såpass bra system at de kan søke opp nummeret ditt. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Da har du faktisk ikke noe bevis på det er jeg redd, og den mailen hinter vel egentlig om at du ikke har sendt den. Sier ikke at du ikke har det, men virker ikke som de har mottatt noe. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Den nederste teksten i e-posten er nok en standardtekst som limes inn og antyder ikke noe i den ene eller andre retning. Eneste fornuftige å gjøre for trådstarter er jo å kontakte posten for å fremskaffe den nødvendige dokumentasjon. Ellers blir hans sak syltynn. Lenke til kommentar
jayleno Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Det er nok av muligheter til å få tak i en bekreftelse fra Posten men det virker ikke som trådstarter har benyttet noen av disse mulighetene. Å "regne med" og gjette på hva Netshop har gjort og ikke gjort er bare latterlig. Som tidligere skrevet kan man ikke direkte lese Netshop sin e-post som en bekreftelse på at de har mottatt noe som helst. 8816673[/snapback] Jeg har vel den uvanen å være litt for godtroende og regnet med at alt skulle ordne seg. Men tro meg, neste gang jeg kommer i en retur situasjon skal jeg få absolutt alt skriftlig fra første stund. Det skal sies at jeg ikke regner med noen kjempeerstatning fra netshop, men jeg føler meg dårlig behandlet og da synes jeg de skal få vite det. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Den nederste teksten i e-posten er nok en standardtekst som limes inn og antyder ikke noe i den ene eller andre retning. Eneste fornuftige å gjøre for trådstarter er jo å kontakte posten for å fremskaffe den nødvendige dokumentasjon. Ellers blir hans sak syltynn. 8816706[/snapback] Synes det høres merkelig ut om det limes inn innstruksjoner for retur om saken ikke engang handler om retur. Er sendt fra vanlig [email protected] og kan dermed være annet enn retursak. Saken hans er ganske syltynn, med tanke på at han, etter hva jeg har forstått, ikke lenger har sporingsnummeret. Eneste han har er hans ord mot sitt. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Virker som om Netshop har sine egne regler.. kjøper ikke der noe mer jeg heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Dette mener jeg de har helt fullt og rett til å gjøre. Loven gjelder for din bærbare pc som en enhet, og ikke cd-rommen separat, noe som fører til at reglene krever du sender inn hele maskinen. Netshop har ikke bare seg selv å forholde seg til i slike saker, men også produsent/leverandør som har fastsatt regler for feilreturnering. 8816398[/snapback] Det er intet i loven som sier at man ikke kan løse det på denne måten. Ryker en høyttaler i et surroundanlegg, er det etter loven ingenting i veien for kun å sende inn den mangelfulle høyttaleren til reparasjon - og ikke forsterkeren, cd-spilleren, fire andre høyttalere og en subwoofer. Det er likevel anlegget som helhet som lider av en mangel. Kjøper må selvsagt forholde seg til hva selger ber om i forbindelse med utbedringen, men hvis selger som her angivelig sier at det er tilstrekkelig å innlevere CD-spilleren, er det helt i orden etter loven og gir ikke trådstarter dårligere rettigheter. Rutinene mellom Netshop og deres leverandører er ikke kjøpers problem - han må kunne forutsette at Netshops kundesenter er kjent med disse. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det er nok av muligheter til å få tak i en bekreftelse fra Posten men det virker ikke som trådstarter har benyttet noen av disse mulighetene. Å "regne med" og gjette på hva Netshop har gjort og ikke gjort er bare latterlig. Som tidligere skrevet kan man ikke direkte lese Netshop sin e-post som en bekreftelse på at de har mottatt noe som helst. 8816673[/snapback] Jeg har vel den uvanen å være litt for godtroende og regnet med at alt skulle ordne seg. Men tro meg, neste gang jeg kommer i en retur situasjon skal jeg få absolutt alt skriftlig fra første stund. Det skal sies at jeg ikke regner med noen kjempeerstatning fra netshop, men jeg føler meg dårlig behandlet og da synes jeg de skal få vite det. 8816720[/snapback] Send meg en pm med postnummer til innleveringspostkontor, postnummer til mottaker, dato for innlevering, og et så nøyaktig klokkeslett for innlevering som mulig. I tillegg navn og adresse til deg. Skal ikke på jobb før onsdag, så jeg kan ikke garantere at jeg får sjekket noe før da. Ørjan... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 JEG ER SKREMT!Etter å ha fulgt med på Netshop emner her, så vil jeg velge de bort som leverandør i fremtiden. Kjøper inn en del privat og noe via jobb. Har ofte brukt Netshop, men vil nå bruke andre. Gode alternativer finnes jo. Råd til Netshop. Sett av ressureser til kundebehanlding. Ikke bli en versting, dere ser ut til å ha staket ut feil kurs. "Råd" til deg: Herregud, er du fornøyd så ikke baser inntrykket ditt på de ytterst få prosentene som tydeligvis har fått noe kuk i maskineriet.. Sikker på at Netshop har tusener på tusener av kunder som er gullfornøyd, akkurat som deg. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 JEG ER SKREMT!Etter å ha fulgt med på Netshop emner her, så vil jeg velge de bort som leverandør i fremtiden. Kjøper inn en del privat og noe via jobb. Har ofte brukt Netshop, men vil nå bruke andre. Gode alternativer finnes jo. Råd til Netshop. Sett av ressureser til kundebehanlding. Ikke bli en versting, dere ser ut til å ha staket ut feil kurs. "Råd" til deg: Herregud, er du fornøyd så ikke baser inntrykket ditt på de ytterst få prosentene som tydeligvis har fått noe kuk i maskineriet.. Sikker på at Netshop har tusener på tusener av kunder som er gullfornøyd, akkurat som deg. 8816817[/snapback] Synes det begynner bli en god del "prosenter" nå, itillegg fremstår Netshop som utrolig arrogante og lite løsningsorienterte. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det du hører her er den ene sidens påstander, udokumenterte sådann. Hvis du generelt fatter avgjørelser på det grunnlaget er det vel mest synd for deg. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Syns, syns.. Det er alltid to sider av en sak, selvfølgelig legger forummedlemmer frem saker så de ser best ut fra sin egen side, altså at det var utelukkende dumme netshop som gjorde en feil.. edit: What he said Endret 8. juni 2007 av Kevlar Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det du hører her er den ene sidens påstander, udokumenterte sådann. Hvis du generelt fatter avgjørelser på det grunnlaget er det vel mest synd for deg. 8816903[/snapback] Men dette er ikke den eneste. Siste tråden om Netshop viste akkurat dette, de visste absolutt ingen vilje til å rydde opp, enda de hadde spritet opp tråden med "feilaktige" bilder. Gikk 5 dager før saken ble løst, da pga kundens "mas". Dette sier vel endel om hvor alvorlig de tar sine kunder? Standard unnskyldninger er "kunden vil ikke høre på oss, vi har rett". Headset er forbruksvare, harddisker har kun 2 års garanti osv... Netshop burde snarest ta tak i disse problemene, istedenfor å ignorere kundene det gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå