Gå til innhold

Dårlig kundebehandling av Netshop


Anbefalte innlegg

Som sagt tidligere så har jeg god erfaring med Netshop, og i går sendte jeg dem en forespørsel pr mail om en tjeneste som går langt utenpå det en kan forvente og svaret kom i dag og det var positivt :cool:

Jeg vil ikke komme direkte inn på hva det var,men det var i forbindelse med tyveri og en løsning intill forsikring og div er ordnet noe som tar ca 2 mnd .

Netshop stilte uansett opp uten noen form for garantier :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig kundebehandling har eg også fått oppleve av netshop,

 

 

På dei gamle sidene deira så var der en minekonfigurator, brukte denne for å finne minne til min bærbare pc. Fikk da opp at alle kingstons sine minnebrikker kunne brukes.

 

Fikk brikkene sette dei i maskina og alt var bare svart, maskina bootet ikkje. Tok ut brikkane og sette i dei gamle igjen. Då var alt heilt oki. Prøvde med ei av kvar, maskina bootet men fikk masse feilmeldinger med henvisning til minnet. Sjekket på kingstons sine sider og der viste de seg at dei brikkane som hadde blitt bestilt ikkje passet til acer sine bærbare. Fant også ut kva brikker eg skulle ha.

 

Satte meg ned å skreiv en lag og forklarendes mail på saken og sende til nethop. Fikk da tilbake en mail på svensk som forklarte meg korleis eg skulle sette inn minne brikker i maskinen min.

 

Så blei det en del mailer att og fram der eg prøvde å forklare problemet på nytt og henviste også til den første mailen som inneholdt ei nøyaktig forklaring på problemet.

 

Etter ei stund fikk eg en hyggelig telefon fra netshop, eg sku bare sende inn brikkane so sku dei sende meg nye som passet min maskin så fort dei hadde fått mine brikker. Meiner også på at eg spurte om de kom til å koste meg noe ekstra, nei siden saken hadde tatt så lenge så skulle eg sleppe de.

 

Sku sende pakken og tenkte de kansje var smart og merke den med noe, etter 2 mailer att og fram fikk eg beskjed om å merke pakken med feillevering/minnekonfigurator. Dette blei så gjort, sende pakken og haure ingen ting igjen fra dei. I pakken la eg også et brev som beskreiv problemet.

 

Sende en del mailer att og fram og fikk bare beskjed om at teknikerene sikkert ordner opp. Etter masse om og men så tok eg å ringt og fann fikk taki en som klarte og finne pakken. Dei sku då atter en gang prøve å ordne opp.

 

Enden på visa er no at dei ville sende meg dei nye brikkane med krav om ny porto og full pris. Dette var ikkje de som blei lovd til meg. Så eg sa det ikkje blei aktuelt å betale en ny porto igjen, og at ej ikkje syntes det var rettferdigt at eg sku betale full pris for brikkane. Sa meg villig til å betale 500 i mellomlegg, de er ca halve prisforskjelen på dei nye og dei returnerte brikkane. Då fikk eg bare beskjed om at ordren var blitt kreditert og at saken var avsluttet.

 

Hadde eg vist i fra starten av at eg kom til å få brikkane kreditert hadde eg nytta meg av angreretten på heile kjøpet(kjøpte pc kabinett og minne pen samtidigt). For synest de er bortkasta penger å betlae porto fleire ganger for ein vare.

 

Å pengane som dei har kreditert meg er kun beløpet for de brikkane kosta, ikkje retur porto eller noe slikt. Porto kunne eg ikkje få kreditert pga de var ikkje en spesifikk kostnad som kunne henest ut for en del av en ordre.

 

Her er en quote av mail eg fikk ette første tlf samtale med netshop

 

Hei

 

Som avtalt pr. telefon sender jeg deg en mail:

 

Send inn dine brikker til oss, så vil vi sende deg korrekte/kompatible minnebrikker når vi mottar dine brikker.

Porto/Frakt får du refundert om du beskriver i brevet hvor du fant dette .(Minnekonfigurator)

 

Å brev med forklaring fulgt med.

 

Å ønsker gjerne tilbake meldinger fra netshop på denne saken vist dei skal lese dette.

Endret av leffa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

leffa: Jeg kjenner meg veldig godt igjen i måten å bli behandlet på av netshop.

 

Siste gang jeg skrev her trodde jeg alt skulle være i orden, men den gang ei.

Cd-rom'en jeg mottok har jeg nå en ny support sak på da den også hadde problemer, og det er langt mellom hvert svar fra de. Kompensasjonen de lovte meg så jeg aldri noe til.

Endret av oyvdahl
Lenke til kommentar

forbrukerråd gjør sussen..!! Var det idag og levert saken min, nå er det bare å vente på et svar fra de..!! GL og netshop aldri mer...

 

 

Hei

 

Jeg vil gjerne fortelle om en erfaring med kjøp av pc fra NETSHOP:

 

Jeg kjøpte bærbar pc på www.netshop.no i november 2005. Denne fungerte fint frem til mai 2006, men så sviktet den så jeg sendte den på reparasjon. Jeg fikk den ikke tilbake før i august eller september. Jeg syntes det var veldig lang tid, men jeg visste ikke bedre på den tiden.

 

I november 2006 sluttet cd-rom'en min å fungere. Jeg tok kontakt med support avdelingen og spurte om det var greit at jeg skrudde ut cd-rom'en og sendte inn bare den og det fikk jeg bekreftelse på at gikk bra. Så jeg gjorde det og ventet. I januar hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, så jeg ringte og spurte hvordan det lå an. Da sa de at de hadde sett på den og funnet ut at det var bedre å bestille en ny til meg. Så kom februar så jeg tok kontakt igjen og lurte på hva som tok sånn tid og fikk til svar at de hadde bestilt fra leverandør og ventet på at den skulle komme. Så kom mars og jeg begynte å bli utålmodig og ringte de igjen. Da svarte de at de fortsatt ventet på at leveransen fra leverandør skulle komme og at den kanskje kom rundt påsketider. Så jeg ventet til over påske. Fortsatt ingen cd-rom.

 

Da var det jeg begynte å undersøke hvilke rettigheter jeg har. Jeg fant ut at feil skulle være utbedret innen rimelig tid, ellers hadde jeg krav på å få hevet kjøpet. Så jeg tok kontakt igjen, henviste til forbrukerkjøpsloven og sa at jeg ville heve kjøpet. Da tok saken en annen retning. De hevdet nå at siden jeg bare hadde sendt inn cd-rom'en så hadde ikke de hatt mulighet til å reparere den og jeg hadde derfor ikke rett til å heve kjøpet. Jeg måtte derfor sende inn hele pc'en hvis de skulle kunne gjøre noe. Da hadde det altså gått 4 måneder siden jeg sendte den inn! Heldigvis hadde jeg fått det skriftlig fra de at jeg kunne sende inn bare cd-rom'en så jeg henviste til det.

 

Det neste svaret jeg fikk da var at de trengte sporingsnummer på pakken jeg sendte inn. Dette forklarte jeg de at jeg ikke klarte å finne fordi det hadde gått såpass lang tid siden jeg hadde sendt den inn, men jeg hadde fått bekreftet over telefon at de hadde mottatt den. Da fikk jeg til svar at de tvilte på at jeg noen gang hadde sendt inn cd-rom'en til de, men de skulle være snille med meg og sende meg en ny bare for å få saken ut av verden.

 

Jeg innså da at siden jeg ikke hadde noe sporingsnummer på den, måtte jeg bare finne meg i det. Iallefall fikk jeg igjen håpet om å motta cd-rom, så jeg sa at jeg gjerne ville motta denne for å få saken ut av verden. Så tok det tre nye uker før jeg fikk til svar at de hadde lagt inn en ordre på cd-rom, fordi de ikke hadde den inne på lager.

 

Nå er jeg på akkurat samme sted som jeg var i januar. De sier de har bestilt og jeg må bare vente. Nå har det altså gått et halvt år (!!) og jeg er forsatt uten cd-rom.

 

Er det noen som har noen gode råd til meg?

 

 

Øyvind

8705915[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...