Gå til innhold

Dårlig kundebehandling av Netshop


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vil gjerne fortelle om en erfaring med kjøp av pc fra NETSHOP:

 

Jeg kjøpte bærbar pc på www.netshop.no i november 2005. Denne fungerte fint frem til mai 2006, men så sviktet den så jeg sendte den på reparasjon. Jeg fikk den ikke tilbake før i august eller september. Jeg syntes det var veldig lang tid, men jeg visste ikke bedre på den tiden.

 

I november 2006 sluttet cd-rom'en min å fungere. Jeg tok kontakt med support avdelingen og spurte om det var greit at jeg skrudde ut cd-rom'en og sendte inn bare den og det fikk jeg bekreftelse på at gikk bra. Så jeg gjorde det og ventet. I januar hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, så jeg ringte og spurte hvordan det lå an. Da sa de at de hadde sett på den og funnet ut at det var bedre å bestille en ny til meg. Så kom februar så jeg tok kontakt igjen og lurte på hva som tok sånn tid og fikk til svar at de hadde bestilt fra leverandør og ventet på at den skulle komme. Så kom mars og jeg begynte å bli utålmodig og ringte de igjen. Da svarte de at de fortsatt ventet på at leveransen fra leverandør skulle komme og at den kanskje kom rundt påsketider. Så jeg ventet til over påske. Fortsatt ingen cd-rom.

 

Da var det jeg begynte å undersøke hvilke rettigheter jeg har. Jeg fant ut at feil skulle være utbedret innen rimelig tid, ellers hadde jeg krav på å få hevet kjøpet. Så jeg tok kontakt igjen, henviste til forbrukerkjøpsloven og sa at jeg ville heve kjøpet. Da tok saken en annen retning. De hevdet nå at siden jeg bare hadde sendt inn cd-rom'en så hadde ikke de hatt mulighet til å reparere den og jeg hadde derfor ikke rett til å heve kjøpet. Jeg måtte derfor sende inn hele pc'en hvis de skulle kunne gjøre noe. Da hadde det altså gått 4 måneder siden jeg sendte den inn! Heldigvis hadde jeg fått det skriftlig fra de at jeg kunne sende inn bare cd-rom'en så jeg henviste til det.

 

Det neste svaret jeg fikk da var at de trengte sporingsnummer på pakken jeg sendte inn. Dette forklarte jeg de at jeg ikke klarte å finne fordi det hadde gått såpass lang tid siden jeg hadde sendt den inn, men jeg hadde fått bekreftet over telefon at de hadde mottatt den. Da fikk jeg til svar at de tvilte på at jeg noen gang hadde sendt inn cd-rom'en til de, men de skulle være snille med meg og sende meg en ny bare for å få saken ut av verden.

 

Jeg innså da at siden jeg ikke hadde noe sporingsnummer på den, måtte jeg bare finne meg i det. Iallefall fikk jeg igjen håpet om å motta cd-rom, så jeg sa at jeg gjerne ville motta denne for å få saken ut av verden. Så tok det tre nye uker før jeg fikk til svar at de hadde lagt inn en ordre på cd-rom, fordi de ikke hadde den inne på lager.

 

Nå er jeg på akkurat samme sted som jeg var i januar. De sier de har bestilt og jeg må bare vente. Nå har det altså gått et halvt år (!!) og jeg er forsatt uten cd-rom.

 

Er det noen som har noen gode råd til meg?

 

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette stemmer ville jeg nok tatt en telefon til Netshop og bedt om å få snakket med daglig leder, tatt opp saken på en høflig måte så er jeg sikker på at dette hadde ordnet seg.

må si jeg ikke kjenner igjen Netshop i den beskrivelsen du gir her,da jeg selv har gode erfaringer med dem.

Ikke at jeg betviler hav du sier,men hær må det være en alvorlig glipp ett eller annet sted som jeg er overbevist om at Netshop ikke vil ha hengende over seg :hmm:

Lenke til kommentar

Det har dukket opp flere slike saker rundt Netshop den siste tiden. Har man kommet seg såpass inn på markedet at kundeservice ikke lenger er 1. prioritet eller er det en eller flere ansatte som er i feil bransje?

 

Jeg har begynt å handle hos Amentio, har så langt opplevd enestående service fra den kanten. Håper de holder seg på matta, for jeg er en veldig trofast kunde som drar med meg flere så lenge servicen opprettholdes...skaffet også Netshop masse kunder, spesielt på komplette PC`er i sin tid. Så her må det skjerpes!

 

Husk at en fornøyd kunde skaffer tre nye, mens en misfornøyd tar med seg ti...

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Det har dukket opp flere slike saker rundt Netshop den siste tiden. Har man kommet seg såpass inn på markedet at kundeservice ikke lenger er 1. prioritet eller er det en eller flere ansatte som er i feil bransje?

 

Jeg har begynt å handle hos Amentio, har så langt opplevd enestående service fra den kanten. Håper de holder seg på matta, for jeg er en veldig trofast kunde som drar med meg flere så lenge servicen opprettholdes...skaffet også Netshop masse kunder, spesielt på komplette PC`er i sin tid. Så her må det skjerpes!

 

Husk at en fornøyd kunde skaffer tre nye, mens en misfornøyd drar med seg ti til...

:)

8706523[/snapback]

 

Jeg vil tro at det ikke er riktig. Se for eksempel på komplett.no, de har vært på markedet lengre enn mange andre, og de er goså veldig store. Jeg har handlet mye hos de, og bare hatt god kundeservice. Dette gjelder ikke bare standard bestilling og respons, men jeg har f.eks har en ødelagt 2 år gammel harddisk som jeg sendte inn. Fra den dagen jeg sendte den her fra Bergen, til de hadde sett på den og fastslått at den var ødelagt, gikk det ca. litt over en uke, noe jeg mener er veldig bra. Ikke nok med det, i tillegg så hadde de ikke 300Gb IDE disk inne på lager, så jeg kunne ikke få den erstattet, så jeg fikk pengene tilbake, altså det jeg betalte for den for to år siden, i tillegg til frakten den gangen var tilbake på konto et par dager senere. Etter det bestillte jeg meg en SATA2 500Gb disk for et mindre beløp enn det jeg hadde fått igjen fra komplett.

 

Det kaller jeg service, og komplett er jo som sagt "gamle"

 

Jeg har også handlet en del fra Netshop, og selv om jeg ikke har hatt noen problemer med produktene deres, så har de alltid vært flinke til å svare på spørsmål, og jeg har som sagt hør lite negativt om de.

 

Jeg tviler ikke på det trådstarter sier, men jeg sier at trådstarter kanskje har vært uheldig, for jeg er sikker på at dette ikke er den "vanlige" kundeservicen til Netshop.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt mange retur saker hos netshop. flere hk, ram brikker, 3 stk cpu og noen andre småting. Et par av dem har tatt litt tid, men ingen av dem har vært i nærheten av det du beskriver her.

Rådet til snekker´n er bra, men pass på at du ikke er sint, og for all del ikke start å kjefte, da kommer man ingen vei.

Norge er et lite marked, og især innen hardware over nett, så omdømme er noe alle nettbutikkene tar alvorlig.

Lenke til kommentar

De sa at de forventet å få inn varen imorgen. (Men de forventet også å få den inn i februar, mars, april, osv.)

Jeg får prøve å ringe de på tirsdag og høre hva de har å si da. Men kan vel med 99% sikkerhet si at jeg kommer til å få til svar at den ikke har kommet ennå, men at den KANSKJE kommer om to uker eller noe.

Lenke til kommentar

Det hjelper lite å kontakte sjefen til noen som helst i netshop. Her er hele firmaet dessverre gjennomsyret. Personlig så sendte jeg en skriftelig klage til netshop. Klagen var rettet mot sjefen for kundesenteret, og derfor var sendt til sjefen hans igjen. Jeg fikk aldri noe svar på klagebrevet ( gått ca. 4 mnd.), men en snutt av klagebrevet som jeg sendte dukket opp i saken jeg hadde mot netshop i forbrukerrådet. Her har personen jeg hadde klaget på fått lest brevet selv og klippet ut en bit av det for å bruke det i mot meg i forbrukersaken. Da måtte jeg sende hele brevet til Forbrukerådet og fortelle at dette var endel av en personklagesak og hadde egentlig ikke noe med saken å gjøre.

 

Både jeg og forbrukerrådet var rimelig sjokkert over hvordan Netshop prøvde å bruke alle "midler" for å unngå saken.

Lenke til kommentar

Har bare hatt en rma med Netshop, tidligere i år sendte jeg inn ett sett med ddr2 ram som var gåent, sendte det til de med overnatt post og fikk de nye tre dager senere, ingen spørsmål. Meget fonøyd jeg!

Tmbn for life!

Endret av Vulture
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har handle masse på NetShop og har bare gode ting å si. Syns det er tragisk at service'n tydeligvis er på vei ned i dass der etter å ha lest diverse historier her på forumet.

 

Nå bor jeg i Oslo så jeg har aldri sendt noe dit, alltid levert personlig (og hentet) på Grorud. Aldri hatt noen problemer med tilbakelevering/bytte. Har forresten aldri fått reparert noe der, kun returnert / byttet.

 

Triste saker dette. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det hjelper lite å kontakte sjefen til noen som helst i netshop. Her er hele firmaet dessverre gjennomsyret. Personlig så sendte jeg en skriftelig klage til netshop. Klagen var rettet mot sjefen for kundesenteret, og derfor var sendt til sjefen hans igjen. Jeg fikk aldri noe svar på klagebrevet ( gått ca. 4 mnd.), men en snutt av klagebrevet som jeg sendte dukket opp i saken jeg hadde mot netshop i forbrukerrådet. Her har personen jeg hadde klaget på fått lest brevet selv og klippet ut en bit av det for å bruke det i mot meg i forbrukersaken. Da måtte jeg sende hele brevet til Forbrukerådet og fortelle at dette var endel av en personklagesak og hadde egentlig ikke noe med saken å gjøre.

 

Både jeg og forbrukerrådet var rimelig sjokkert over hvordan Netshop prøvde å bruke alle "midler" for å unngå saken.

8780342[/snapback]

 

Nå har du sikkert sett min tråd (Netshop nekter å følge loven, og beholdt varen min!!) Men der virker det også som om de bruker alle midler for å unngå det

 

On Topic: Uansett hva saken anngår så skal du få lånevare inntil saken er løst om det tar mer enn en uke (eks posttid)

Lenke til kommentar
Det hjelper lite å kontakte sjefen til noen som helst i netshop. Her er hele firmaet dessverre gjennomsyret. Personlig så sendte jeg en skriftelig klage til netshop. Klagen var rettet mot sjefen for kundesenteret, og derfor var sendt til sjefen hans igjen. Jeg fikk aldri noe svar på klagebrevet ( gått ca. 4 mnd.), men en snutt av klagebrevet som jeg sendte dukket opp i saken jeg hadde mot netshop i forbrukerrådet. Her har personen jeg hadde klaget på fått lest brevet selv og klippet ut en bit av det for å bruke det i mot meg i forbrukersaken. Da måtte jeg sende hele brevet til Forbrukerådet og fortelle at dette var endel av en personklagesak og hadde egentlig ikke noe med saken å gjøre.

 

Både jeg og forbrukerrådet var rimelig sjokkert over hvordan Netshop prøvde å bruke alle "midler" for å unngå saken.

8780342[/snapback]

 

Nå har du sikkert sett min tråd (Netshop nekter å følge loven, og beholdt varen min!!) Men der virker det også som om de bruker alle midler for å unngå det

 

On Topic: Uansett hva saken anngår så skal du få lånevare inntil saken er løst om det tar mer enn en uke (eks posttid)

8782122[/snapback]

 

JEG ER SKREMT!

Etter å ha fulgt med på Netshop emner her, så vil jeg velge de bort som leverandør i fremtiden. Kjøper inn en del privat og noe via jobb. Har ofte brukt Netshop, men vil nå bruke andre. Gode alternativer finnes jo. Råd til Netshop. Sett av ressureser til kundebehanlding. Ikke bli en versting, dere ser ut til å ha staket ut feil kurs.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig mottatt cd-rom! Det tok 6 måneder! Helt utrolig!

For to måneder siden sa de jeg skulle få kompensasjon for lang ventetid. Det tok allikevel ytterligere to måneder før de klarte å sende meg cd-rom'en.

 

Kompensasjonen så jeg aldri noe til, ikke en gang en beklagelse for den lange ventetiden har jeg fått.

 

Har nå sendt de en mail for å høre om jeg noen gang kommer til å se noe til kompensasjonen. Av erfaring har jeg ikke noe tro på at de kommer til å svare.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig mottatt cd-rom! Det tok 6 måneder! Helt utrolig!

For to måneder siden sa de jeg skulle få kompensasjon for lang ventetid. Det tok allikevel ytterligere to måneder før de klarte å sende meg cd-rom'en.

 

Kompensasjonen så jeg aldri noe til, ikke en gang en beklagelse for den lange ventetiden har jeg fått.

 

Har nå sendt de en mail for å høre om jeg noen gang kommer til å se noe til kompensasjonen. Av erfaring har jeg ikke noe tro på at de kommer til å svare.

8807452[/snapback]

 

Tidligere kommunikasjon med Netshop, har dette vært via e-post eller telefon? Personlig synes jeg slike ting egner seg veldig fint for e-post, hvis ikke så be om å få navnet på kundebehandleren du snakket med, og skriv ned tidspunktet. De fleste kundeservicer jeg har vært borti og hørt om skal alle henvendelser logges i sakssytem, har du navn og tid er det ofte enkelt å søke opp.

Lenke til kommentar
Jeg har handle masse på NetShop og har bare gode ting å si. Syns det er tragisk at service'n tydeligvis er på vei ned i dass der etter å ha lest diverse historier her på forumet.

Der det er mennesker er det alltid rom for feil.

 

Alle kan gjøre feil.

 

Da er det bra å få disse feilene opp i dagen så de kan løses. Hvis man lager litt "bråk" rundt feil så vil selgeren legge merke til det som skjer, og se nærmere på saken, og så rydde opp.

 

Så lærer de kanskje av det til neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å si at, de som har bra erfaring med Netshop antageligvis har vært ekstremt heldige. Min erfaring tilsier at de har en tendens til å skyve alt lovverk tilsiden samtidig som de sier at de bare tolker det på en annen måte. Til slutt er det kunden som får skylden for problemet. Det er helt utrolig, men slik saker blir ført hos de.

 

Forbrukerkjøpsloven blir ignorert, og de får ikke fingeren ut før man har kjørt via Forbrukerrådet for å få rettet opp i problemet. Og til slutt sier de at de gjør kunden en tjeneste for å gjøre kunden fornøyd. Helt utrolig og frekk, synes jeg. Kan man ikke innrømme feilen, så er det jo umulig å rette feilen.

 

Å kutte ut Netshop ser jeg som eneste utvei. De lærer tydeligvis ikke før de får svi godt.

Lenke til kommentar
Det har dukket opp flere slike saker rundt Netshop den siste tiden. Har man kommet seg såpass inn på markedet at kundeservice ikke lenger er 1. prioritet eller er det en eller flere ansatte som er i feil bransje?

 

Jeg har begynt å handle hos Amentio, har så langt opplevd enestående service fra den kanten. Håper de holder seg på matta, for jeg er en veldig trofast kunde som drar med meg flere så lenge servicen opprettholdes...skaffet også Netshop masse kunder, spesielt på komplette PC`er i sin tid. Så her må det skjerpes!

 

Husk at en fornøyd kunde skaffer tre nye, mens en misfornøyd drar med seg ti til...

:)

8706523[/snapback]

 

Jeg vil tro at det ikke er riktig. Se for eksempel på komplett.no, de har vært på markedet lengre enn mange andre, og de er goså veldig store. Jeg har handlet mye hos de, og bare hatt god kundeservice. Dette gjelder ikke bare standard bestilling og respons, men jeg har f.eks har en ødelagt 2 år gammel harddisk som jeg sendte inn. Fra den dagen jeg sendte den her fra Bergen, til de hadde sett på den og fastslått at den var ødelagt, gikk det ca. litt over en uke, noe jeg mener er veldig bra. Ikke nok med det, i tillegg så hadde de ikke 300Gb IDE disk inne på lager, så jeg kunne ikke få den erstattet, så jeg fikk pengene tilbake, altså det jeg betalte for den for to år siden, i tillegg til frakten den gangen var tilbake på konto et par dager senere. Etter det bestillte jeg meg en SATA2 500Gb disk for et mindre beløp enn det jeg hadde fått igjen fra komplett.

 

Det kaller jeg service, og komplett er jo som sagt "gamle"

 

8707736[/snapback]

 

Hadde og en 2 år gammel hdd som gikk føyken. Netshop sa at siden den var en del av en "selvbygger" pc, så var det ikke mer en 2 års reklamasjon. Det er jo greit nok, men fikk en rar beskjed om at jeg kunne sende den alikevel også kunne de se på den.. ? Siden det hadde kostet meg en hundrings i frakt, (og jeg hadde lest på forumet her om andre som slet med servicen til netshop om dagen) så gav jeg blanke..

 

Ellers har jeg bare hatt positive erfaringer med servicen deres tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...