Jolo Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvilken måte er den beste å lære seg VB6 på. Er det bra så prøve på tutorials, eller er det rett å slett å se på enkle scripts, og finne ut av hvordan de fungerer. Gjerne kom med lenker til gode tutorials og script. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Litt offtopic, men kan du ikke prøve å lære deg .Net i stede? VB6 er litt gammelt i dag(selv om det fungerer og blir brukt) og .Net er noe likt VB6, men en del er også forandret. Så derfor vil eg heller anbefeale .Net så slipper du må måtte lære deg en del ting som du allikevel må lære på nytt om kort tid. Men uansett så mener eg at den beste måten å lære på(uansett språk) er å ha et mål å programmere mot(en løsning, prosjekt osv) og mens man arbeider mot det målet leser man nødvendig literatur(howtos, turtorials, lignende prosjekter, eksempelkode) samt spør på diverse forum. Da får man praksisen samtidig og eg mener da sitter det man lærer bedre. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Er vel ingen fasit på hva som er 'best'. Men liker du og lese mye så kan du jo låne ei bok på bibloteket, evt. kjøpe ei! Ellers kan du vel lese en god del om VB6 på nettet om du bare Googler litt Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Har tenkt å lage en bot til NordicMafia. Det er mitt mål. Kansje også en keylogger. Men hvor finner jeg tutorials som viser hvordan man fyller ut info til nettleseren, og hvordan man får ting til å bli gjort hvert tredje min? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Har tenkt å lage en bot til NordicMafia. Det er mitt mål. Kansje også en keylogger. Men hvor finner jeg tutorials som viser hvordan man fyller ut info til nettleseren, og hvordan man får ting til å bli gjort hvert tredje min? 8708660[/snapback] Du kan bruke en Timer som gjør en bestemt ting etter X antall sekunder\Minutter. Først må du gå på Components, så velge Microsoft Internet controllen. For å Skrive noe i en tekstboks på en webside kan du bruke følgene måte: Private Sub command1_Click() WebBrowser1.Document.All("Q").Value = "Googleee!" 'Skriver in "Googleee!" i søkefeltet End Sub Private Sub Command2_Click() WebBrowser1.Navigate "http://google.com" ' Navigerer til http://google.com" End Sub Q) Hvordan finner jeg navnet på tekstboksen?? A) Høyreklikk i nettleseren, så finner du frem "Source Koden\Kilde Koden" Så leter du etter.. <td align=center nowrap> <input name=hl type=hidden value=no><input maxlength=2048 name=q size=55 title="Google-søk" value=""> Der ser du "name=q" Dvs navnet på Tekstboksen. Valuen er "" Dvs Ingenting som gjør at Tekstfeltet er tomt. Derfor bruker man: WebBrowser1.Document.All("Q").Value = "Googleee!" | Feks. Om noen websider har MaxLength på en tekstbox til feks. 10 bokstaver, så kan du enkelt skifte dette med: Private Sub command1_Click() WebBrowser1.Document.All("NavnPåTekstbox").MaxLength = "1000" Setter MaxLength til 1000 bokstaver. End Sub Er egentlig bare å prøve seg frem Endret 26. mai 2007 av vbPro Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Takker veldig for hjelpen! Men hvordan får man botten til å trykke på en knapp i nettleseren? Har fått til at den skriver inn Brukernavn og passord, men får den ikke til å trykke logg inn. Hvordan får man scriptet til å ta en pause i 4sekunder før det forsetter? Endret 26. mai 2007 av Smalltimer Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Dette blir egentlig veldig :offtopic: Men uansett hjelp er hjelp. WebBrowser1.Document.f.submit Er vel det magiske. Sender deg alikavel videre til: Denne Siden Om det skulle hjelpe litt ekstra ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå