Erik B. Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei. Jeg skal nå kjøpe meg et nytt domene, men jeg har allerede en webserver som jeg ønsker å bruke sammen med det nye domenet. Jeg har et one.com abonnoment hvor jeg har webserveren min. På denne serveren har jeg en mappe som jeg ønsker at det nye domenet skal peke mot. Er dette lovlig, og vil det fungere? Jeg spurte supporten på one.com om jeg kunne opprette et domene mot en mappe jeg hadde på serveren, men de sa jeg måtte opprette et nytt abonoment med ny lagringsplass og det hele. Men kan vel hende de sier dette for å tjene litt ekstra? Takk for svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Kan du nå denne mappen fra nettet? Dvs, via http://adressetilserver/mappe? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvordan ønsker du da at domenenavnet skal fungere? Dvs, skal de kunne skrive www.domene.no og dette skal fortsatt stå i adressefeltet når besøkende er der, eller kan adressefeltet endres til den reelle adressen? Grunnen til at eg lurer på det er at dersom du kan bruke sistnevnte så er det ikke noe problem da man kan kjøpe domene stort sett hvor som helst i dag og sette opp en videresending til ei annen adresse. Problemet med det første alternativet er da at one.com må sette det opp slik at siden din vises når folk besøker domene.no. En siste utvei er å bruke noe som heter cloaking, men eg er litt usikker på tilgjengelig dette er nå til dags. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg ønsker ikke at man skal bli videresent til det "ekte" domenet, men at domenet står i adressefeltet hele tiden. Vet ikke om dette er mulig? Vil egentlig helst ikke opprette et til webhotell, men bare domenet Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 bare one.com kan fikse dette. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 bare one.com kan fikse dette. 8705888[/snapback] Jada, bare dem.. Og en god del tusen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå