Flunky Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Har en 1999 mod BMW 520IA så skal jeg bytte gearkula på. hvordan gå frem får å fjerne den gamle orginale å sette inn den nye? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Har ikke noe svar, men lurer på det samme. Mitt tilfelle gjelder en BMW 316i 1997. Er det en spesiell måte å gjøre dette byttet på selv uten at det er for vanskelig, eller må man til fagfolk? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Så det er ikke bare å skru den av, slik som f. eks. på Forden min? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Er det jeg lurer på. Har sett litt på den, men tør ikke begynne å skru/dra girkula med kraft før jeg vet sikkert at det kan gjøres slik. Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Come on? ingen som veit? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvorfor lage to tråder om det? De fleste er vel bare å skru rett av. Du finner vel ut av det hvis du ser på den, og hvordan den er festet. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Har ikke noe svar, men lurer på det samme. Mitt tilfelle gjelder en BMW 316i 1997. Er det en spesiell måte å gjøre dette byttet på selv uten at det er for vanskelig, eller må man til fagfolk? 8708214[/snapback] Gjorde dette på en 94 modell, burde være samme måte. Men enkelt og greit bare DRA til du ikke har krefter lengre, hele greia er limt på. EDIT: Sørg for og ikke stå over med mens du drar, ikke så kult og gi seg selv en blåveis. Endret 27. mai 2007 av haddis Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hehe. Ja, det kan stemme det du sier, jeg leste et annet sted at det er standard på BMW å kunne dra/vri dem rett av. Men den nye girkula, kommer den da med lim eller noe fancy slik at den faktisk sitter, eller må man ta og lime kula på selv for at den skal sitte skikkelig? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hehe. Ja, det kan stemme det du sier, jeg leste et annet sted at det er standard på BMW å kunne dra/vri dem rett av. Men den nye girkula, kommer den da med lim eller noe fancy slik at den faktisk sitter, eller må man ta og lime kula på selv for at den skal sitte skikkelig? 8717056[/snapback] Som regel så har uorgianle kuler egene universale strammemekanismer. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Dette burde da være en enkel sak.. hvis du har kjøpt ei ny girkule, så ser du jo bare på festemekanismen til den du har kjøpt. Er det gjenger så er det som regel bare å skru den av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå