blured Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Noen som har noe erfaring med denne scooteren, og om det er noe å anbefale ? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Har hatt en slik i to år her i huset nå, og den fungerer knirkefritt. Fylle olje og bensin, det er alt. Den er god å kjøre, har helt greie bremser. Min har ikke sånn fancy WRC- dekor, da men ellers er den maken. Lenke til kommentar
blured Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Har hatt en slik i to år her i huset nå, og den fungerer knirkefritt. Fylle olje og bensin, det er alt. Den er god å kjøre, har helt greie bremser. Min har ikke sånn fancy WRC- dekor, da men ellers er den maken. 8707368[/snapback] Ok, men hva er toppfart originalt, og hvor mye betalte du for den når den var ny? Endret 26. mai 2007 av manamind Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Toppfarten originalt er som på alle mopeder som er typegodkjent, 45 km/t. Speedometeret viser litt mer, kanskje i overkant av femti. Men den går i 45. Husker ikke helt hva jeg betalte, men rundt 20 000? Hvis jeg husker riktig, så koster den dekoren der litt mer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 WRC kontra vanlig er vel at den har vannkjøling. Har du erfaring med andre speedfight-scootere, eller vil du ha hele lista over for og imot på denne scooteren? AtW Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Jeg vurderte det dithen at på en vanlig scooter i Norge, hvor det stort sett er kaldt, er det bortkastet å bruke penger på vannkjøling. det er jo tross alt mer å passe på, med væskenivå, frysepunkt om vinteren (avhengig av lagring), så det blir bare mer mikkmakk. Det er klart at en væskejølt sykkel får et jevnere temperaturnivå, men tviler på at det spiller noen praktisk rolle. Luftavkjølte mopeder brukes jo i varme land uten problemer, så hvorfor skal vi da trenge den bedre kjølingen her hvor snitt- temperaturen er mye lavere? Når det er sagt, er jo dekoren kjempestilig.. Mye finere enn den sølvgrå som jeg har. For å bøte på det, har jeg montert lys i de to blendede "parklysene", montert "DTM-netting" i alle åpninger og satt inn et totoners kompressorhorn. Litt moro må man ha! Endret 27. mai 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg vurderte det dithen at på en vanlig scooter i Norge, hvor det stort sett er kaldt, er det bortkastet å bruke penger på vannkjøling. det er jo tross alt mer å passe på, med væskenivå, frysepunkt om vinteren (avhengig av lagring), så det blir bare mer mikkmakk. Det er klart at en væskejølt sykkel får et jevnere temperaturnivå, men tviler på at det spiller noen praktisk rolle. Luftavkjølte mopeder brukes jo i varme land uten problemer, så hvorfor skal vi da trenge den bedre kjølingen her hvor snitt- temperaturen er mye lavere? Når det er sagt, er jo dekoren kjempestilig.. Mye finere enn den sølvgrå som jeg har. For å bøte på det, har jeg montert lys i de to blendede "parklysene", montert "DTM-netting" i alle åpninger og satt inn et totoners kompressorhorn. Litt moro må man ha! 8717740[/snapback] Ja, det er jeg enig i, trenger neppe vannkjøling på scooter her til lands (dvs kom på en ting til, den har sånn metallsak oppå fotbrettet som gjør at bain ikke glir så lett). Jeg ser ikke helt at WRC er verd det kontra en vanlig speedfight. Og den vanlige er en grei scooter, som du sier, god å kjøre, men den er ikke så bensinøkonomisk, 2-takt lukter jo litt av eksos, den skulle også hatt en bedre skvett-lapp så man slipper å få møkk på ryggen. Det er et par andre småting som er litt irriterende, men ikke noe store greier. Min har ihvertfall vært en god følegsvenn (men blir nok byttet ut med noe større ganske snart) AtW Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Vel, jeg nevnte ikke den usedvanlig ukledelige, men veldig nyttige skvettlappen som er satt på bak.. "Glemte" det av rent estetiske årsaker. Endret 27. mai 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vel, jeg nevnte ikke den usedvanlig ukledelige, men veldig nyttige skvettlappen som er satt på bak.. "Glemte" det av rent estetiske årsaker. 8718030[/snapback] Negerleppa river man av ved innkjøp Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vel, her er det faktisk satt på en ekstra lapp. I valget mellom brun stripe på ryggen, og skvettlapp, foretrekker jeg det siste. Det er ikke akkurat noe "fett" bakdekk å vise fram på en moped, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå