Gå til innhold

Hva slags kabinett er best??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alternativ 1)

- Kjøp et Big/Full-tower med god plass og som ser bra ut.

- Hvis du sjelden er på LAN, har dataen stående stort sett på samme sted

- Ikke er opptatt av at kabinettet skal ta lite plass

- NoiseControl Fulltower

 

alternativ 2)

- Kjøp et miditower som er lett

- Hvis du innimellom er på LAN.

- Syns kabinettet ikke skal være rommets "sentrum"

- Greit å kunne plassere enten oppå, inni, eller under et bord/skap f.eks.

- LianLI

 

alternativ 3)

- Kjøp et lite mikrotower eller en sånn micro-barebone-sak som ikke tar opp plass i det hele tatt. Du bytter sjelden ut slike ting som lydkort, nettverkskort etc.

- Ideelt for å kunne tas med hvor som helst. Også innen husets "fire vegger".

- Shuttle XPC

 

bertie

Lenke til kommentar
alternativ 1)  

- Kjøp et Big/Full-tower med god plass og som ser bra ut.

- Hvis du sjelden er på LAN, har dataen stående stort sett på samme sted

- Ikke er opptatt av at kabinettet skal ta lite plass

- NoiseControl Fulltower

 

bertie

 

Jeg har CTec, Dragon, FULL!!!!! Jeg er på LAN annen hver helg! å det er ikke noe problem å ta med seg! veier litt over 20 kg. MEN SKJERMEN VEIER MERE!!

Lenke til kommentar
Lian Li seff......

PC6099B er rått(som meg) =)=)=)=)=) :wink:

 

 

Hmmm... nope.....

 

hehe--

 

Kjøp det største du finner! 8)

 

 

DET STØRTE DU FINNER????!??!

Ikke gjør det hvis du skal på LAN i hvertfall som jeg er ganske ofte.

LianLi Kabinettet mitt er LETT og kan tas med overalt nesten!! og det er ikke så altfor stort da, men det greier seg for meg!!!! :D og det ser kult ut!! :wink:

Lenke til kommentar
Jeg må kjøpe nytt kabinett snart. Hva slags skal jeg kjøpe??

 

Ett som dekker dine behov ;) Dvs, det bør være pent nok til å kunne stå der hvor du vil ha det. Det må være stort nok til å romme de enhetene du har (/kommer til å få) samtidig som det er idiotisk med et svært bigtower med 6x5.25" brønner om du kun har 2 5.25" enheter. Det må være greit å bygge i og jo oftere du romsterer rundt i PCen jo viktigere er dette punktet. Til slutt må det være billig nok til at du har råd til å kjøpe det :)

 

Er umulig å gi deg et konkret råd når du ikke kommer med noen krav til hva du vil ha / ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Jeg er utrolig fornøyd med kjøle mulighetene som er i Chieftec kabinettene. Det er ikke så veldig mange andre kabinetter på markedet som har det. Hvis man ikke er _så_ opptatt av kjølig og heller vil ha noe som er flott å se på, så er nok lianli et godt valg.

 

Err..har forbrukt ett par chieftec og lian li kabinetter gjennom tidene og man kan da ikke si at kjølingen i lian li er noe dårligere enn chieftec? vil heller påstå det motsatte, så klart avhening av hvilke vifter du propper inn :p Hvis du smekker inn to stk Delta Black Label så kjøler vel de fleste kabinettene godt nok :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

snakker du nedsettende om vifteløsningene og luftingen i lian li kabinettene så kan du melde deg ut av diskusjonen her, for da vet du ikke hva du snakker om....

men som sagt, det kommer helt an på formålet..

jeg simpelthen elsker mitt lian li pc6099b som ble testet av overklokking.no for en liten stund siden..

uttrekkbar hovedkort skuff.

god kjøling, meget pent design.

 

vurder kjøpet etter hva du selv føler du har mest bruk for.

Lenke til kommentar

Det er særlig tre ting jeg ønsker meg ved et nytt kabinett:

 

Først og fremst:

- det bør ikke ta altfor stor plass

- hovedkortet bør enkelt kunne vippes ut/ned

- det bør være støydempende

- det bør være lett å komme til alle komponenter

 

Ellers:

- det skader ikke om det tar seg bra ut

- det bør være tilnærmet skrueløst

 

Av alle ting er f.eks powermac-kabinettene utrolig greie å komme inn i: http://www.apple.com/powermac/expansion.html. Hovedkortet vippes ut ved å trekke i en hank. Finnes det tilsvarende pc-kabinetter?

Lenke til kommentar

Kabinettet jeg er i ferd med å lage, likner mye på en såkalt Mac Cube datamaskin hvis dere har sett de...

Støysvakt skal det bli, max 25 Desibel, cdbrenner, dvd rom, 2 serial disker osv...

 

Lengde ca 40 cm, Bredde ca 30 cm, høyde ca 40 cm

 

Nedre del preges av teak og skifer, øvre del preges av teak og plexiglass og toppes av et rutet plexiglass tak på toppen, skal inneholder forøvrig 3 120 mm Enermax vifter som temperaturreguleres. Øvre del har som sagt plexiglass på 2 sider, kansje 3 sider. Skal også ha korkinnlegg som demper støy fra diverse enheter og kansje selvlysende ide kabler

 

Prisen er uvisst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...