Gå til innhold

Xtreme Music vs Xtreme Gamer Fatal1ty Pro Series

Anbefalte innlegg

Heii, nå står jeg ovenfor et ganske vansklig valg, jeg skal kjøpe ny pc, men jeg vet ikke hvilket lydkort jeg skal velge. Jeg skal spille mye spill, og høre VELDIG mye på musikk.

Høytalerne jeg har tenkt på er Logitech Z-2300.

Er Xtreme Gamer Fatal1ty Pro like bra til musikk som Xtreme music?

X-Fi Elite skal visstnok være det samme som Xtreme music, bare med frontpanel og fjernkontroll. Det ville være kjiipt å kjøpe et gamer kort til dyre dommer hvis det ikke duger til musikk.. :whistle:

Takker for svar;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er nok like gode til musikk, ikke la navnet lure deg.

Jeg har selv Music-versjonen og det er et greit kort. Men jeg vil anbefale noe annet om du hører veldig mye på musikk og bruker noe større anlegg en noen små creative-høttalere, til musikk finnes det bedre alternativer uten at jeg kan si så mye om det :)

Lenke til kommentar

Hvor nyttig er egentlig 64mb X-ram? Er det til og avlaste cpu?

Fra Xtreme Music til det som er integrert i hovedkort, hvor stor forkjell er det i % vil du si sånn ca.?

Maks pris er vel 1100kr, så veit ikke hvor bra lydkort du får for penga da jeg?

Endret av Geisner
Lenke til kommentar

En ting til, jeg har et lite rom, maks 6,5 kvadrat meter, er det noen vits med Z-5500, eller holder det fint med Z-2300? Er det noen som har hatt begge disse anleggene og kan fortelle meg hoved forkjellen på lydekvaliteten, annet en souround?

Lenke til kommentar
Hvordan får man disse høytalerne til å funke sammen med en pc?

Må du ha en form får extern forserker da ell?

8711357[/snapback]

Da må du koble til en forsterker ja. For å få lyden inn på pcen bruker du en phono til minijack overgang. Hvis du ikke har det liggende, så koster det vel 100-200 kr ca. Trur jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et sett med Z-2300 tidligere men jeg byttet til Z-5500 nå i februar. har ikke angret et sekund. du vil aldri bli skuffet over et sett med Z-2300... Før du hører på z-5500 ;)

men jeg kjøpte det fordi jeg hadde kjøpt meg ny pc og ville nyte surround i både film og diverse spill. (venter spent på crysis).. har bare hatt positive opplevelser med anlegget til nå. Surround-følelsen er så absolutt tilstedeværende. det blir ikke som et anlegg bestående av enkeltkomponenter, men som en pakke-løsning spiller det høyere og med mer "morro-faktor" enn de fleste "elkjøp-pakkene" til under 7/8 tusen kroner.. Du har ikke samme lydkvaliteten, og det vil du heller aldri få før du legger penger i et anlegg bestående av eksterne komponenter, men du verden så morro det er allikevel ;)

Løp og kjøp Z-5500 du ;)

Lenke til kommentar

Det som ville gitt det beste resultatet tror jeg ville vært å kjøpe seg et par dynavoice høyttalere, også en rimelig f.eks Denon forsterker, også koblet med til med optisk/coax til pc. Men da snakker vi langt over ditt budsjett.

Hvis du absolutt skal ha noe til rundt 1000kr så hadde jeg gått for et headset i stedet. Du får et meget bra headset til 1000kr som spiller ringer rundt de andre pc anleggene som er linket til tidligere her.

Men hvis du absolutt vil ha høyttalere så ville jeg kjøpt disse:

https://prisguiden.no/product.php?productId=18678

Harman kardon er et merke som er godt kjent i hifi verden. Og tror ikke det pc settet spiller så aller verst i forhold til pris. Husker at jeg så en test av det i et svenskt hifi blad, og det kom ikke så verst ut der.

Men som sagt tidligere så er jeg overbevist om at et headset vil gi mest for pengene i denne situasjonen. Jeg har ikke greie på headset så jeg vet ikke hvilke som er bra og hvilke som burde unngås. Men det er det helt sikkert noen andre som kan svare på.

Men jeg kan aldrig tenke meg at f.eks dette låter så aller verst:

https://prisguiden.no/product.php?productId=17251

Endret av marius90
Lenke til kommentar

mmh, headsett er jo genialt med tanke på at jeg har lite rom og at mor mi klikker hvis jeg spiller høyt. Hvordan er bassen i headsett som det der? Blir det ikke helt annerledes lyd i et headsett når du ikke kan føle vibrasjonene?

Jeg har tenkt litt på SteelSound 5h v2 fordi jeg trenger mic, men jeg vet ikke..

Btw så er ikke maks budsjettet mitt 1k, det er 1.6k ^^

Endret av Geisner
Lenke til kommentar

Som sagt har jeg ingen erfaring med headsett. Men kan aldrig tenke meg at du blir skuffet om du hadde kjøpt et headset til rundt 1000kr. Det ville mest sansynlig spilt ringer rundt de andre anleggene.

Tror neppe du kommer til å savne fysisk bass hvis du kjøper et godt headset.

hvis du trenger mic. så kan du jo eventuelt kjøpe et rimligere headset med mic til å bruke på spill. Samt et dyrere headset uten mic til å høre på musikk. Det ville jeg gjort tror jeg.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...