Gå til innhold

Komplett: Posten eller tollpost Servicepakke

Anbefalte innlegg

Prøvde Tollpost og de hadde like lang leveringstid som Posten, fordi de insisterte på å levere det på døra midt på dagen når ingen var hjemme.

Skulle tro de ringte for å sjekke det før de kjørte langt oppi fjellheimen med en liten pakke (liten pakke, stor trailer), men jeg fikk jo i det minste et brev (!) en uke etterpå om at pakken lå på lager i Ålesund.

Så de transporterer varene kjappere enn Posten, men de er minst like store retards, så du får nok ikke varen kjappere med mindre du er hjemme hele dagen og bor midt i en by.

8712113[/snapback]

Haha! Faen asso, køyrde dei pakka heilt opp te fjellheimen?? :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min erfaring med Tollpost er jevnt over elendig. Med unntak av siste leveranse, da sjåføren kjørte ens ærend for å levere til meg. flere ganger har leveranse blitt liggende 2 - 4 dager på terminal før jeg har fått beskjed om leveransen.

8802564[/snapback]

Har samme erfaring. Tregere levering hos Tollpost enn hos Posten. Hadde jeg bestilt levering med Posten, ville jeg fått varen SENEST 05.06. Isteden fikk jeg den 08.06 Det er STOR forskjell.

Hentet hos avsender. 2007-06-01 15:56

Inn på terminal. 2007-06-01 17:15

Inn på terminal. 2007-06-01 19:26

Lager. 2007-06-04 09:34 REOL M009 Ikke dagbetjent / Privatgods

Lager. 2007-06-04 09:35 REOL M009 Ikke dagbetjent / Privatgods

Opplastet for utkjøring. 2007-06-08 07:31

Levert mottaker. 2007-06-08 08:33

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer linjene opp to ganger med forsjellig klokkeslett?

Jeg syns servicepakke med Posten funker bra og raskt jeg.

Inn på terminal. 2007-06-01 17:15

Inn på terminal. 2007-06-01 19:26

Lager. 2007-06-04 09:34 REOL M009 Ikke dagbetjent / Privatgods

Lager. 2007-06-04 09:35 REOL M009 Ikke dagbetjent / Privatgods

Lenke til kommentar

Jeg bestilte hos komplett i går formiddag, i dag tidlig kl 9 var jeg på posten for å hente pakken. De gangene jeg bestiller hos Komplett tar det aldri mer enn to dager før jeg har varene (så sant de er på lager selvfølgelig).

Men jeg er avhengig av å få sms ang. pakkene, for pakkelappene kommer gjerne etter en uke her jeg bor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg kjøper deler fra norek, komplett er datterselskapet deres elr noe sånt. ihvertfall hvis jeg bestiller tidlig på morgenen la oss si mandag, har jeg varen allererde rundt 16.00 på tirsdag. Varene blir fraktet med tollpost og har avtalt at det skal legges i garasjen selv om ingen er hjemme.

For de som evt ikke vet, for å bestille fra norek må du være forhandler, fatter som er det. Veldig kjekt for meg ;)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bestilte pakke med Tollpost til lokalbutikken her.

Fin tjeneste men det ser ut som om de ikke kjører i helga. Kom inn til sentralen dems på fredagen og skjedde på sporingsloggen ikke noe før jeg hadde pakken på tirsdags morgen.

Lenke til kommentar

må si meg enig med mange her, at posten er delvis raskere.. MEN posten har absolutt sine svakheter. f.eks:

- hvis du bestiller en vare etter kl.12 på mandag, så får du den ikke før på onsdag (skjedd meg ihvertfall)

- selv når jeg får sms for pakken, så klarer posten alltid å prestere å sende pakken min fra omlastningsterminalen i sarpsborg, til fredrikstad sånn 5 minutter før posten stenger.

Jeg har fått melding 16:55, 16:59, 17:03 osv om pakker som AKKURATT ankom postkontoret. Det er utrolig irriterende når mitt lokale postkontor da stenger klokka 5!

- posten tar seg godt betalt.. jeg har bestilt tastatur fra komplett, som kostet 450kr. jeg ender opp med å betale 600kr pga postoppkrav.. det er helt utrolig, å måtte betale 150kr for å sende et lite tastatur rett over fjorden.

når jeg har prøvd meg på postens levering på døren så har det faila MAX. jeg ba om levering på kveldstid (fra 18-21 tror jeg..) ettersom jeg aldri er hjemme før den tiden. MEN Posten klarte da å komme klokken 2 på dagen.. og skrev en lapp: ingen var hjemme da vi prøvde å kontakte deg, din pakke kan hentes på ditt lokale postkontor nå (da var klokka selfølgelig over 5, og jeg må vente en dag til)

Tollpost derimot..

-de er billigere

-de leverer like raskt som posten

-desverre er de ikke like utbredt som leverandør for pakker fra våre kjære databutikker.

konklusjon: Tollpost globe er minst like bra som Posten.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

jeg vil aller helst være enig om at posten er elendig, men sannheten er at posten strengt tatt har mer vett i hodet enn tollpost...

sitter her og venter på en laptop, bestilt fra komplett.

i går kl 08.28 om morgenen kom den til stavanger, i dag halv åtte om morgenen ble den satt på utgående enhet og jeg håper virkelig den kommer frem imorgen. går selv på skole i stavanger, og det er snakk om 80minutters reisetid fra meg og hit. helt ufattelig at de klarer å bruke over 2 døgn på det......

simpelt nok er posten bedre en tollpost, selv om de færreste vil innrømme det. posten har aldri vist slik idioti ved tidligere bestillinger!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg hadde for et år siden min siste dårlige erfaring med Bring/posten. Siden har jeg kun valgt Tollpost og så langt ikke hatt noe problem med de. Desuten er de litt billigere uten at det har så mye å si:)

Så min "stemme" går helt klart til Tollpost.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg har ikkje erfaring med Tollpost, men basert på mange negative erfaringar er eg alltid skeptisk til Posten. Dette går stort sett på leveringstid og fleksibilitet der dei henger igjen i ei gammal tid med mange firkanta reglar.

For nokre år sidan hadde eg god erfaring med levering på døra (i grisgrendte strøk på Vestlandet). Andre pakkar kjem også greitt fram, bortsett frå at dei absolutt skal bruke så mange dagar på å levere. Det burde ikkje vere nødvendig å bruke mange dagar på å sende eit brev eller ein pakke mellom sentrale delar av Østlandet.

No i helga bestilte eg to pakkar uavhengig av kvarandre. Den eine frå Komplett med levering gjennom Posten, den andre frå Apple med levering gjennom UPS. Pakken frå Apple vart sendt frå Nederland i går og vart levert direkte til meg personleg i arbeidstida i dag. Køyreruta var via Tyskland og Sverige. Posten har brukt to heile arbeidsdagar på å få pakken frå Stokke til Drammen, og der ligg den enno. Eg reknar med dei skal bruke heile dagen i morgon på å sende den til mitt postkontor, og så er den tilgjengeleg for henting dagen etter det igjen.

Det er denne somlinga av tid som er så irriterande. Du ser at pakken ligg i nabobygda eller ein sentral relativt nært, men det er umulig å få tak i den før dei har fått registrert alt dei skal på postkontoret. Dei har ingen mulighet til å la deg hente den tidlegare. Her var UPS suveren med at dei ringte om morgonen og spurte om eg ville ha pakken på døra eller på arbeidsstedet.

Posten har lang og god erfaring med levering, og eg veit vi kan stole på dei når det gjeld kvalitet og sikkerhet. Derimot har dei mykje å lære på å vere fleksible og å lytte til kundane sine. Dei taper ganske store markedsandelar fordi dei brukar så lang tid, dessverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Posten:

+Lokalt kontor(Iallefall for meg som bor i by)

-Transport tid(Bor på sørlandet og alt som går igjennom Oslo terminalen bruker 1-3 ekstra dager på å gå videre(Går pakkene utenom Oslo så er de normalt raske)

Tollpost:

+Mypack(4 hentesteder i byen), rask levering(Normalt sett)

-Liker å levere pakker på døra midt på dagen og vist ingen er hjemme så tar de med seg pakka igjen(Måtte kjøre 4 mil for å hente en dataskjerm pga. "Har allerede prøvd utlevering på adressen" <- Var folk på adressen hele dagen og så ikke snurten av tollpost)

DHL(Jeg vet at vi ikke har lokale kontor i Norge for de, men bare for sammenligning)

+Fantastisk raske(2-3 dager fra USA). Ringte meg og leverte pakken til meg i hånden der jeg var(På byen) :)

-Ingen kontor i Norge så en kan ikke utnytte hurtigheten deres her til lands med mindre en bestiller noe fra utlandet levert av de!

Lenke til kommentar

Liker tollpost, generelt billigere, ble rundt halv pris på en liten ordre fra komplett. Kan hente pakker på kvelden.

På den annen siden har jeg nesten ingenting å utsette på posten servicemessig. Jeg fikk en pakke en gang som tydelig var klippet opp, sendte inn klage osv., men fikk ingen erstatning. At det er samme pris på en pakker som veier f. eks. 400g og 900g er ugunstig.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...