Gå til innhold

Er GF4 Ti4200 bra?

Swifty

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe nytt skjermkort,og lurer på hvor mye forskjell det er på GF4 kortene Ti4200 og Ti4400.

Ser jo at Ti4200 kortet er mye billigere en de andre.

Men er det noe vensentlig forskjell på dem?

Hadde tenkt meg et Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4200 64MB

(AGP, DDR-RAM, TV-Out, Bulk) til 1 125.

Syns det er lite vits i å kjøpe ATi 9700 kortet eller noe slik når jeg her en duron 800Mhz... :oops:

Men hva syns dere om Ti4200 skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ti4200 er det rimligste kortet og kan lett klokkes opp til Ti4400 hastighet. Forskjellen er dessuten ikke så fantasisk stor. Kjøper du Albatron eller POV sin Ti4200 kan det også klokkes til over Ti4600. Venter du til GeForce FX kommer ut om 3 måneder så får du kortet for en del hundrelapper billigere tipper jeg

Lenke til kommentar

Jo men jeg hadde lyst på et så billigt skjermkort som muligt.

Kjøper egentligt i dag bare på grunn av at jeg skal få meg tv også. Og det skjermkortet som jeg har, har ikke tv utgang..

EDIT: Men jeg vil jo sefølgelig ha et bra kort oxo da...GF2 mX er liksom ikke helt konge.... :cry: (har det noen gang vert det???)

Lenke til kommentar

Har fått anbefalt POV GF4 TI4200 64mb SE 3,3 til 1395,- , eller 128mb utgaven til 1950,- Se tester her på hardware.no.

Har også lest bra ting om Abit Siluro GF4 TI4200 OTES 64mb til 1399,-

Alle disse kortene er laget for overklokking og ytelsen ligger tett oppunder TI4600 kortene.

mvh Tor

Lenke til kommentar

Med ti4200 kort vil du kunne få maks ut av systemet ditt, dessuten er det et kort som er supert til overclocking og kan lett sammenlignes med ti4400. Ingen vits å investere i radeon 9700 kortet når hovedkortet ditt ikke støtter agpx8. Har selv et Visiontek geforce4 Ti 4200 på et 440bx kort, med 800Mgh cpu. Går som en drøm. Synes jeg har fått mye for pengene.

Fred. :wink:

Lenke til kommentar
Med ti4200 kort vil du kunne få maks ut av systemet ditt, dessuten er det et kort som er supert til overclocking og kan lett sammenlignes med ti4400.  Ingen vits å investere i radeon 9700 kortet når hovedkortet ditt ikke støtter agpx8.  Har selv et Visiontek geforce4 Ti 4200 på et 440bx kort, med 800Mgh cpu. Går som en drøm. Synes jeg har fått mye for pengene.

Fred. :wink:

Selv om du har et hk som støtter 8*AGP så tror jeg at det ikke er noe særlig forskjell mellom 4* og 8*, har lest masse tester hvor 8* scorer bare litt mer. Tar jeg feil???

Lenke til kommentar

Noen som vet hva dette FX kortet kommer til å koste når det kommer ut? :-?

Jeg har ikke peiling, men siden det er helt nytt og det skal vel også være mye bedre en ATI sitt 9700 pro(stemmer ikke det?), så vil jeg tro at det vil koste over 4000. Vertfall de første månedene...Slik at de kan få mest muligt ut av de folkene som bare må ha det...Men uansett så skal ikke jeg kjøpe det...(kjipt med lite penger.. :cry: )

Lenke til kommentar
Det suger ivertfall til doom3!!!! Ville ikke kjøpt det! FX er tingen!

Hvordan vet du dette?

Det er faktisk INGEN som har testet (i allefall publisert) tester fra Doom3.

Og er dere alpha'en du hinter til så er det en alpha, der INGENTING så og si er ferdig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det Ti4600 kortet som de selger på elkjøp er jo bare piss , ikke regn med at en kjede som er så n00b som elkjøp forandrer seg , nei . Kjøp heller et POV ti4200 xp  , det kan klokkes til 660/320 i stabil tilstand

PISS? :o Hva får deg til å si det? Se på diverse tester/sammeligninger av GeForce4 kort så er Creative på øvre del av skalaen.Kjenner flere som har dette kortet,funker som f..("piss" er ikke seriøs omtale av et kort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...