oleredv Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Sit klar til å ta backup av mp3 samlinga med ein drøss cd plater. Samlinga er vel på ca 18 gb og difor har eg funne ut at eg skal sondere terrenget for å finne ut korleis denne backupen kan gjerast enklast mogleg. Det beste hadde egentlig vore å ta filene rett ut slik dei ligg på maskina (altså eit program som deler opp mengda i bolkar på 700 mb). Den einaste måten eg har funne ut at dette kan gjerast på er via winrar, winzip eller f.eks ghost. Men eg vil helst beholde filene slik dei er utan å prøve å pakke dei ned (noko som ikkje har noko for seg). Det går sjølvsagt an å gjere dette med oppdelinga sjølv, men sidan det er jul er eg lat.... Ole Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Sit klar til å ta backup av mp3 samlinga med ein drøss cd plater. Samlinga er vel på ca 18 gb og difor har eg funne ut at eg skal sondere terrenget for å finne ut korleis denne backupen kan gjerast enklast mogleg. Det beste hadde egentlig vore å ta filene rett ut slik dei ligg på maskina (altså eit program som deler opp mengda i bolkar på 700 mb). Den einaste måten eg har funne ut at dette kan gjerast på er via winrar, winzip eller f.eks ghost. Men eg vil helst beholde filene slik dei er utan å prøve å pakke dei ned (noko som ikkje har noko for seg). Det går sjølvsagt an å gjere dette med oppdelinga sjølv, men sidan det er jul er eg lat.... Ole vis jeg hadde vært deg så hadde jeg kjøpt meg en 20 GB HDD .. dem er ikke så dyre.. kjøp en med 5.400 spinn. veldig billig Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Mulig du kan bruke filesplitter. Den er beregnet for å dele opp en større fil, men den kan kanskje delle opp en gruppe filer også... sjekk Tucows Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Ville og brukt en billig harddisk som lagrings plass for mp3 og andre viktige filer/programmer. Blir sinnsykt mange cd'er av 18gb Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 I windows under "system tools" finner du "backup" bruk denne til og velg under "advanced" incremental backup. På denne måten tar du bare bakup av nye filer ved senere backup. Eller som noen sa her kjøp en billig 5400 disk, men gå for 40GB eller større (det som er skambillig) dumt og kjøpe 20GB når du allerede har nok data til og fylle den opp. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Musich Match Jukebox har en funksjon hvor den organiserer det du skal brenne. Hvis du da skal brenne 18gb mp3, så organiserer den det lsik at hver cd blir nermes max som mulig. Men uansett blir det rundt 26 cd er... Lenke til kommentar
*T* Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg tar meg bryet det er med å brenne alt på plater. Harddisker har en lei tendens til å ta kveld, å da står du dær, med snabben i postkassa. Det skal MYE til for at 30+ cd'er blir uleselige, hvis du tar godt vare på de. Selv har jeg alle mine mp3 filer på hd og på cd plater (Totalt 67Gigabyte) Kjøp deg en cd mappe som rommer alle cd'ene så tar de ikke stor plass heller Btw; Godt nyttår folkens, ikke lenge igjen nå 8) Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 Takker for mange fornuftige innlegg! Jeg tar meg bryet det er med å brenne alt på plater. Harddisker har en lei tendens til å ta kveld, å da står du dær, med snabben i postkassa. Det skal MYE til for at 30+ cd'er blir uleselige, hvis du tar godt vare på de. Kunne ikkje sagt meg meir enig. Har allereie hatt ein IBM disk som krasja og det er faktisk katastrofe om mp3'ane plutselig er borte ein dag. Som eg sa i den første posten vil eg helst beholde filene i det formatet som dei er slik at dei blir lette å legge inn att samt lette å ta med seg. Eg har dette filesplitter programmet men det er (i allefall min versjon) kun for enkelt filer, så då blir det vel dobbelt så masse arbeid med det... Ole Lenke til kommentar
*T* Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg bruker i tillegg et lite program som heter "Where is it?". Det leser inn filnavn, størrelser, dato for opprettelse, hvilke kataloger som finnes på hver cd, osv. Den lager altså en index over alle mp3'ene og du kan f.eks søke på en artist og få opp hvilke sanger som ligger på hvilke cd'er. Det er da litt smart å ha gitt cd'en et navn, slik at ikke 25 cd'er heter NEW Størrelsen på "index" fila, er hos meg på ca 5-6 mb for all info om rett over 100 cd'er. Jeg kaller mine for; MP3_CD1, MP3_CD2,osv Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Husker jeg helt feil hvis jeg tror at med msbackup så kan du først velge backup alle filer og så velge folderenmappen man vil ha backup av? når man så har kommet så langt i backupen at cden er full, så blir man bedt om å sette inn et nytt medium, eller? når man da har nye filer man vil kopiere, kan man bare sette inn den cden man dreiv og skrev på sist og velge "ta kopi av kun nye filer" og så trykke på start :???: husker ikke helt jeg. mulig brennig av cd-r ikke støttes av msbacup i det hele tatt. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Blir vel til at eg tar det manuelt i morgon viss eg orkar (litt på fylla no) Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå