Gå til innhold

Gris på 475KG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OT: USA har en herlig våpenkultur.

Sjekk hva

lille jentungen kan gjøre. Jeg går utfra at dette er hentet fra oppskytingsprøven for storvilt der borte.

8710514[/snapback]

Helt utrolig :rofl:

Lurer på om faren er stolt...

8710560[/snapback]

Like stolt som faren til denne 4åringen.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Og guttungen brukte "bare" åtte skudd på å felle stakkars grisen. Åtte skudd? Jeg trodde gode jegere skjøt dyret i hodet slik at de døde nokså momentant jeg. Og å jakte med pistol? Jeg ler mer av gutten enn grisen for å si det slik.

8705073[/snapback]

Og jakten varte i tre timer! Dette er jo dyreplageri! :no:

8705740[/snapback]

Hva mener du gutten skulle gjort ? uansett hvor mye gutten har lyst til å sette seg på ryggen til vilsvinet og begynne å spise på den, så kan han jo ikke det.

Pistol har man, da skyter man.

Lenke til kommentar
Hvis du skyter en elg så dør jo ikke den på 1-2-3 heller, det tar jo litt tid...

8711406[/snapback]

Jegre i Norge har vel opplæring og vett til å skyte den i skallen så fort som mulig.

8711518[/snapback]

Jeg tviler sterkt på at norske jegere sikter på "skallen". Siden jeg har amerikansk jaktlisens er vel jeg forsåvidt en jeger. Siden jeg er norsk statsborger i tillegg, så kan du vel kalle meg en "norsk jeger". Og jeg har aldri tatt et kurs!!

Lenke til kommentar
Jeg tviler sterkt på at norske jegere sikter på "skallen". Siden jeg har amerikansk jaktlisens er vel jeg forsåvidt en jeger. Siden jeg er norsk statsborger i tillegg, så kan du vel kalle meg en "norsk jeger". Og jeg har aldri tatt et kurs!!

8711622[/snapback]

Jeg definerer norske jegere som de som har jaktsertifikat- og løyve til å jakte i dette landet. Har du lov til å jakte i Norge?

Jeg har ikke sagt at de kun sikter på skallen med én gang, men at de avliver det så smertefritt som mulig så snart de har muligheten.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Jeg vil påpeke noen småting i denne saken:

Bæretillatelse i Norge:

Det er ikke noe snakk om bæretillatelse i Norge for sivilpersoner. Man får ikke bæretillatelse for handvåpen. Men løyve/våpenkort. Forskjellen er at du har lov til å transportere våpen til og fra skytebanen. Bruke det der, for så låse den ned og transportere det hjem igjen. Hadde du hatt bæretillatelse kunne du puttet den i beltet og gått hjem. De aller fleste blander løyve og bæretillatelse.

Størrelse på svinet:

Merkelig nok har ingen kommentert guttens plassering i forhold til viltet. Legg merke til gutten; langt bak viltet. Men sitter som om han skulle hvile armene PÅ viltet. Det skaper en illusjon av størrelse.

Felling av vilt:

Man feller ALDRI et storvilt ved å plasse et skudd mot kraniet. Storvilt som feks elg, eller i dette tilfellet et villsvin - har så tykk skalle at det er regelrett dyreplageri. Man plasserer kulen rett mellom skulderbladet og ribbeinet. Og etter at skuddet har gått, kan dyret løpe flere hundre meter. Og jo større dyr, jo mere blod. Og desto lengre kan det løpe før det blør ihjel om ikke hjertet stanser av skuddet.

Lenke til kommentar
Størrelse på svinet:

Merkelig nok har ingen kommentert guttens plassering i forhold til viltet. Legg merke til gutten; langt bak viltet. Men sitter som om han skulle hvile armene PÅ viltet. Det skaper en illusjon av størrelse.

De var noe av det første jeg merket, at det var veldig mye svin i forhold til kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...