Gå til innhold

hvordan er økonomien blant ungdom?

PctsX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat fått meg jobb/jobber så økonomien blir nok bra snart :) Kommer til å tjene 6 000 på 2 uker snart :D

8983052[/snapback]

Hvor gammel er du? Om du forventer å tjene 6000 på to uker i to jobber, da tror jeg du bør prøve deg på lønnsforhandlinger.

8983111[/snapback]

Er bare snakk om at jeg skal tjene 6 000 på den ene på de to ukene den andre kommer utenom, 65 kr timen på den.

Lenke til kommentar
Akkurat fått meg jobb/jobber så økonomien blir nok bra snart :) Kommer til å tjene 6 000 på 2 uker snart :D

8983052[/snapback]

Hvor gammel er du? Om du forventer å tjene 6000 på to uker i to jobber, da tror jeg du bør prøve deg på lønnsforhandlinger.

8983111[/snapback]

Er bare snakk om at jeg skal tjene 6 000 på den ene på de to ukene den andre kommer utenom, 65 kr timen på den.

8983144[/snapback]

92 timer for 6000. Hadde bedt om lønnsøkning...

Lenke til kommentar
Arebeidstiden er snakk om 6 timer per dag....Jeg er 15...

8985244[/snapback]

Jeg er ikke sikker på om det er 15 eller 16, men er du over en av alderne tror jeg du kan kreve minstelønn, som er 79 elns. På 92 timer tjener jeg vel nesten tre ganger så mye som deg, og jeg er 16, snart 17...

Lenke til kommentar

Det er ingen minstelønn i Norge. Aner ikke hva lønnsnivået ligger på for ungdom nå om dagen, men sammenliknet med det jeg fikk da jeg var 16 er 65 kr/t ganske bra. Synes ikke man bør se for mye på lønnen i seg selv. Vurder hvor mye du trenger pengene, i forhold til hvor kjedelig du synes jobben er, og evt. hvor mye du reelt sett kunne fått et annet sted.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Tjener vel 88,5 kr timen og jobber sånn cirka 30-40 timer hver uke nå i sommer. Så har jeg alrede litt egenkapital fra før, så jeg tror ikke jeg sliter for tiden. Lønningen går vel opp når jeg blir 18, men alt forsvinner når jeg er ferdig med å få meg førerkort, så..

Lenke til kommentar
Fått meg sommerjobb så har ganske god økonomi for tiden, tjener 90kr timen og er 15/16år :D

8987488[/snapback]

Spar, spar og spar. Er så sundt å lære seg "å snu på skillingen" - tenke seg om hva man bruker/sløser penger på. Og nå går sparerenta oppover også.

Lenke til kommentar
Jeg er 20 år og har en fast lønn på 38 000 utbetalt i mnd'en. Er ganske høyt over gjennomsnittet i vennegjengen min hvertfall....

Startet på 128 kr. timen når jeg var 18

8994833[/snapback]

Du er 20 år, og har 456000 etter skatt i året?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Er 16 år og har ikke jobb. Lever bra og har ingen problemer. Jobb kommer vel etterhvert en gang.

Lenke til kommentar
Jeg er 20 år og har en fast lønn på 38 000 utbetalt i mnd'en. Er ganske høyt over gjennomsnittet i vennegjengen min hvertfall....

Startet på 128 kr. timen når jeg var 18

8994833[/snapback]

Hvis du får 38 000 kr i måneden, og vi antar at du jobber 5 dager i uka, 8 timer om dagen, så har du en netto timelønn på 237,50.

Hvor er det man får en så godt betalt jobb uten høyere utdanning og flere års erfaring?

Er det samme jobb du hadde da du var 18? Da har du fått en ganske ålreit lønnsøkning. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke utdannelse i det hele tatt. Jobber i samme firma som brødrene mine og jeg fikk jobb der takket være dem. Har en veldig høy timelønn ja.

Gikk ganske mye opp i lønn hvert år. Av og til må jeg jobbe overtid, men det er bakt inn i lønnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...