Serqevx Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har alltid greid med på egenhånd med Pc'er godteri og andre ting ellers har jeg fått alt av klær og turer av foreldrene mine. Har tjent masse penger på å kjøpe og selge pcer og diverse jobber jeg har hatt opp i gjennom. Nå er jeg 18 år, jobber på Posten , tjener ca 4-5000 i mnd, bruker opp alt på småting og tull, men jeg koser meg, så det er det verdt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har aldri fatt ukelonn, men fatt store og dyre ting av og til. Ellers bruker jeg egentlig ikke penger. *spare til bil, spare til bil* Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Gjør arbeid hjemme og slikt, og får som oftest det jeg vil ha av foreldrene mine så lenge prisen ikke overstiger 5000 kr/mnd eller kan jo være unntak, men.. Skal ha sommerjobb på en café, så blir nok mer penger selv Lenke til kommentar
axelh Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har fått 100 i ukelønn siden jeg var 14 (2 år siden) og har nettopp fått jobb på sykkelbutikk... Tjener sirka 8000 i måneden... Axel Lenke til kommentar
ProbioN Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 jeg jobber 14 dager i månden og får ca 15 tusen utbetalt. Relativ grei lønn når jeg ikke har utdannelse. Er 20 år nå Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg er 18 nå om akkurat 31 dager, tjener 100-200kr i uka på ukepenger fra mor og stefar for å rydde og vaske i huset. Får også penger til "viktige" ting hvis noe skulle dukke opp. Meldt meg inn på Nav.no (mor som vil ha meg ut av huset med jobb ) og søker litt rundt der etter noen dreitt/enkle jobber som gir greit betalt. Det nærmeste jeg har hatt jobb før er vel og ha starta som telefonselger en dag, og slutta 2 timer senere. Utdanning? Ikke nevn det engang, dumpa dette året på VGS (andre klasse) og har ingen planer om å starte igjen denne høsten, da blir det nok jobb ihvertfall fram til neste høst. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Utdanning? Ikke nevn det engang, dumpa dette året på VGS (andre klasse) og har ingen planer om å starte igjen denne høsten, da blir det nok jobb ihvertfall fram til neste høst. Har du vurdert en mer praktisk studieretning? Ser du skriver bra norsk, så jeg regner med at det er mer interesse enn evne som mangler. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hm, husker da jeg var ung, da jeg ikke hadde jobb, måtte jeg slåss med foreldrene for en skarve 50-lapp. Etterhvert måtte jeg også betale for meg hjemme som forsåvidt var forståelig. Så det var ikke alltid jeg hadde så mye å rutte med på egen hånd. Ble ikke så alt for mye tid til jobbing ved siden av skolen heller. Men jeg var glad for det lille jeg hadde i grunn. Da jeg flyttet ut ble det straks bedre, uten sugerør fra foreldre i kassa. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har du vurdert en mer praktisk studieretning? Ser du skriver bra norsk, så jeg regner med at det er mer interesse enn evne som mangler. Gikk første året på VGS på Teknisk Byggfag, med store planer om og gå for blikkenslager-utdanning. Men interessen dabbet av iløpet av året og fikk sansen for Teknisk Tegning, søkte meg da inn på Teknisk Tegning til andre året på VGS. Interessen dabbet fort av der også og det har vel gjeldt det meste av andre studieretninger jeg har sett på, er ikke noe som interesserer meg nok til at jeg faktisk klarer og klamre meg til skolebenken. Dumpa/hoppet derfor av dette skoleåret og venter litt med videre utdanning for kanskje og finne litt mer ut av hva jeg vil videre, og for å få litt erfaring på veien. Ender sikkert opp tilbake på skolen før jeg regner med det, men jeg vil finne ut hva jeg egentlig vil før jeg setter meg ned. Var kanskje litt Off Topic, men liker å forklare meg Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Jeg er sytten år. Får sytti kroner nesten hver uke med foreldrene mine. Har ingen fast jobb, men tar noen småjobber hos besteforeldrene mine i blant. Hundre kroner i timen for forskjellig gårdsarbeid. Blir kanskje tre hundre kroner i måneden her. Bortsett fra dette har jeg ingen inntekt. Fikk riktig nok et symbolsk stipend fra skolestart og frem til nå, men nå er det straks sommerferie og skoleslutt. Selv om jeg ikke er den som tjener mest, har jeg likevel hatt råd til å kjøpe mesteparten av det jeg har hatt lyst på. Det handler om prioritering. Flere av kompisene mine tjener noen tusenlapper i måneden, men er alltid blakke. Skal skaffe meg en deltidsjobb i løpet av året for å styrke økonomien. Edit: stygg skrivefeil Endret 9. juni 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 17 år her: Ukelønn på ca. 75 kr. Fast jobb: 400kr +- i uka. Jobber litt nå og da for et datafirma, men heller sjeldent det skjer. Rikignok har jeg ikke hatt den faste jobben lenge, men... Generelt tror jeg at ungdommen i dag enten får nok penger fra hjemmet, så de ikke trenger noe jobb, ellers så har de en jobb. Ungdommen trenger penger i det samfunnet vi lever i, i dag. Lenke til kommentar
b00n Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) 23 år her. Er vell ungdom enda Jobba fint lite når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine, etter militæret flyttet jeg til bergen for å studere. Lite jobbing der og. Levde på Lånekassen Flyttet hjem til hjembyen haugesund og fikk meg jobb som vekter. Litt variabel lønn etter som jeg ikke hadde 100% stilling til og begynne med, men varierte fra 12 til 19 tusen, mye km godtgjørelse inni der. Men nå har jeg vært så heldig og komme meg offshore, jobber turnus, 2 uker ute 4 hjemme. Jobber også litt som vekter i friperioden min, ved sykdom osv. Men må skatte så jevli av det nå, så det gidder jeg ikke så mye av lengre. Så nå klarer jeg meg fint, er ikke så flink til å spare enda er så mye kjekt jeg vil ha hele tiden men men, får skjerpe meg fremover Har nå startet Bsu iallefall Endret 17. juni 2007 av b00n Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg eier ikke spikeren i veggen. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg eier ikke spikeren i veggen. 8881318[/snapback] Men banken gjør? Da er det no prob Lenke til kommentar
pwned Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har vel egentlig aldri fått ukelønn. Er 17 og bor hjemme. Har ikke jobb, men bor på gård så er ikke noe problem å tjene penger på dr*ttjobber. Må betale nesten alt selv, så vil si økonomien ikke alltid er på topp Lenke til kommentar
End-re Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Leser mange "får ikke ukelønn" her jeg Selv får jeg 1200 i måneden, og hvis jeg skal ha noen klær eller lignende så får jeg som oftest penger til det. Hva gjør jeg for å få pengene , ingen ting egentlig.. klipper vel plena noen ganger i løpet av sommeren, og måker snø en sjelden gang om vinteren.. .. jaja. Har ikke noen jobb heller, så de utgiftene jeg har i måneden greier jeg som oftest å dekke med det jeg får. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Fikk ukelønn da jeg var mindre, fram til 8. klasse, tror jeg. Etter det begynte jeg vaske hos onkelen min en gang i uka og fikk 250 pr gang. Veldig grei inntekt da. Etterhvert vaska jeg hjemme i steden og fikk samma "lønn". Da jeg begynte på vgs fikk jeg stipend og levde greit på det, men etter GK tjente visst stefaren min for mye så det blei det slutt på. Sommeren før VK1 jobba jeg på et eldresenter noen uker. Rundt jul på VK1 begynte jeg i jobb som telefonselger og holdt ut et greit halvår, før jeg hadde en 2-3måneders pause, for så å begynne igjen. Jobba vel der i et år til sammen og de siste månedene fikk jeg også barnebidrag fra min far. Slutta på vgs og begynte jobbe i en matbutikk i ei lita bygd og jobber fortsatt der. Tjener 12-13k i mnd og kan ikke akkurat klage på økonomien. Min økonomi har aldri vært veldig ute å kjøre, egentlig. Klart, det har vært tider jeg ikke har hatt råd til røyk og ei fyllekule, men jeg skal absolutt ikke klage. Dessuten betalte foreldrene mine telefonregning og andre nødvendigheter fram til jeg blei 18. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 For å svare på trådstarters spørsmål: Økonomien er helt grei. Det skyldes en jobb hvor jeg med fagbrev har gått fra 158,- til 190,-. Dette i kombinasjon med en relativt grei økonomistyring, har gitt sparepenger type egenkapital til huslån. Som sikkert mange andre har nevnt, vil jeg påstå at god økonomi henger hånd i hånd med hvilke prioriteringer en har. Folk kan tjene lite, men allikevel føle at de har mye å rutte med, alt ettersom hvor mye de føler de "må ha" og "må være med på". Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg blir 20 nå, for the record. Økonomien min er ikke så veldig mye å slå i bordet med, men jeg har ~10k på konto. Disse ryker nok nå til sommeren, men det blir verdt det. Jeg har i disse dager siviltjeneste og får da 3k to ganger i mnd. Dette, samt at jeg lever litt på dama med sine 100k som hun har spart helt selv gjør at jeg går ca i null. Vi gjør og kjøper det vi vil (innenfor rimelighetens grenser) uten å tenke på økonomien. Vi kjøper forresten alt av mat og forbruksvarer selv. Det er godt å vite at vi ikke trenger å leve på tørt brød og vann når vi skal studere til neste år. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har ingen grunn til å klage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå