Gå til innhold

hvordan er økonomien blant ungdom?

PctsX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oja... :blush:

Hvor mye av de import-time-jobbene brukes til å prate shiit da? :!:

9181876[/snapback]

ca 289 :tease:

Neida, men gjerne fortell litt platinum (hvordan du startet opp, driver firmaet etc). Ble litt nyskjerrig nå. Du er trossalt ikke gamle karen.

Lenke til kommentar

Er en gutt på 17 år, fyller 18 om 2 mnd. Har 1 fast jobb der jeg jobber 5 dager annenhver uke, som gir meg ca. 2000-3000 netto hver mnd, alt etter hvor mange skift jeg tar for de andre som arbeider der. Jeg jobber da ca. 2 timer etter skolen hver dag disse ukene.

Har helt siden sommerferien startet også hatt en sommerjobb der jeg har jobbet en god del overtid. Har etter 6 uker i denne jobben fått en lønning på ca. 26 000 og sitter nå med over 30 000 kroner på brukskonto. Føler dette er en ganske grei sum med penger å sitte på.

Edit: er forresten også ganske interessert i JoachimR og hans historie, fortell gutt!

Endret av Sirhaavard
Lenke til kommentar
Du vil bli overasket over hvor dyrt det er å leve. Anbefaler at du ikke sløser bort pengene dine, en fest i ny og ne ja.. Men, det må planlegges for å få julene til å gå rundt...

Det er dyrt å leve

9177891[/snapback]

Er fullt klar over hvor dyrt det er å leve. Jobber til daglig på en lokal dagligvare butikk, og et par av kundene har samme kosthold som meg, og dæven det blir fort penger :(

9181873[/snapback]

Gjør nok dsverre det ja.. men du lærer deg noen triks på veien ^^

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

For tiden er økonomien elendig. Det har ikke blitt noe jobbing i sommer, så inntekten har blitt der etter. Ser egentlig frem til skolestart og stipend.

Lenke til kommentar

17 år.

Eg tjenar 120 kroner i timen der eg jobbar. Eg gjer meir oppdrag, difor varierar antal timar veldig frå månad til månad. No i sommar har eg tjent om lag 12 000.

I tillegg har eg eit lite selskap som eg driv med broren min. Vi filmar t.d. teateroppstillingar og musikalar. Har til no tjent om lag 20 000 på dette til saman, sjølv om alt har gått til nytt utstyr. No i sommar har vi 3 musikalar vi redigerar, og håpar på rundt 30k i inntekt.

Eg har ikkje så stor formue. Pengane renn som oftast igjennom på ting som kamerautstyr og diverse slagg som eg ikkje heilt har telling for.

Lenke til kommentar

Ble nettopp headhuntet til ett annet selskap og fikk ett meget godt tilbud.

Så økonomisk ser det veldig lyst ut fremover.

Er 23 år gammel og den årlige inntekten min kommer nok bortimot 700000 medregnet husleieinntekter fra hageleilighet i eneboligen min:)

Lenke til kommentar

Jobber som Seismic Source mechanic i ett Nederlandsk selskap som heter Fugro.

Har ansvaret for den seismiske kilden (luftkanoner) ombord et seismikkskip.

Har 5 uker på og 5 uker av som turnus,og reiser rundt i hele verden.

Så dette er absolutt en fin og spennende jobb.

Mvh

Tommy

Lenke til kommentar
Jobber som Seismic Source mechanic i ett Nederlandsk selskap som heter Fugro.

Har ansvaret for den seismiske kilden (luftkanoner) ombord et seismikkskip.

Har 5 uker på og 5 uker av som turnus,og reiser rundt i hele verden.

Så dette er absolutt en fin og spennende jobb.

Mvh

Tommy

9191462[/snapback]

Høres veldig spennende ut ! Hvordan er det du får denne utdanningen, og hvordan fant du ut at du ville holde på med det ? Har aldri hørt om noe sånt =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...