Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

hvordan er økonomien blant ungdom?

PctsX

Anbefalte innlegg

Elendig! Venter på lønning for å betale baksmell på skatt og regninger. Og da er det bare å jobbe som en gal i 1 uke til før jeg flytter til Kristiansand for å studere.

Selger riktignok bilen, og satser på å få 15 laken for kjærra.

Hvis jeg ikke får studielån ligger jeg syltynt ann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, har middels med penger, får ikke noe ukelønn, ikke noe jeg har lyst på heller (bursdag og jul, spesielle anledninger skjer det jo da ;) ), men er ikke så kravstor heller akkurat, så greier meg med det jeg har :)

kjekt det, når man kommer til studentstadiet og egen hybel ;)

Lenke til kommentar

Jeg er 16 år, og har god økonomi.

Bor hjemme hos foreldrene mine, men flytter for meg selv om en uke.

Jeg jobber fast i den lokale butikken, og har tjent litt over 35 000,- siden februar. Alt har forsvunnet på alkohol og annet.

Når jeg flytter for meg selv får jeg stipend på 3500,- i tillegg har jeg helgejobb og kveldsjobb på Narvesen. Regner med å ha 5-6000,- pr måned og rutte med.

Lenke til kommentar
Jeg er 16 år, og har god økonomi.

Bor hjemme hos foreldrene mine, men flytter for meg selv om en uke.

Jeg jobber fast i den lokale butikken, og har tjent litt over 35 000,- siden februar. Alt har forsvunnet på alkohol og annet.

Når jeg flytter for meg selv får jeg stipend på 3500,- i tillegg har jeg helgejobb og kveldsjobb på Narvesen. Regner med å ha 5-6000,- pr måned og rutte med.

9176578[/snapback]

Du vil bli overasket over hvor dyrt det er å leve. Anbefaler at du ikke sløser bort pengene dine, en fest i ny og ne ja.. Men, det må planlegges for å få julene til å gå rundt...

Det er dyrt å leve

Lenke til kommentar
Jeg har jobbet i 16 dager i strekk nå, hvor en dag inneholdt 16 timer...

Kommer purken på døra i morgen da...

9175023[/snapback]

Nei. Arbeidsgiver kan derimot få pålegg om at det ikke skjer igjen, og du vil få beskjed om å ikke ta på deg slikt frivillig.

Det er derimot ingenting mot mengden arbeid jeg har gjort denne måneden. Hehe.

9175417[/snapback]

Jeg tviler rett og slett sterkt på at den arbeidsmengen er "Ingenting" I forhold til det du jobber. 16 dager i strekk, samt et eller flere 16 timers skift er faktisk mer enn normalt. Du kan jo f.eks starte med å fortelle litt om den ekstreme jobbingen din ?

Lenke til kommentar
Jeg har jobbet i 16 dager i strekk nå, hvor en dag inneholdt 16 timer...

Kommer purken på døra i morgen da...

9175023[/snapback]

Nei. Arbeidsgiver kan derimot få pålegg om at det ikke skjer igjen, og du vil få beskjed om å ikke ta på deg slikt frivillig.

Det er derimot ingenting mot mengden arbeid jeg har gjort denne måneden. Hehe.

9175417[/snapback]

Jeg tviler rett og slett sterkt på at den arbeidsmengen er "Ingenting" I forhold til det du jobber. 16 dager i strekk, samt et eller flere 16 timers skift er faktisk mer enn normalt. Du kan jo f.eks starte med å fortelle litt om den ekstreme jobbingen din ?

9178218[/snapback]

Min extreme jobb? :dontgetit::dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar

Vi er 2 stk i samme hushold. Jeg har 3 ganger inntekt som henne (For nå). Vi klarer oss veldig bra.

Vi har vel tenkt litt over hva vi handler i det siste, grunnet at hu ikke har fått lønn og mye har falt på meg. Å jeg liker ikke å spise grandiosa og pølser hver dag. Så det har blitt biff 3 ganger i uka.

Ellers har vi ikke pådratt oss utgifter som 40mbit bredbånd og 750 tv kanaler. Eneste utgiften vi selv velger å ha er vel hunden, som heller ikke koster all verden.

Har bekjente som sliter no hinsides på økonomi siden. Men de kan takke seg selv når de har pådratt seg huslån, billån, internett, telefon, strøm, div. verv, hobbyer, tv osv. Når han i tillegg kjøper seg dyr mat (Her snakker vi kinamat til lunsj), så sier det seg selv at han får det tøft.

Når jeg blir fattig skal jeg leve på luft og kjærlighet. :ermm:

Anser meg selv og Julie som er yngre som ungdommer, til tross for at vi begge arbeider. Vi lever godt, å kan ikke klage på trang økonomi. Det er andre ting som er trangere.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Vi er 2 stk i samme hushold. Jeg har 3 ganger inntekt som henne (For nå). Vi klarer oss veldig bra.

9179952[/snapback]

Altså du tjener 3 ganger mer enn henne?

9180073[/snapback]

Mer når jeg tenker meg om. Omtrent 4 det hun har i brutto, har jeg i netto.

Skal begynne skole til høsten da (håper jeg). Men siden sjefen min er så sjeleglad og avhengig av meg har han sagt at jeg kommer til å bli tilbudt litt små oppgaver som jeg skulle få en god del penger for.

Det er så utrolig teit. Jeg har vært urolig for at ting ikke skal ordne seg. Men det viser seg at ting bli enda bedre enn planlagt.

Tenkte mer på plassen når jeg mente trangt jeg da. Bikkja er stor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9180113[/snapback]

Da har du ikke fire ganger så mye som henne i inntekt. Ikke dobbelt så mye en gang.

Lenke til kommentar

9180113[/snapback]

Da har du ikke fire ganger så mye som henne i inntekt. Ikke dobbelt så mye en gang.

9180122[/snapback]

Hvordan får du det stykket til å gå opp?

Lenke til kommentar

Min extreme jobb? :dontgetit:  :dontgetit:  :dontgetit:

9179877[/snapback]

Nei Olsen, tenkte på Platinumflyer som snakker om hvor sinnsykt han tjener.. Så da kan han vel kanskje fortelle hvordan man kan gå på skole og holde gode karakterer, samt jobbe 150 timer i månden. (Snitt 5 timer jobb pr dag, pluss skole til 15-16:00)

Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om hvor sinnsykt jeg tjener. Til orientering tar jeg en god del fag som priviatist, da jeg leser og jobber raskt og selvstendig. Jobber vel en rundt 50 timer for eget selskap på en vanlig mnd med skole etc, og rundt det samme for en ekstern arbeidsgiver. Med litt overtid ol. blir dette lett i overkant av 100 timer.

Denne måneden har jeg nok jobbet nærmere 300 timer. You do the math.

Lenke til kommentar
Jeg snakket ikke om hvor sinnsykt jeg tjener. Til orientering tar jeg en god del fag som priviatist, da jeg leser og jobber raskt og selvstendig. Jobber vel en rundt 50 timer for eget selskap på en vanlig mnd med skole etc, og rundt det samme for en ekstern arbeidsgiver. Med litt overtid ol. blir dette lett i overkant av 100 timer.

Denne måneden har jeg nok jobbet nærmere 300 timer. You do the math.

9180996[/snapback]

Dette egne selskapet ditt, hva går det ut på?

Lenke til kommentar
Du vil bli overasket over hvor dyrt det er å leve. Anbefaler at du ikke sløser bort pengene dine, en fest i ny og ne ja.. Men, det må planlegges for å få julene til å gå rundt...

Det er dyrt å leve

9177891[/snapback]

Er fullt klar over hvor dyrt det er å leve. Jobber til daglig på en lokal dagligvare butikk, og et par av kundene har samme kosthold som meg, og dæven det blir fort penger :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...