Gå til innhold

hvordan er økonomien blant ungdom?


PctsX

Anbefalte innlegg

Jeg vil si økonomien min er helt grei, og ikke noe mere. Jeg har en fast jobb der jeg kun tjener litt under tusenlappen i måneden, og en annen jobb hvor jeg tjener 100 kroner timen på å vaske, tar maks to timer, og det er bare på fredager. Jeg har også foreldre som gir meg en hundrings eller femtilapp i ny og ne. Pengene går masse til klær, dvd'er, fotballutstyr og diverse annet crap som mat, drikke og alt det der. Jeg kan iallefall få tak i penger når jeg vil, i heller mindre summer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hadde jeg fått penger av foreldrene mine som jeg skulle kjøpe klær for, hadde jeg mest sansynlig aldri kjøpt klær. Jeg er litt av en "sparegris" skjønner dere".

Lenke til kommentar

Jeg er student, snart 20 år.. Føler at jeg har fått spart meg opp litt penger i løpet av oppveksten, noe har jeg tjent selv og noe har jeg fått. Jeg kommer til å være forsiktig med penger helt til jeg kan kalle meg selv etablert, og jeg ser at inntekten dekker eventuelt huslån (som jeg tar opp om ca 4 år), mat og nok til en grei levestandard, pluss at jeg kan sette av litt til uforutsette utgifter. Når det er oppnådd føler jeg meg "trygg" og kommer til å bruke litt mer på å nyte livet, og investere litt. Håper å få en grei lønn som nyutdannet M.Sc. i Datateknikk fra NTNU, så det ikke tar så lang tid før jeg føler at jeg har en trygg ramme rundt økonomien. Jeg spiser god og dyr mat, men eller bruker jeg minimalt med penger nå mens jeg studerer. 130 kr timen og ~40 timers arbeidsdag på sommerjobb nå i ferien (skal jobbe totalt 7 uker), så kommer jeg til å tjene mellom 10 000 og 20 000 på jobb som studass ved NTNU parallellt med studiene hvertfall i noen semestre fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Nææh..Har aldri jobbet, og heller ikke fått lov. Dette siste året har jeg ikk fått lov til å begynne å jobbe fordi jeg trener masse og de ville at jeg skulle konsentrere meg om skolearbeid dette siste året jeg har gått på ungdomsskolen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Er akkurat fylt 18 år, har en årslønn på ca. 400 000 brutto. Slutta vk1 allmenn og gikk rett i jobb med 180 kr timen. Vil si jeg har en grei økonomi da jeg nesten ikke har noen ugifter. (Bor hjemme hos mor og far)

9073635[/snapback]

 

Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Er akkurat fylt 18 år, har en årslønn på ca. 400 000 brutto. Slutta vk1 allmenn og gikk rett i jobb med 180 kr timen. Vil si jeg har en grei økonomi da jeg nesten ikke har noen ugifter. (Bor hjemme hos mor og far)

9073635[/snapback]

 

Hva jobber du med?

9079425[/snapback]

 

Begynte som kraftmontør i min fars firma, bygger høyspent linjer rundt om i verden.

Lenke til kommentar
Er akkurat fylt 18 år, har en årslønn på ca. 400 000 brutto. Slutta vk1 allmenn og gikk rett i jobb med 180 kr timen. Vil si jeg har en grei økonomi da jeg nesten ikke har noen ugifter. (Bor hjemme hos mor og far)

9073635[/snapback]

 

Hva jobber du med?

9079425[/snapback]

 

Begynte som kraftmontør i min fars firma, bygger høyspent linjer rundt om i verden.

9080066[/snapback]

 

Innenfor fylket med andre ord? :p

Lenke til kommentar

Det er vel nokså vanlig at unge menn med uvanlig høy lønn har det fordi de er ansatt gjennom familie. Det er ikke noen vits i å sammenlikne egne lønninger med slike for vanlige ungdommer som må konkurrere med andre på like vilkår. Jeg tror heller ikke det som kommer fram i denne tråden er spesielt representativt, siden de som vet de kommer godt ut av det har mer lyst til å fortelle hva de tjener.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar
Det er vel nokså vanlig at unge menn med uvanlig høy lønn har det fordi de er ansatt gjennom familie. Det er ikke noen vits i å sammenlikne egne lønninger med slike for vanlige ungdommer som må konkurrere med andre på like vilkår. Jeg tror heller ikke det som kommer fram i denne tråden er spesielt representativt, siden de som vet de kommer godt ut av det har mer lyst til å fortelle hva de tjener.

9080544[/snapback]

 

sant. kjenner en som tjener 30k på 16 dager... jobber hos faren...

 

og det er snakk om pissarbeid...

Lenke til kommentar
Det er vel nokså vanlig at unge menn med uvanlig høy lønn har det fordi de er ansatt gjennom familie. Det er ikke noen vits i å sammenlikne egne lønninger med slike for vanlige ungdommer som må konkurrere med andre på like vilkår. Jeg tror heller ikke det som kommer fram i denne tråden er spesielt representativt, siden de som vet de kommer godt ut av det har mer lyst til å fortelle hva de tjener.

9080544[/snapback]

 

sant. kjenner en som tjener 30k på 16 dager... jobber hos faren...

 

og det er snakk om pissarbeid...

9080707[/snapback]

 

Jau, har du jobb offshore så får du greie 30 000,- kr inn på konto etter 14 dager på jobb, dette er da uten overtid. Det som er greia er at du jobber 168 timer de to ukene, noe som tilsvarer en arbeidsmånde for dem som jobber på land.

 

Men hva slags jobb er det denne fyrer gjør ? Enten er det veldig få innen bransjen, ellers så burde faren lære seg hvordan man driver ett firma...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...