Gå til innhold

Tilbakemeldigng på bildet "Escaping Hulder"

Anbefalte innlegg

Tipper jeg kommer til å få litt pepper for dette bilde, men selv liker jeg det godt og synes det har et "actionpreg" over seg. (modellen likte det godt selv også) Morro å høre hva dere synes. Øynene ser ekstremt blå ut og de er litt fremhevet men ikke mye, hun har noen fantastiske øyner som lyser opp i riktig lys.

513973822_662df77bd9_o.jpg

Endret av Dieter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal godt gjøres (for mitt vedkommende) å se noe annen action enn at hun eventuellt har seg med treet.. Så jeg flirte litt av de to første setningene dine.

Stillingen er, som Snirfle påpeker, for odd til å atøtte opp om en naturlig bevegelse. - Hun virker for "baktung"/lenende..

Hadde du holdt henne litt på lenger avstand fra treet og fanget litt opp uskarphet fra en rask bevegelse, f.eks. i håret som ble kastet "frem og tilbake" / opp og ned, hadde jeg nok fått andre action-tanker.. (sint og agerende huldre) Kanskje øyekontakt med betrakter ville vært bra også?!

Men, jeg liker uansett innsatsen du legger i å få modellen i "sitt rette element". Ser frem til flere spennende bilder!

Lenke til kommentar

Tja vet ikke helt hvorfor jeg liker dette bildet selv, er jo enig i at det er en noe merkelig positur, om det ser ut som hun har seg med treet vil jo det være litt spesiellt, så hvofor ikke? hehe.

Må bare si jeg er veldig takknemelig til alle som tar seg tid til å skrive grundig kritikk, veldig lærerikt og motiverende til å ta flere og bedre bilder.

Lenke til kommentar

Her blir det for mye rompe og hofter, slik at det er alt for lett at tankene havner litt på avveier, for å si det på den måten . Ikke at det er noe galt med rompe og hofter.

Men for å være dønn ærlig, så merker jeg at det kribler litt, og det er vel ikke det du er ute etter og oppnå?

En ting til. Du har kutta tærne hennes på det ene beinet. Fyfy ;)

Jeg får og lyst til å si noe generelt om disse bildene. Du har en nydelig modell, med et spennende utseende, som kan brukes på mange ulike måter for ulike effekter. I tillegg så virker det som om hun er flink til å posere. Virker og som om dere samarbeider godt. At dere stoler på hverandre og har det gøy sammen. Men for å være enda mer brutalt ærlig så synes jeg at det er dette som gjør disse bildene. Det mer fotografiske holder ikke samme høye standard, etter mitt syn.

Jeg sier ikke at du suger, overhodet ikke. Håntverket er fullt brukbart. Dette er ikke et personangrep i det hele tatt. Det er tvert i mot et vennlig råd fordi jeg ser potensiale for vekst. For noe som kan bli riktig bra. Jeg sier bare at det kan være lurt å ha dette i bakhodet når du får ros. Måten du møtte Aetius sin kritikk på, ved å vise til hyldester fra andre sammenhenger, kan tyde på at du kanskje bør tenke litt over dette.

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar
..veldig lærerikt og motiverende til å ta flere og bedre bilder.

Du skal egentlig ha en takk selv, for det er så alt for mye "galleri-materiale" som presenteres her. Hver gang jeg ser noen som har strukket seg litt og presenterer det jeg alltid har opfattet at et kritikkforum er ment for, hjelpes såvel jeg som andre å se fremover med nytt mot, etter forbedret kunnskap om teknikk og komposisjon - etter bedre bilder. Spesielt givende er det at du tilsynelatende går ut med våre kommentarer i hodet og forsøker på nye ting med samme modell/tema. Jeg laget bokmerke på siden din allerede første gang du postet.

Det er som du sier ikke mye hjelp i dem som ikke har mer "kritikk" å tilføre enn at de liker eller ikke liker noe..

..merker jeg at det kribler litt, og det er vel ikke det du er ute etter og oppnå?

Så bra da. Så lenge man ikke ender opp med entydig vulgære tanker (åpne, så jeg kan....), så tror jeg at det føles all-right at det pirrer, både for fotograf og modell. Antageligvis ikke noe Dieter eller Christine hadde i tankene når de

"arbeidet", men hvem har nå klart å tenke på alt som betrakter kan få ut av et bilde.

..synes jeg at det er dette som gjør disse bildene. Det mer fotografiske holder ikke samme høye  standard, etter mitt syn.

Ah.. Kritikkstandarden høynes når materialet strekker seg ut over gjenomsnittet.. Goodie, goodie! Så skal det være, jo bedre man blir jo mer skal man leve opp til. Uten noe å strekke seg etter - noe(n) som sparker en bak, forblir man hvor man er. Det er synd at så mange (generelt) foretrekker komforten i det å stagnere, og elsker Grandiosa - når det finnes så vanvittig mye bedre ting verden har å by på.

Lenke til kommentar
..synes jeg at det er dette som gjør disse bildene. Det mer fotografiske holder ikke samme høye  standard, etter mitt syn.

Ah.. Kritikkstandarden høynes når materialet strekker seg ut over gjenomsnittet.. Goodie, goodie! Så skal det være, jo bedre man blir jo mer skal man leve opp til. Uten noe å strekke seg etter - noe(n) som sparker en bak, forblir man hvor man er. Det er synd at så mange (generelt) foretrekker komforten i det å stagnere, og elsker Grandiosa - når det finnes så vanvittig mye bedre ting verden har å by på.

8713855[/snapback]

Ja for meg blir det naturlig å forsøke å kritisere ut fra det nivået fotografen ser ut til å være på.

En ting er at de som har kommet langt og bør ha noe å strekke seg etter som du er inne på.

En annen side ved dette er at en nybegynner lett kan miste motet om hun/han møter kritkk på for høyt nivå.

La meg til slutt i parantes si at jeg ser at kritikken av dette bildet ble for lite konstruktiv og konkret. Beklager dette Dieter.

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...