azazel91 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Eg har ein moped uten batteri..også lurte eg på om de gjekk an å koble neon lys til bak lyse? Eller andre plassa? takka for svar Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 så lenge du har 12V skal det gå fint Lenke til kommentar
Prey Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvis du ikke har batteri så funker vel ikke noen av lysene heller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvis du ikke har batteri så funker vel ikke noen av lysene heller? 8704529[/snapback] Dynamo my man, dynamo Lenke til kommentar
azazel91 Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 så lenge du har 12V skal det gå fint 8704462[/snapback] Oki..takk Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvis du kobler på neon på dynamoen vil jeg tro at de vanlige kjørelysene vil bli svekket... Tenker på å koble på en Tempo eller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvis du kobler på neon på dynamoen vil jeg tro at de vanlige kjørelysene vil bli svekket... Tenker på å koble på en Tempo eller? 8705723[/snapback] nei, ikke merkbart iallefall. En kompis av meg gjorde det, gikk helt fint Lenke til kommentar
Prey Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvis du ikke har batteri så funker vel ikke noen av lysene heller? 8704529[/snapback] Dynamo my man, dynamo 8704615[/snapback] At jeg ikke tenkte på det da -.- Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Må passe på at du har likestrøm og ikke vekselstrøm da, de fleste neonlys og dioder tåler ikke vekselstrøm. Så er ikke nok og ha 12V ialle tilfeller som noen seie her.. Det som skjer når du har batteri er at batteriet virker som en likeretter på strømmen og du får likestrøm Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Må passe på at du har likestrøm og ikke vekselstrøm da, de fleste neonlys og dioder tåler ikke vekselstrøm.Så er ikke nok og ha 12V ialle tilfeller som noen seie her.. Det som skjer når du har batteri er at batteriet virker som en likeretter på strømmen og du får likestrøm 8708908[/snapback] øm.. Hvor tid fikk man vekselstrøm på en sykkel a? her går det i likestrøm du, og 12V holder i massevis. Uansett, jeg ville ha kjøpt meg et batteri, for ellers må man ha turtall for å drive de neonlysene og man kan ikke ha de på når sykkelen er av. Det du kan gjøre er jo å kjøpe et billig batteri på biltema også stripse det fast til sykkelen. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Det kommer vekselstrøm fra generator/dynamo viss ikke likeretter er montert Det er jo greit at det er likestrøm på en moped med batteri der som sagt bateriet fungerer som en likeretter... Men på sykler uten batteri går det i vekselstrøm... Og hva mener du med at 12v holder i massevis? har jeg sagt noe på det smartepetter? Mente at det måtte også vere likestøm for og få det til og fungere i det fleste tilfeller ikke at det er forlite med 12 v... Endret 26. mai 2007 av alexsnader Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det kommer vekselstrøm fra generator/dynamo viss ikke likeretter er montert Det er jo greit at det er likestrøm på en moped med batteri der som sagt bateriet fungerer som en likeretter... Men på sykler uten batteri går det i vekselstrøm... Og hva mener du med at 12v holder i massevis? har jeg sagt noe på det smartepetter? Mente at det måtte også vere likestøm for og få det til og fungere i det fleste tilfeller ikke at det er forlite med 12 v... 8709972[/snapback] Veit du hva du prater om? Batteriet fungerer ikke som en likeretter, men sender ut likestrøm. Den gjør ikke om vekselsspenning til likespenning slik som en likeretterbru gjør. Det er ingen sykler som har vekselsspenning. Selv om syklene ikke har batteri, så sitter det jo en likeretterbru på disse. Og forresten, det er ulovlig med noenlys på sykkelen! Lenke til kommentar
azazel91 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Hvis du kobler på neon på dynamoen vil jeg tro at de vanlige kjørelysene vil bli svekket... Tenker på å koble på en Tempo eller? 8705723[/snapback] Nei de e faktisk en RMX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå