Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Går de an å koble til neon lys uten batteri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må passe på at du har likestrøm og ikke vekselstrøm da, de fleste neonlys og dioder tåler ikke vekselstrøm.

Så er ikke nok og ha 12V ialle tilfeller som noen seie her.. :ph34r:

Det som skjer når du har batteri er at batteriet virker som en likeretter på strømmen og du får likestrøm ;)

Lenke til kommentar
Må passe på at du har likestrøm og ikke vekselstrøm da, de fleste neonlys og dioder tåler ikke vekselstrøm.

Så er ikke nok og ha 12V ialle tilfeller som noen seie her..  :ph34r:

Det som skjer når du har batteri er at batteriet virker som en likeretter på strømmen og du får likestrøm ;)

8708908[/snapback]

øm.. Hvor tid fikk man vekselstrøm på en sykkel a? her går det i likestrøm du, og 12V holder i massevis.

Uansett, jeg ville ha kjøpt meg et batteri, for ellers må man ha turtall for å drive de neonlysene og man kan ikke ha de på når sykkelen er av. Det du kan gjøre er jo å kjøpe et billig batteri på biltema også stripse det fast til sykkelen.

Lenke til kommentar

Det kommer vekselstrøm fra generator/dynamo viss ikke likeretter er montert ;)

Det er jo greit at det er likestrøm på en moped med batteri der som sagt bateriet fungerer som en likeretter...

Men på sykler uten batteri går det i vekselstrøm...

Og hva mener du med at 12v holder i massevis? har jeg sagt noe på det smartepetter? Mente at det måtte også vere likestøm for og få det til og fungere i det fleste tilfeller ikke at det er forlite med 12 v...

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar
Det kommer vekselstrøm fra generator/dynamo viss ikke likeretter er montert ;)

Det er jo greit at det er likestrøm på en moped med batteri der som sagt bateriet fungerer som en likeretter...

Men på sykler uten batteri går det i vekselstrøm...

Og hva mener du med at 12v holder i massevis? har jeg sagt noe på det smartepetter? Mente at det måtte også vere likestøm for og få det til og fungere i det fleste tilfeller ikke at det er forlite med 12 v...

8709972[/snapback]

Veit du hva du prater om? Batteriet fungerer ikke som en likeretter, men sender ut likestrøm. Den gjør ikke om vekselsspenning til likespenning slik som en likeretterbru gjør.

Det er ingen sykler som har vekselsspenning. Selv om syklene ikke har batteri, så sitter det jo en likeretterbru på disse.

Og forresten, det er ulovlig med noenlys på sykkelen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...