Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WGPS606 Printserver finner ikke nettverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sjekket printers and faxes/egenskaper på printeren og under ports at printeren er konfiguert med riktig IP og at den står som delt og under administrative tools\services at print spooler kjører?

Edit:Og under printers and faxes og egenskaper på printeren at den ikke står offline.Har du flere logiske printere innstallert under printers and faxes pass på at den du bruker har et lite kryss over som betyr at det er den logiske printeren som er i bruk.

En ny driverinnstallasjon kan også være verdt å prøve ut.

Får du ikke pinget printeren etter å ha testet dette kan du prøve å skifte kabel.Får du pinget kan du skrive ut en testside direkte fra printeren,noe som skal gå ann for å sjekke at selve printeren er i orden.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

takker for svar. Jeg har nå fått kontakt med Print serveren (trådløs), den har igjen usb kontakt med printeren, men når jeg forsøker å skrive ut en testside så får jeg beskjed om at printeren ikke er tilgjengelig. Jeg må vist skru på Toveis kommunikasjon under Egenskaper. Jeg har satt opp printeren til å være delt (finner ikke noe som heter Toveis kommunikasjon under Egenskaper), men dette fungerer fortsatt ikke. Har du noen tips til hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
takker for svar. Jeg har nå fått kontakt med Print serveren (trådløs), den har igjen usb kontakt med printeren, men når jeg forsøker å skrive ut en testside så får jeg beskjed om at printeren ikke er tilgjengelig. Jeg må vist skru på Toveis kommunikasjon under Egenskaper. Jeg har satt opp printeren til å være delt (finner ikke noe som heter Toveis kommunikasjon under Egenskaper), men dette fungerer fortsatt ikke. Har du noen tips til hva jeg gjør galt?

8716473[/snapback]

På maskinen som som er koblet til printserveren har du lagt inn inn i add printer wizarden connect to a network printer connected to another computer \\ip addresse ?Eller under ports på egenskapene kan du legge til IP på maskinen som printeren er koblet mot(hvis ikke første forlsag med \\ip addresse går.

Og på printer wizarden til maskinen printeren er direkte koblet til a local printer directly attached to this computer(pass på riktig port til USB).

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...