Gå til innhold

DVD backup program, trenger hjelp med tysk.

EinarB

Anbefalte innlegg

Har endelig funnet ett program som lager backup av DVD'ene mine, med digital lyd og teksting. Det kan også komprimere om en to lags film til å passe inn på en 4,7 GB "hjemmebrent". Problemet er att tekstene er svarte istedet for hvite, så det er nesten umulig å lese de. Programmet er laget av en tysker og jeg skjønner ikke tysk, som forumet er på. Noen som kan hjelpe. Programmet heter: DVD2DVDr.

www.movie2digital.de

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig at vi skal hjelpe deg med? Slik jeg ser det er det flere alternativer:

Jeg har hatt fem år med tysk på skolen så oversettelse skulle gå greit. Skrive tysk vil jo fremkalle en del grammatikalske feil, men jeg skal nå alltids klare å gjøre meg forstått. :)

Skal prøve og hjelpe når du svarer på dette svaret ;)[/i]

Lenke til kommentar

hvis jeg forstår Problemet ditt riktig er det beskrevet i pdf'en http://www.movie2digital.de/download/anlei...n/DVDtoDVDr.pdf på side 17. Det er også tegnet inn hvordan du skal gjøre det for å velge riktig farge på tekstingen.

Har ikke programmet selv, men du må visst

åpne Ifoedit og åpne tilsvarende som vist på punkt 30. og let etter

"VTS_PGCITI" og du må åpne "VTS_PGC_1" (venstre musetast)

Oppe i menyen på IFO_edit er "Subtitle colours" og klikk "copy colour". du må paste den fargen inn i 2 delen av filmen.Jeg forstår det slik at det er den andre delen det kan bli mye problemer med.

Du kan sikkert finne engelske hjelpe filer til Ifo_edit angående problemet ditt.

Lenke til kommentar

"Chatwalker" som har laget programmet du vil bruker skriver i sin F.A.Q

http://www.dvd2dvd-r.de/modules.php?name=F...ories=DVD2DVD-R

"Welche Software wird zusätzlich benötigt?", altså hvilke software trenger du i tillegg til DVD2DVD-r.

"Neben DVD2DVD-R wird zusätzlich der MPEG2-Encoder 'Cinemacraft Encoder 2.50 SP' der Firma Cinemacraft (www.cinemacraft.com) benötigt. Wird DVD2DVD-R im 'ScenaristNT-Mode' betrieben, so wird zusätzlich das Authoringprogramm 'Scenarist NT' der Firma SONIC (www.sonic.com) benötigt. Wird DVD2DVD-R im 'IfoEdit-Mode' betrieben, so wird das Freewareprogramm 'IfoEdit 0.95' von Derrow (http://www.ifoedit.com oder Downloadbereich) benötigt. Desweiteren sollte ein Brennprogramm zur Verfügung stehen (InstantCD/DVD oder RecordnowMAX. Sollen im 'ScenaristNT-Mode' Untertitel eingebunden werden, so empfiehlt sich das Programm SubRip (Downloadbereich)."

Her står det:

1) Du TRENGER "cinemacraft encoder 2.50 SP"

2) Du kan bruke programmet i 2 moduser

Enten

a) ScenaristNT "Mode" --> Du trenger programmet Scenarist NT

Eller

B) IfoEdit 0.95 "Mode" --> Du trenger Ifoedit

3 Du trenger et brenneprogramm til DVD brenneren din.

I den nye versonen starter visst programmet automatisk med Ifoedit.

Har du allerede fått det til å virke? eller har du fått en ferdig kopi med feil farge du ikke selv har laget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...