Gå til innhold

Amatør tar to MC-bilder

Anbefalte innlegg

Ser at trenden her nå er dråpe/vannbilder, men tenkte jeg skulle poste mine bilder av noe helt annet.. Tok et par bilder av sykkelen min (med Olympus SP-320) og prøvde å få de litt kule.

Lyset er på, for å få sykkelen "levende", bakgrunnen er "ganske" monoton for å ikke forstyrre motivet og litt sånt. Bildene er kun lett redigert i Photofiltre da jeg ikke har PS på maskinen akkurat nå.. Kom gjerne med flere tips (vinkler, kamerainstillinger (det er jeg alt for dårlig på, er vel auto på disse), redigering ++)

fzr1.jpg

fzr2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i Peetah.. Med at bildet kunne blitt tatt enda nærmere bakken..

Så må du velge en annen bakgrunn. Mye mer åpen bakgrunn eller sette sykkelen mye lenger i fra for å få bakgrunnen difus.

Nå går skarpheten på sykkelen og bakgrunnen så å si i et.

kul sykkel dog.. med harry bakhjul :p

Lenke til kommentar

Takk for tips :) Synes det er vanskeligere å finne gode bakgrunner til å ta MC-bilder i forhold til bilbilder..

Vet veldig godt at bakfelgen er skogsbæryoughurtfarget, og liker det ikke.. Men det er faktisk den fargen som er orginal til sykkelen.. Og det skal lakkeres så snart jeg får tid..

Lenke til kommentar

Jeg må også si meg enig med Peetah når det gjelder froskeperspektiv, og når det kommer til bakgrunn kunne du latt være å brukt noe spesifikt som bakgrunn, men brukt en større blenderåpning for bokeh.

Da må du også sørge for at ikke noe står rett bak sykkelen, som også kommer i fokus (containeren i dette tilfellet).

Lenke til kommentar
På det første bildet ser det ut som om containeren er i fokus, ikke sykkelen. (se gresset & Yamaha-merket).

Så det selv og når du kommenterte det..

Skal prøve meg med andre bakgrunner og froskeperspektiv senere i sommer, helst etter at jeg har lakka felgene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...