Gå til innhold

Vannski med 15hk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei...

 

Lurte på om noen har peiling på om jeg kommer opp på vannski med denne båten? Er en 10hk, som er trimma til 15....  :p

8703928[/snapback]

 

 

dette vil være mulig skulle jeg tro så lenge din båt går over 20 knop så er det fart nok hvertfall.

Det som spiller inn er jo om den du skal trekke opp er "lett i ræva" :)

og hvilken teknikk du bruker når du skal opp av vannet.

 

propell spiller selvfølgelig også inn...kansje du har en propell for høy toppfart og liten akselerasjon eller motsatt noe som vile være ypperlig..

 

Skader ikke å prøve syns nå jeg... :D

Lenke til kommentar

Han som solgte den sa at den gikk i cirka 25 knop :cool: Jeg veier nok litt i underkant av seksti kilo, og har stått på vannski en god stund, så er rimelig dreven :whistle:

 

Propellen har jeg ingen aning på... Veit noen eventuelt hvor jeg kan lese om/kjøpe propeller til motoren? Motoren er en evinrude :)

Lenke til kommentar

Det skulle gå helt fint. Har stått på vannski etter en gammel trebåt med 9,9 HK. Gikk ikke fort, men jeg holdt meg oppe.

Forøvrig har jeg stått mest etter Ørnvik 14" båt med nettopp Suzuki 15HK motor. Fungerer fint på en ski også. Så det skulle nok gå bra. Det er iallefall bare å teste. Båten din ser mindre og lettere ut enn vår.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Det skulle gå helt fint. Har stått på vannski etter en gammel trebåt med 9,9 HK. Gikk ikke fort, men jeg holdt meg oppe.

Forøvrig har jeg stått mest etter Ørnvik 14" båt med nettopp Suzuki 15HK motor. Fungerer fint på en ski også. Så det skulle nok gå bra. Det er iallefall bare å teste. Båten din ser mindre og lettere ut enn vår.

 

Ørjan...

8704151[/snapback]

 

Det at den ser mindre og lettere ut en din, er det fordel eller ulempe?

Den blir jo lettere...

Lenke til kommentar
Det skulle gå helt fint. Har stått på vannski etter en gammel trebåt med 9,9 HK. Gikk ikke fort, men jeg holdt meg oppe.

Forøvrig har jeg stått mest etter Ørnvik 14" båt med nettopp Suzuki 15HK motor. Fungerer fint på en ski også. Så det skulle nok gå bra. Det er iallefall bare å teste. Båten din ser mindre og lettere ut enn vår.

 

Ørjan...

8704151[/snapback]

 

Det at den ser mindre og lettere ut en din, er det fordel eller ulempe?

Den blir jo lettere...

8704179[/snapback]

 

Kan være en ulempe da den som står på vannski kan "dra"

med seg båten i svingene. Men som sagt tidligere er det nok

best å prøve å finne det ut selv:)

Lenke til kommentar

Nei akuratt den båten ville jeg ikke anbefale og kjøpe, de sluttet og selge de båtene fordi det var flere av de som "kjørte seg ned" båten hukker i bølger og fyller seg opp med vann.... fordelen er jo at en pioner ikke kan synke da den er laget av plastik, og at den er veldig slitesterk...

Lenke til kommentar

En kammerat hadde en sånn båt og den blei solgt for å si det sånn....

Målte den til 16 knop med 9.9 hk. Dette målte han med gps så stemmer nok bra. Så at den går i 25 knop med 15 er nok bare bull. Skal heller ikke store bøler til før det spruter inn over bauen. Båten er også veldig flat under så mulig den "sladder" litt i bråe svinger.

 

Var jeg deg ville jeg leita etter no annet :)

Lenke til kommentar
En kammerat hadde en sånn båt og den blei solgt for å si det sånn....

Målte den til 16 knop med 9.9 hk. Dette målte han med gps så stemmer nok bra. Så at den går i 25 knop med 15 er nok bare bull. Skal heller ikke store bøler til før det spruter inn over bauen. Båten er også veldig flat under så mulig den "sladder" litt i bråe svinger.

 

Var jeg deg ville jeg leita etter no annet :)

8715084[/snapback]

 

 

hvorfor skal ikke denne båten gå i 25knop?! det er mulig å ha flere typer propeller til forskjellige motorer...

Lenke til kommentar
hvorfor skal ikke denne båten gå i 25knop?! det er mulig å ha flere typer propeller til forskjellige motorer...

8720102[/snapback]

 

Ja det er det, men du vil ikke få så sinnsykt mye ut av det. Og den båten der kommer ikke opp i 25 knop med 15 hester. Skroget er bare ikke bra nok. Er ikke lagd for å gå så fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...